Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Leonard Cohen skrev 2014-04-07 19:25:54 följande:
    Varför länkar du till obehagliga hat-sajter? Jag tror inte vanliga demokratiska människor är så sugna på några arbetslösa ungdomars besinningslösa näthat. Kommunister är väldigt otäcka idag.

Skärpning!

Förstår att GP ses som en obehaglig sajt för dig, är säkert jobbigt med nyheter som till skillnad från avpixlat inte vinklar sina texter i syfte att hetsa mot invandrare och meningsmotståndare.

Men vad är det som är hatiskt på interasistmen.se förresten, har inte hittat ett enda hat där. Eller är alla som säger mot Sd per automatik hatiska?
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-04-07 18:58:07 följande:
    Den där Arne är inte logisk, inte ens rationell. Hoppas inte jag blir lika yr (och bitter) när jag blir så gammal.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2329592-arne-steen-sd-assimilera-och-stall-krav

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-reder-ut-invandringen-folk-soder-om-alperna-ar-inte-onskvarda/

Det finns ett klipp i samband med GP-artikeln (som jag för övrigt håller med dig om, den karln är mer än lovligt förvirrad) där SDU-ordförande Kesselstrand tycker det är så jobbigt att föra diskussion om invandring när vänsterorienterade grupper uttrycker protester(!). Hans dröm är alltså att ensam få stå oemotsagd och mässa om hur hemska invandrare är.

Det är inget nytt att Sd vill begränsa yttrandefriheten för invandrare och meningsmotståndare, men när ska de lära sig att vi i Sverige faktiskt får säga emot politiska partier..?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-04-07 22:11:57 följande:
    Nja... nu trollar du igen.

20% av medlemmarna i SD är faktiskt själva invandrare.

Så att SD vill begränsa yttrandefriheten för invandrare... nä, den tror vi inte på.

Men ett bra försök.

Nejdå, inget troll här. Vi har alla läst nyheter om att sverigedemokrater kräver tystnad från åhörare och andra när de är ute och talar. Det jag länkade till var en telefonintervju med Kesselstrand (eller vad pojken nu heter som är SDU-ordf) och sen kan man läsa mer här:

www.expressen.se/nyheter/sds-hemliga-etniska-plan/

Och sen gör sd-företrädare som de brukar när någon ifrågasätter eller bara vill att Sd utvecklar sina påståenden: censurerar. Läs nedan (med screenshots):

www.interasistmen.se/dumheter/har-ar-fragorna-som-sd-toppen-vagrar-svara-pa-och-censurerar/

Hade någon företrädare från ett annat riksdagsparti betett sig på samma sätt så skulle det snart vara skandalrubriker på löpsedlarna. Men Sd slipper undan som vanligt.
  • sjuttiofemman

Leonard Cohen

Jag anmälde nu ditt inlägg där du går till personangrepp. Återkom när du kan föra en seriös debatt.

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 06:45:52 följande:
    Du menar alltså att det är helt i sin ordning att sparka folk för att de känner sig obekväma och yttrar detta? Så SD-are ska få säga vad de vill, men ve den som säger emot? Du har en konstig syn på yttrandefrihet, måste jag säga. Men jag är knappast förvånad längre.

Inte hat, kritik. Jag är inte SD-hatare, jag är SD-kritisk. Precis som SD är "invandringskritisk".

Hade du och jag samt nihka och andra kritiska mot Sd agerat med egna namn så skulle vi ha fått leva med skyddad identitet nu..
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-08 09:39:17 följande:
    Oj oj oj, är det månne en offerkofta jag ser?

Nejdå, bara fakta. Tex den läkare som stoppade Åkesson kan varken vara hemma eller på jobbet nu pga dödshot. Den flicka som skrev en kritisk text om Åkesson blev hotad med våldtäkt. Det är så Sd fungerar. Och så länge Åkesson är tyst lär det fortsätta och tas som ett accepterande av hans lobbyister.
    Philipsson skrev 2014-04-08 09:38:38 följande:
    Har ännu inte hört om ett enda fall där Sd-sympatisörer skulle ha ägnat sig åt terrorism. Dessa "hot" som det talas om, jag skulle vilja ta del av dem. Lika påhittat som det där med de där kapsejsande männen från Lega Nord:

"Många tidningar har gått på bluffen. Brittiska, tyska, svenska medier (även Expressen) har rapporterat om de sju ointelligenta italienska nationalisterna i partiet Lega Nord, som skulle bevisa hur enkelt det är för båtflyktingar att ta sig från Nordafrika till Europa. De gav sig ut i en gummiflotte åt andra hållet, fick motorhaveri, sköt räddningsraketen åt fel håll, flotten sjönk och de sju högerextrema ungdomarna fick räddas av sjöräddningen från Malta."bloggar.expressen.se/lars/2014/04/for-bra-for-att-vara-sann-bluff-om-hogerextrema-spreds-over-varlden/

Däremot miljöpartister, som hotar minkfarmare till livet och bränner ner deras farmer...

Här är exempel:

www.interasistmen.se/dumheter/forst-mordhot-och-nu-krav-pa-avsked-anstallda-lever-farligt-dar-jimmie-akesson-dra-fram/

www.interasistmen.se/hotad-av-sd/

Här riktas inte hoten mot meningsmotståndare men visar vad det är för typ av människor som attraheras av sd:

www.interasistmen.se/klavertramp/sd-publicerar-bild-pa-morkhyad-bebis-far-mordhot-fran-sina-lasare/
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-08 12:07:15 följande:
    Jag försvarar inte hot, men jag vill aldrig mer höra något om offerkoftor från dig eller någon annan som instämmer i ovanstående resonemang om/när hat och hot mot sverigedemokrater kommer på tal. För det förekommer det också, det vet både ni och jag.

Ja det vet jag, men varför måste jag poängtera det när jag påvisar hur sd-lobbyisterna far fram i Sverige?

Problemet med det våld/skadegörelse/hot som Sd-företrädare utsätts för är att hur ska vi lita på dem när några av dem iscensätter attentat mot sig själva för att folk ska tycka synd om dem? Men självklart är det oacceptabelt att någon grupp i samhället hotar demokratin på detta viset och det har företrädare för övriga partier deklarerat också.

Men Åkesson är tyst, hur kan det komma sig? Han om någon borde ju vara engagerad i den demokrati som han säger sig försvara.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 19:04:09 följande:
    www.svt.se/nyheter/sverige/kkkkaaa

SD försöker desperat få det till att de är underdogs när de kör med vanliga knegare. Patetiskt.

Stackars lilla Sd. Vem ska de nu skylla på? Just ja, media är ju deras ständiga motståndare tydligen. Fast media gör inget fel, de rapporterar bara. Det säljer lösnummer när brandmän inte på något sätt vill förknippas med ett rasistiskt parti. Däremot säljer det inga lösnummer när en partiledare släpps in. Vad är det som är så konstigt med detta förstår jag inte. S-politiker har garanterat stängts ute från företag förut men då blir det inga rubriker eftersom det inte har något intresse för allmänheten. Bylund går i taket nu för deras illusion om att ha ett stort stöd bland folket sprack just.

Jag skulle absolut göra som brandmännen, men eftersom jag jobbar på ett sjukhus så kan jag inte gå ifrån bara så där. Dock anser jag att Åkesson inte har något där att göra om han dyker upp som politiker och inte patient, detta pga att hans parti inte erkänner alla människors lika värde.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?