Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-14 21:38:16 följande:
    Och en aktion är så mycket bättre då? När jag läser orden Ung Vänster och aktion tänker jag direkt på AFA. 

Och när jag hör Sd så tänker jag på nazister.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 08:00:41 följande:
    Nä. Frågan kom på tapeten och diskuterades. Misshandel är alltid skamligt.

Tydligen är det värre för sverigedemokrater att inte ha lärt sig språket än att bli misshandlad. Allra helst om det är en muslim.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-15 07:21:18 följande:
    Nej, det kan jag inte. Det bevisar bara att Afa är våldsvänstern. Det är inte bara Afa som Vänstern samarbetar med. Även Revolutionära Fronten är en samarbetspartner.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5807196

Ja afa är våldsbejakande vilket är fel. Och de placerar sig på vänsterkanten.

Ung vänster tar avstånd från dem.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 09:34:29 följande:
    Gör dina egna tolkningar. Det blir nog bra.

Japp nästa gång en sverigedemokrat blir utsatt för ett attentat (eller iscensätter ett mot sig själv) så pratar jag om vädret. Samma sak.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-03-15 09:50:18 följande:
    Svårt val för Åkesson. Ska han slå sig ihop med högerextremister ännu längre ut på högerkanten för att få reel makt i Europaparlamentet eller ska han riskera att tappa röster inför riksdagsvalet där han ändå inte kommer få någon makt?

Le Pen och Front National har sedan länge gett Sd en stående inbjudan till till deras bruna grupp i EU-parlamentet. Att Sd ens överväger detta är illa nog.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 10:10:22 följande:
    Exakt!

www.dt.se/nyheter/borlange/1.5980377--burkabraket-blev-nedlagt

petterssonsblogg.se/2014/01/25/imam-fejkade-hatbrott-pa-egen-moske-utvisas/

Det finns idioter till allt.

Vad hände med hijabkvinnan som blev misshandlad i Farsta egentligen? Som startade hijabupproret. Misstankarna riktades mot hennes man och dessutom ljög hon om en andra misshandel tre veckor senare igen.

Det sjuka med Sd att om en etnisk svensk person blir misshandlad/våldtagen av en arab så anses det komma från en våldskultur och används som argument för att minska invandringen.

Och när en etnisk svensk misshandlar en arab så pratar man om arabens bristande språkkunskaper i svenska.

Du ser alltså inte detta som totalt sjukt och rasistiskt?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 11:06:14 följande:
    Vilka är "man"?

Och nej, jag ser inte rasister överallt.

Däremot är jag inte helt främmande för att vissa kulturer kanske har en annan syn på människovärde. Och är mer styrda av heder och är mer lättkränkta. Som dessutom sen sitter i rättssalen och flinar och facebookar bilder på sig själva där de garvar och deras utländska vänner på facebook hejar på och hoppas att de ska slippa straff. Jag tror vissa kulturer/folkslag är mer aggressiva och det har även dansken Nicolai Sennels forskat om.

www.aftonbladet.se/nyheter/article15459069.ab

www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

"Man" dvs Sd-politiker. Detta är inte ovanligt inom den gruppen.

Vad har enskilda personers bristande omdöme och rättspatos med deras kultur att göra? Du generaliserar just nu.
  • sjuttiofemman

Omfattande demonstrationer på Medborgarplatsen mot rasism. Politiska partier finns representerade. Ja bortsett från Sd förstås, vars "nolltolerans" mot rasism faller platt när det kommer till kritan. De skulle sannolikt tappa för många kärnväljare med ett aktivt avståndstagande mot rasism.

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-15 19:05:42 följande:
    Många invandrare, i synnerhet muslimer, håller med SD i den här frågan. Det var inte så länge sedan som KD var emot homoadoptioner.

Hur är det relevant i frågan?

Det är ingen hemlighet att Sd har en politik som hör hemma på 60-talet, men tiderna förändras. Sd vill bara inte ta till sig det..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?