Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-03-31 18:54:23 följande:
    Så du tror att vanlig media skule ange killen eller ens killens parti (MP)?

Finns en tråd på FB om saken.

Man jämför bland annat rapporteringen om denna sexköpande kommunpolitiker och hur det ges minimalt med detaljer med ett annat fall där en kommunpolitiker från ett annat parti åkt dit på samma sak men där partibeteckning gavs direkt.

*och då var det inte ens en SD:are i det andra fallet*

Det skulle självklart gå att göra stora rubriker på en sexköpande politiker som profilerat sig på feministiska frågor och att bekämpa just sexköp. Om media ville.

Ooh det är en del av den stora mörkläggningen! Berätta mer :)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 20:51:50 följande:
    Fair enough, visa på vad det är jag hittat på. Och nej, Avpixlat och Affes gills inte.

Inte lätt att få svar från Gert! Han påstår mycket men när man synar bluffen slutar han svara :)
  • sjuttiofemman
    Flash Gordon skrev 2014-03-31 21:37:42 följande:
    Ingen aning, men du framför den tanken så ... tja, jag vet inte hur man skall tolka medias ointresse av att ens meddela vilket parti det gäller?

Vad tror du?

Varför undviker media att göra en stor sak av en socialarbetare och kommunpolitiker i en av Sveriges allra största kommuner är såväl feminist och kvinnosakskämpe som sexköpare?

*iofs är det ju inte klarlagt att han köpte sex av just en kvinna*

Å andra sidan är jag inte särskilt intresserad och inte heller särskilt förvånad över att ännu en MP:are figurerar i dylika sammanhang. Det börjar bli några stycken nu.

Det finns dussintals med händelser från Sd som jag anser är skandal nog för ett mediedrev men det publiceras inte.

Det samt den händelse du nämner får nog inte plats helt enkelt eller så anses det inte intressant nog.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-03-31 23:27:21 följande:
    Vårdförbundet håller uppenbarligen inte med dig. Man ser ingen gemensam sak med SD. Det tycker jag är en bra nog anledning. SD kan ju inte tvinga andra att tycka deras idéer är bra och att inte tycka det är inget hat.

• sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-03-31 23:03:26 följande:
    Fyra mycket bra förslag.

Det blir en aning absurt, när människor som olagligt bor i Sverige ska få gratis vård, det tycker nog de flesta.

Det är en principfråga.

Och självklart skall personalen då underrätta polisen om brottslingen.

Angående samvetsklausulen, så finns den i flera länder redan. Det innebär att anställda inom vården skall kunna vägra att delta på exempelvis en abort, om det strider mot ens samvete.

Det handlar om planering på arbetsplatsen, Inget annat.

Gratis vård? Den vård som är gratis för papperslösa är livsuppehållande sådan, inget annat. Tänker du se på när en person dör när vi hade kunnat rädda hen, ja då undrar jag vad du är för människa. Vidrigt.

Kostnaden för denna vård är i sammanhanget ytterst låg men detta spelar Sd och andra på genom att omskriva det som "gratis vård".

Och varför vårdpersonal inte ska behöva ange dessa personer är för att inte stöta bort dem.

Vi är väl ändå civiliserade i Sverige? Eller gäller det alla utom sverigedemokrater?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 03:16:54 följande:
    Retorisk fråga va?

Snudd på. Sverigedemokrater är den minst civiliserade gruppen i det här landet, det inser jag mer och mer.
  • sjuttiofemman
    Flash Gordon skrev 2014-04-01 10:47:25 följande:
    Händelsen är uppenbarligen både intressant och får plats. Den hamnade ju i media. Däremot är uppenbarligen partitillhörigheten inte intressant. Av någon anledning.

Trots öppet mål med aktiv och uttalad feminist och kvinnosakskämpe som köper sex.

Då antar jag att du kan länka till artikeln?
  • sjuttiofemman
    Gräsrot skrev 2014-04-01 12:31:47 följande:
    nej jag menar teorin om att pkmaffian styr media och utbildning och vetenskap (det är säkert jättesant och de letar hemliga meddelanden i det du skriver). Det finns bara ett fåtal som vet om detta och de flesta av de upplysta finns på avpixlat, flashback, familjeliv och på bänkarna utanför systembolaget.

Allt är en komplott mot Sd! Stackars lilla underdogs som blir granskade som alla andra partier :D
Svar på tråden Varför hatar folk SD?