Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-29 08:57:41 följande:
    Jo, du vill ha favelas i Sverige. Fast det blir väl rom-läger här.

Men jag är nyfiken, du och Sd anser ju att invandrare är kriminella. Varför tror ni det?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-30 08:19:09 följande:
    Nej, att motståndet mot den extremistiska asyl- och flyktingpolitiken som har förts i Sverige sedan mitten 80-tal, vuxit sig stark, är ett demokratiskt/folkligt svar på ett missförhållande.

Oj du måste använda förstärkningsord i din argumentation, då är budskapet inte starkt nog alltså.
  • sjuttiofemman

Gert, ser att du är aktiv här men missar att svara på min fråga så jag ställer den igen:

Du och Sd anser att invandrare är kriminella, vad är det som, enligt er, gör dem kriminella? För ni kan väl ändå inte slänga er med grundlösa påståenden?

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-30 10:59:34 följande:
    Du måste tänka på att jag inte befinner dig inne i din hjärna. Man måste FORMULERA vad man vill att den man kommunicerar med, ska förstå.

---

Tvärtom. Antinationalismen är mycket  stark i Sverige. Lyssna t.ex. på: sverigesradio.se/sida/avsnitt/341023, där den ensidigt beskrivs som "farlig", "negativ", "tillbakasträvande" etc.

Håll i minnet att det handlar om Sveriges radio, alltså ett allmänägt och allmänfinansierat företag.

"Nationalism" är numera ett begrepp som har mycket negativa konnotationer, i svenskan.

Du menar väl inte att det skulle varar tvärtom, att 'nationalism' skulle vara ett positivt laddat ord/begrepp i dagens Sverige?

Eftersom rasister i Sverige numera kallar sig nationalister för att vara mer rumsrena, så är det förståeligt att de 90% som inte röstar på Sd tar avstånd från nationalismen. Ungefär som på 90-talet när rasisterna stod och heilade till den svenska flaggan så ofta att samhället skämdes för att identifiera sig med den. Är det så svårt att förstå?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-30 12:17:38 följande:
    Jag förstår att du inte kan citera ett inlägg där jag skriver att invandrare är kriminella, för ett sådant inlägg har jag inte skrivit.  Grundlösa påståenden från din sida.

Du och Sd brukar koppla samman invandring med kriminalitet..men jag ber om ursäkt, då antar jag att du accepterar den forskningen som visar att invandring är ingen faktor för risken att falla in i kriminalitet. Alltid en början!
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-30 13:13:06 följande:
    Splittringspolitik som sjuklövern har bedrivit i 30-40 år är en faktor för risken att falla in i kriminalitet.

Definiera splittringspolitik.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-30 15:43:04 följande:
    Så du erkänner att du medvetet misstolkar ord och begrepp, med politiska syften. Det är ju inget annat än demagogi.

Varför inte kalla saker & ting för dess rätta sak?

Du och en del andra har kallat Sd för ett rasistiskt och t.o.m. nazistiskt parti. Då frågar jag: På vad bygger ni det? På vilket källmaterial?

Jag menar, det finns ju absolut ingenting i deras partiprogram som skulle tyda på det, och heller ingenting partiet gått ut med.

Är det så enkelt att du påstår det för att du vill motarbeta dem? Och huruvida det du påstår är sant eller ej, det struntar du fullständigt i? Det är en fruktansvärt oärlig hållning, ur vilken en saklig debatt omöjliggörs. Det är så inbördeskrig startar.

Jag har aldrig påstått att Sd är nazister, men det pyr ständigt av rasism ur partiet och även av Åkesson själv.

Klart att jag vill motarbeta Sd genom att informera folk om partiets ständiga rasism. Nej det står inte i partiprogrammet men dess företrädares åsikter står såklart inte utskrivna där.

Det finns flera hemsidor på nätet om partiets rasism, med screenshots som källa vilket gör det svårt att bortförklara.

Inbördeskrig? Jaså är det ert nästa steg? Föga förvånande iofs, det misslyckades på 90-talet men ni är ju på god väg att gå samma väg igen genom att börja skrämma folk till tystnad.

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article17712430.ab
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 18:44:17 följande:
    Gert kommer ju givetvis att svara, ety Gert inte vill vara som jag som, enligt utsago "flyr från att svara".

Haha :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?