Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-03-24 22:12:54 följande:
    Skulle vi få inkomst efter smarta inlägg eller prestation ,så vore ju dina värda nollkronor. Så nä ni imbissilla och ni som inget tillför till Sverige får nog träta vidare i denna-tråd utan vanligt folk

Oj känsligt tydligen. Och du stavar imbecilla fel ;)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-24 23:43:14 följande:
    Det roliga med Linus Bylunds "ursäkt" för att ha sagt att han hatar Kent Ekeroth är att han i samma veva säger att han hatar Breivik. Om det är "vänskapligt gnabb", en grabbig kärleksförklaring till Kent, då är det ju likaså en till Breivik. Linus lyckas återigen uttrycka sig så att han har rumpan bak hur han än försöker slingra sig!

Jajjemen, på samma sätt som de försökte släta över järnrörsnatten med att de skulle "försvara" sig mot någon icke nämnd person!

Alltså, alla dessa smygfilmningar och interna mail och konversationer som kommer ut börjar ju likna en medveten handling. Undrar om de anser sig tjäna på detta..? Eller är det bara så att de inte fattar hur partiet gör bort sig gång på gång?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 15:02:54 följande:
    Vill SD stänga gränserna? Eller är det nån sån där "det står visserligen inte i partiprogrammet eller liknande, men jag vet nog vad de _egentligen_ vill"-grej nu igen?

Nejdå, de är helt öppna med att de vill minska invandringen med 90%. Samma sak som vid den skolan, några politiska partier släpptes in och sdu stängdes ute. Helt i Sd´s linje.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 15:43:33 följande:
    Jag förstår att det där är logiskt i din värld.

Kan någon eller något som är anti-SD överhuvudtaget göra fel? Eller helgar ändamålet alltid medlen?

Du förstår inte undertonen i det jag skriver. Kanske är nyttigt för Sd att bli utestängda från gemenskapen, att så att säga lära sig hur det kan kännas?

SDU har inte riktigt gjort sig kända för att vara speciellt accepterande för andra grupper i samhället tex invandrare och feminism och jag gissar att det är vad skoleleverna har reagerat över. Nej ändamålet helgar inte medlen men det eleverna gjorde var inte olagligt så vitt jag vet, ingen tog till våld eller betedde sig illa. De stod bara ivägen.
  • sjuttiofemman

[quote=72849793][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 16:12:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Det är som vanligt med Sd, ger aldrig några raka svar i känsliga frågor..

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 16:22:01 följande:
    ?

Ok bilder följer inte med i citat.

Syftade på den om yttrandefrihet för invandrare..
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-25 16:46:56 följande:
    Jag tror att han syftar på dessa som uppgår till 90% , långt ifrån alla som söker asyl har några som helst asylskäl. Det kan ju också vara bra att belysa i debatten att det förkommer:

bättrelivinvandring skenäktenskapsinvandring sjukdomsinvandring ålderdomsinvandring till barn i Sverige bedräglig arbetskraftsinvandring falsk konvertitinvandring hushållsbarnsinvandring ogrundad asylinvandring från EU-länder och länder på Balkan kriminalitetsinvandring; dvs människor som begått brott i sina hemländer och vill undkomma straff falskahandlingarinvandring

Jag har flera vänner som invandrat hit från andra länder och som nu har jobb och familj i Sverige. Hur är det fel?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-25 17:08:48 följande:
    För att man tar sig in på falska grunder? Det är ju egentligen det frågan ska handla om, inte reella flyktingar som faktiskt blir drabbade av fuskande människor.

Hur kan det vara ok att vi ska ta emot folk som inte har ett behov av skydd och som ska ta del av vårt välfärdssamhälle?

Förstår inte vad du menar. Om en person från ett fattigt land tar sig till Sverige, ordnar arbete och senare skaffar familj här kan väl inte vara fel? Eller kan de inte göra rätt i dina ögon?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 17:24:09 följande:
    Det är väl massor av folk som redan i dag är "utestängda från gemenskapen" såtillvida att de inte har tillräckliga asylskäl för att få bo i Sverige?

Eller går gränsen som av en lycklig slump just vid den invandring vi har i dag?

Jag vet inte vart gränsen går, ser ingen anledning att ändra på det bara. Däremot finns det en hel del andra frågor rörande integration och diskriminering för att inte tala om ren rasism som behöver förändras. Om Sd och dess lobbyister kunde låta bli att ställa grupper mot varandra så kunde invandring diskuteras som vilken annan fråga, men än så länge är det omöjligt. Debatten är skev när jag blir kallad vänsterextremist bara för att jag reagerar på inlägg som är rasistiska eller främlingsfientliga.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?