Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-15 12:39:53 följande:
    Så om det inte är okej med vissa typer av inlägg på denna plats som råkar vara FL så är det okej att anmäla. När det sker på en annan plats som tex Röda Korset så ska alla åsikter få ventileras även om det strider mot organisationens regler. Logiskt?

Jag och många med mig förstår att i vissa situationer så kanske man måste lägga band på sina åsikter eftersom man befinner sig på en viss plats eller har en viss roll. Hur är det fel?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 12:43:06 följande:
    Som sagt, jag läste det i deras partiprogram. Men de skriver ju konstant om dem för att passa PK. Nu har de ju startat ett eget fackförbund, så de har väl tagit bort den biten då det inte passar längre, gissar jag. Men du kan ju söka själv.

Och här är deras eget fackförbund:

www.interasistmen.se/granskning/sds-fackforbund-siffertrixar-med-avgifterna-unga-elektriker-slar-dem-pa-fingrarna/
  • sjuttiofemman
    chrissandra skrev 2014-04-15 13:18:19 följande:
    Tycker det är betydligt mer seriöst att debattera frågor istället för att tysta meningsmotståndare.

...och med debattera menar jag inte att man ska säga: "Men du gör ju så då får jag!" Eller "Dom gjorde ju så då ska vi också göra så!"

Att hela tiden peka på vad meningsmotståndare gör för fel är inte särskilt konstruktivt. Berätta hur du vill/tycker istället för att syssla med pajkastning.

Det är så jag menar när jag diskuterade med Philipsson. Hen anmäler inlägg trots att det strider mot hens åsikt om yttrandefrihet, bara för att andra är "dumma" och anmäler inlägg.
  • sjuttiofemman
    chrissandra skrev 2014-04-15 13:18:19 följande:
    Tycker det är betydligt mer seriöst att debattera frågor istället för att tysta meningsmotståndare.

...och med debattera menar jag inte att man ska säga: "Men du gör ju så då får jag!" Eller "Dom gjorde ju så då ska vi också göra så!"

Att hela tiden peka på vad meningsmotståndare gör för fel är inte särskilt konstruktivt. Berätta hur du vill/tycker istället för att syssla med pajkastning.

Det är så jag menar när jag diskuterade med Philipsson. Hen anmäler inlägg trots att det strider mot hens åsikt om yttrandefrihet, bara för att andra är "dumma" och anmäler inlägg.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 17:22:15 följande:
    Vem är du att avgöra vad hon menade? Hon säger inte att svenska ungdomar är mer värda. Sluta sprid desinformation! För att vara för allas lika värde är du väldigt hatisk mot gamla människor. Är miljöpartist månne?

Och det kommer från den person som påstått att han som spelade in var hotfull. *facepalm*
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-04-15 14:45:27 följande:
    Det där att SD är rasister kan du skrota direkt. Inte ens Marie Demker anser det.

Att du inte ser skillnaden i åsiktsfrihet i de två fallen måste bero på att du ser allt baserat på dina vänstersympatier.

Vårdförbundets medlemmar tar politiskt ställning tvärt emot de regler som finns på arbetsplatsen. Det blir inga repressalier, media står på personalens sida, facket hotar med AD. Arbetsgivaren gör inte ett smack.

Kvinnan på Röda Korset yttrar inte ett rasistiskt ord och tvingas avgå (hon hade annars blivit utkastad). Media gör en stor sak av ärendet och gör det enkelt att identifiera kvinnan. Hon blir således uthängd för en åsikt som delas av många, men inte får plats i den allt smalare åsiktskorridoren.

Således - "rätt åsikt" = stöd från media, fackförbund och arbetsgivare.

"Fel åsikt" = sparkad, uthängd och vanärad.

(Bussförarutbildaren är sannolikt en idiot - om jag nu förväntas kommentera något om det).

Anser du att man kan säga vad man vill när och var som helst eller inser du att samhället, företag, myndigheter och organisationer kan kräva att dess representanter uppträder på ett sätt som sammanfaller med organisationens värderingar?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 17:26:27 följande:
    Aftonbladet? Allvarligt?

Tycker du att personen som mailade reportern gav uttryck för sina åsikter eller att han bröt mot de regler som finns i samhället?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-04-15 17:54:09 följande:
    Tja, det är ju en person som gillar SD som frågar "Varför hatar folk SD?" så det ogillande som folk beskriver upplevs väl som ett hat av trådstartaren, och av dig förstås. För mig handlar det om att SD är ett parti som bara ligger snäppet till vänster om SvP och med en hel del sympatisörer som befinner sig till höger om sig själva och då finns det förstås en hel del att kritisera.

Visst kan man anklaga SD för att hata. SD har ju en alldeles egen hatsajt i Avpixlat och ett par hatiska rasister som figurerar den här tråden som jag i olika grad blivit hotad av. Det här är verkligt. Jag har givetvis anmält det till FL som jag i sin tur hoppas har polisanmält och det kanske är anledningen till att det har varit mer "lugnt" en tid. Eller så har personerna i fråga bara återgått till sina ordinarie hatsajter. Min kritik mot SD är vass och det finns tunnor att ösa ur om man vill kritisera SD och dess följare, men jag har aldrig uttryckt något hat eller hot.

Sedan behöver du inte nia mig. Jag är varken kunglig eller lastgammal.

Hemskt att du blivit hotad, det var tråkigt att höra. Men tyvärr är det vardag för de som säger emot Sd. Därför är jag noga med min anonymitet när jag diskuterar på nätet, även om inte alla Sd-lobbyister är näthatare så finns det alltid de som inte fattar vart gränserna går. Jag tror att hatet mot kvinnor är hårdare än mot män, varför vet jag inte. Kanske tror dessa män att de kan tysta kvinnorna.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-15 17:59:43 följande:
    Med tanke på hans brottsregister så var han säkerligen hotfull. Det var inte bara hans ton som var hotfull.

Med tanke på tantens attityd så var hon säkert uberfuhrer i sd's lokalavdelning.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 18:00:35 följande:
    Ahem, glöm inte att påpeka att vissa använt samma tidning när det kommer till att bevisa SDs sak. :-P

Japp, det svänger fort bland Sd-lobbyisterna. Ena stunden är SVT vänster-miljöpartist-haschrökarnas PK-sektens förlängda arm och nästa stund när de har nytta av sajten så är de trovärdigast av de trovärdiga :p
Svar på tråden Varför hatar folk SD?