Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:58:16 följande:
    Att kunna språket är väl en början.

Och vad behövs mer? Zlatan pratar perfekt svenska, är han svensk enligt dig?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 18:29:57 följande:
    Se svar ovan.

Så att kunna svenska räcker alltså för dig för att en svensk medborgare ska vara svensk i dina ögon?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 09:23:35 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18530442.ab

Tänk att personalstyrkan blev så oroliga av ett besök av Jimmie Åkesson att patientsäkerheten äventyrades....

vad är det för fel på folk? Är man så klen i psyket kanske man inte ska jobba med människor.

Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom...

Så här svarade jag i en annan tråd om samma ämne:

"Nej inte alls, men åkessons "upplevelser" av sin uppväxt gjorde honom till partiledare för ett främlingsfientligt parti. Läkarens upplevelser hindrade samma person från att besöka av avdelning på ett sjukhus.

Helt ärligt, åkesson var rasist redan då. Det var inga upplevelser av invandrargäng som styrde honom till det på den tiden über-rasistiska Sd. Personer som också växt upp i Sölvesborg vittnar om att det snarare var Åkesson själv som spred oro och om hans rasistiska åsikter redan då. Åkessons pinsamma försvar blir då att det var hans UPPLEVELSE av elaka invandrargäng som är det enda som räknas i sammanhanget och att hans UPPLEVELSE var att Sd inte alls var rasistiskt på den tiden. Med den retoriken så kan man komma undan med vad som helst. Så läkarens UPPLEVELSE är alltså att Åkessons partis värderingar är så främmande för sjukvården att det skapar oro hos sjuksköterskor och undersköterskor så att patientsäkerheten blir drabbad.

Och jag förstår läkaren."
  • sjuttiofemman
    MsMamma skrev 2014-03-13 09:02:17 följande:
    Får jag bara fråga en sak?Detta inlägg har fått över 8000 svar och min fråga är, kommer ni någonvart? Om svaret är nej kanske pajkastningen kan sluta nu.

Jodå, gång på gång visar det sig att Sd-lobbyister skapar nya konton på löpande band för att försöka påvisa nån sorts opinion. Gång på gång visar det sig att det finns rasister som röstar på Sd eller iallafall sprider propaganda för partiet.

Och det är ingen pajkastning, det finns mycket bevis för Sd-politikers rasism inkl Jimmie Åkesson. Jag tänker inte ge mig förrän partiet åker ur riksdagen.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 09:33:14 följande:
    Du känner inte själv att den där jämförelsen haltar betänkligt? Din iver att spy galla över Åkesson tar ibland rent groteska proportioner.

Hur då?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 09:37:56 följande:
    Den här repliken t.ex: "Så sjukt bra gjort av läkaren. För tänk om en papperslös hade fått livsuppehållande vård, då hade väl åkessons upplevelse varit att ett invandrargäng hotat honom..."

Den pyr av undertryckt hat... eller nä vänta, hata är det ju bara sverigedemokrater och annat pack som kan göra. Ditt hat är ju demokratiskt!

Nejdå, inget hat från min sida, dock brukar ni meningsmotståndare lägga det epitet på mig när jag använder samma retorik som vissa Sd-politiker.

Det är lika mycket sanning som åkessons upplevelser av sin barndom. Han blir motbevisad både genom andra som växt upp i området och genom statistik om inflyttningen av invandrare. Ändå så tar Åkesson på sig offerkoftan och skyller på invandrare som gjorde att han gick med i ett parti som han inte såg som rasistiskt. Det är så mycket lögner i hans uttalande att han förtjänar att få samma retorik tillbaka i alla sammanhang. Han är skyldig invandrarna en ordentlig ursäkt för detta.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 09:41:37 följande:
    Läkaren var endast pinsam.

Din åsikt, jag tycker det var starkt gjort. Åkessons värderingar har inget inom vården att göra.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 09:49:22 följande:
    Jimmie läser säkert här och tar till sig det du skriver, speciellt med tanke på din ödmjuka ton.

Jag lär mig av er, jag har varit mer ödmjuk tidigare men så blev jag kallad stenkastare och vänsterextremist vilket gjorde att tonen blev hårdare :)
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 09:41:08 följande:
    Ska du kriga bort Sverigedemokraterna ur Riksdagen via Familjeliv? Då har du lite jobb framför dig. Carry on!

Jag är inte så inskränkt att jag tror att FL har någon nationell betydelse.
  • sjuttiofemman
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 09:53:36 följande:
    Det pratas ofta om att människor som blir oroliga av invandringen ska tas på allvar?

När ska fler invandringskritiska inse att den nationalistiska rörelsen som SD är en del av oroar och skrämmer jättemånga?

90 procent av alla rösterna i valet gick till partier som öppet är oroliga för de åsikter SD sprider. Varför respekterar nationalister inte folkets dom?

Nationalister påstår sig vara på folkets sida. De påstår sig älska svenskarna. När ska de då börja respektera detta folks oro, när ska man sluta håna skrämda människor?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?