Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 06:48:24 följande:
    Hot? Förstår du verkligen inte vad man skriver........? Skrämmande. Du skrev:

Återigen, personer med skyddsbehov som kommer hit eller har behov av att komma hit är den grupp av människor som säkerligen inte är högutbildade och kanske tom är analfabeter pga bristande offentlig verksamhet i sitt hemland.

Jag menar, det är knappast universitetsutbildade människor som måste fly från sina hemländer.

Och då undrar jag om universitetsutbildade inte behöver fly om det blir krig. För det är väl sådana människor som har skyddsbehov? Fattig är inte ett asylskäl. Inte dålig utbildning heller.

Vilken härskarteknik du använder, undrar om du har samma attityd i verkligheten..? Jag läste slarvigt, ber så hemskt mycket om ursäkt....herregud.

Så enligt dig är det endast av krig man ska få skydd från?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 06:49:33 följande:
    Nja tycker du verkligen att utflyttning av utbildad arbetskraft är bra om den fylls på av flyktingar som tar 10 år att få i arbete?

Källa på det?

Utflyttningen kan vi inte hindra. Hur menar du att vi ska fylla på med befolkning i landet då? Tvinga folk att skaffa barn?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 09:16:53 följande:
    Jag tycker att krig är en bra anledning att ta emot folk. Inte fattigdom eller dålig utbildning.

.

Svält, epidemier, katastrofer, förtryck, förföljelse då?

Fattigdomen har västvärlden en rejäl dos med skuld till, du menar alltså att vi ska vända ryggen till?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 09:18:37 följande:
    Zlatan hyllades på Avpixlat för inte länge sedan.

Varför skulle någon ogilla Zlatan? Han är väl i allra högsta grad självförsörjande och ett föredöme.

Varför använda ord som självförsörjande? Det låter lite som om du klappar honom på huvudet och säger "duktig invandrare" fast han är ytterst svensk och detta borde inte vara en fråga ens om inte Sd tjatat om att han minsann inte alls är svensk. Jaså hyllades zlatan där? För vaddå?

Varför drar du upp avpixlat när jag skriver om Sd? Enligt Sd själva har avpixlat inget med partiet att göra (även om de flesta andra fattar att det är Sd som driver bloggen).
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 09:17:17 följande:
    Källa på vad?

Nu skulle jag kunna anklaga dig för att vara korkad som du gjorde mot mig, men den stilen kör jag inte med :) Naturligtvis önskar jag en källa på att det enligt dig tar 10 år för en invandrare att komma ut i arbete. Jag har hört andra siffror.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-27 10:19:58 följande:
    Lite roligt det där med Zlatan...folk ur kulturvänstern (batikhäxor o.d.), som i vanliga fall är totalt ointresserade av fotboll, blir helt till sig av honom - för att  de tycker han representerar nåt som de älskar -, och trots att han ibland slänger ur sig sådana där kommentarer som i vanliga fall avfärdas med "gubbslem" av östermalmsfeministerna, väcker nu ändå inte så mycket harm.

Det visar hur politiserad han har blivit. Folk ur etablissemanget sliter och drar i honom för att göra honom till "sin", och till "svensk" (då är det helt plötsligt ok med nationalism!?).

Ständigt och jämt detta hyckleri!

Nationalism är alltid okej, problemet är bara att nazister/rasister/främlingsfientliga kallar sig felaktigt för nationalister för att det låter mer PK än sin riktiga ideologi.

Han har blivit politiserad pga Sd som ständigt känner sig manade att dela upp medborgarna i svenskar och icke svenskar. Hade Sd inte gjort det så hade det ingen brytt sig om detta, då hade han setts som svensk och inget annat.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 10:22:21 följande:
    Jag skrev Avpixlat för många som du kallar rasister läser där och majoriteten tycker Zlatan är en go kis.

Och det kan du styrka på något sätt? Avpixlat är rasismens högborg och det gnälldes i högan sky över volvos reklam med zlatan. Naturligtvis har inlägget raderats numera men tack vare google kan man läsa cashade websidor:

"Vi kan i klippet ovan höra ett kort förhandssmakprov på låtens miljonprogramsarrangemang som doftar starkt av bushweed, gängkriminalitetens krutrök och brända bilar. Det är gjort av gamle hitmakaren Max Martin. Enligt uppgift ska även texten ha fått sig en anpassning till hur Sverige ser ut 2014 och enligt Ibrahimovic också bör se ut ? ?blandningar överallt?, ?bara att gilla läget och acceptera det?."

Och i kommentarsfälten kan man utläsa en rad felaktiga och kränkande uttalanden om zlatan, i vanlig ordning. Och botemedlet anses vara att rösta på Sd. Oväntat.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-03-27 10:43:36 följande:
    Jag trodde arvssynd var något för de tokreligiösa?

Kanske det, eller så handlar det om att ta ansvar.

Att suga ut "näringen" (dvs pengar) ur folk och sedan pissa dem i ansiktet när de försöker ta sig upp kallas parasitera. Återigen: varför ska vi inte hjälpa dessa människor från länder som vi har att tacka för vårt materiella välstånd?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?