Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-03-14 10:03:45 följande:
    Visst är det så! Precis som många papperslösa inte tar del av den service de har rätt till, av bland annat rädsla för myndigheter.

Förstår inte riktigt behovet av dessa jämförelser? Är det en tävling? Är det absolut rättvisa som eftertraktas? Eller bör fokus ligga på att göra situationen så human son möjligt för båda dessa utsatta grupper?

Helt rätt, med empati kommer man långt. Det är en av skillnaderna mellan människan och djuren även om djur ofta visar mer empati än vissa människor..
  • sjuttiofemman
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 10:03:45 följande:
    Visst är det så! Precis som många papperslösa inte tar del av den service de har rätt till, av bland annat rädsla för myndigheter.

Förstår inte riktigt behovet av dessa jämförelser? Är det en tävling? Är det absolut rättvisa som eftertraktas? Eller bör fokus ligga på att göra situationen så human son möjligt för båda dessa utsatta grupper?

Att ställa grupper mot varandra är kärnan i sd's och andra rasistiska gruppers retorik. Och alltid till minoritetens nackdel.
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-03-14 10:39:13 följande:
    Jag undrar om det ens är lämpligt att Jörgen får vara ett av SDs ansikten utåt...Jag skulle skämmas om jag hade varit Åkesson.

Det finns många sverigedemokrater som hyser samma åsikter inkl Åkesson själv, så jag tror inte att han skäms speciellt..
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-03-14 10:58:38 följande:
    Tja, hittills har ju de högerextrema varit de som varit värst. Den Mellanöstern-muslimhatande pöbeln. Glöm inte SD och i synnerhet Järnrörstrion, Breivik, Lasermannen, nazzarna som slår sönder folk och allmänt rasistiskt pack som attackerar "svartskallar" på måfå.

SDs rasism lyser igenom deras skenheliga fasad åter och åter igen, hur PK de än vill framställa sig.

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-plockar-rasistpoang-pa-journalists-dod-inom-en-snar-framtid-sker-det-sverige/

Bra skrivet.

Ja jag såg det där om vad avpixlat skrev, kan man sjunka lägre än så?
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-03-14 10:58:38 följande:
    Tja, hittills har ju de högerextrema varit de som varit värst. Den Mellanöstern-muslimhatande pöbeln. Glöm inte SD och i synnerhet Järnrörstrion, Breivik, Lasermannen, nazzarna som slår sönder folk och allmänt rasistiskt pack som attackerar "svartskallar" på måfå.

SDs rasism lyser igenom deras skenheliga fasad åter och åter igen, hur PK de än vill framställa sig.

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-plockar-rasistpoang-pa-journalists-dod-inom-en-snar-framtid-sker-det-sverige/

Det ironiska med avpixlats inlägg är att det redan har hänt i Sverige men då var det nazisterna som kramade avtryckaren!
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-14 12:05:01 följande:
    Äh, jag vet inte. Måste man aktivt säga att man tycker misshandel är förkastligt eftersom man annars förutsätts vara "för misshandel"? Det är lite som det där med att manifestera att man är "mot rattfylleri" eller "mot barnvåldtäkter" eller liknande - är inte alla vettiga människor emot dessa företeelser utan att behöva "bevisa" det?

Japp för varje gång jag kritiserar våld från nazisterna utan att poängtera att jag samtidigt är emot våld från vänsterextrema så blir jag anklagad för att blunda för det. Så jo det måste man, det är högern som skapat det genom att ständigt tycka synd om sig själva när de blir utsatta för något.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-03-14 15:11:23 följande:
    Men brukar du nånsin utan att bli tillsagd kritisera våld från vänsterextrema då?

Annars är det väl inte konstigt om du verkar ha skygglappar,

Är det ämnet för diskussionen så gör jag det. Men varenda gång man tar upp nazisternas härjningar så blir motreaktionen att vänsterextremisterna minsann är elaka. Varför måste det tas upp om inte för att förminska betydelsen av nazisternas politiska våld?
  • sjuttiofemman
    Flash Gordon skrev 2014-03-14 15:23:23 följande:
    Tänker man i stereo går det givetvis utmärkt att hålla två saker i huvudet på en gång.

Ok så när en nazist blir nedslagen så är det ok att man byter samtalsämne? Eller om SvP/Sd demonstrerar och blir överröstade av motdemonstranter så kan man prata om vädret istället för att prata bort händelsen..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?