Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-17 20:37:41 följande:
    Alltså gör vårdpersonalen det som en protestaktion mot SD. De kunde lika gärna haft en #Vårdpersonal mot SD-pin på sig. Den aktuella pinen är en politisk yttring och det får de inte ha på sig. 

Med tanke på att du och PK-sekten vill inskränka på åsikts- och yttrandefriheten i det här landet är inte du rätt person att anklaga mig för samma sak.

Det sista får stå för dig, det är du och dina polare som försöker tysta folk.

Så om man är emot rasism så är man emot Sd?
  • sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-04-17 20:49:22 följande:
    Det där är obetalbar komik.

Det är ju ett oavbrutet gråtskrikande från toksekten om åsiktsförtryck här på FL, d v s att de inte ska behöva följa de regler som gäller här.

Men när vårdpersonal bryter  mot sjukhusets regler om att man inte får bära märken med ett budskap, då kacklas det utan dess like om att man inte ska få möta sektledaren med ett antirasistiskt budskap.

Tja, toksektens anhängare har inte precis någon känsla för konsekvens.

Hade det varit någon styrsel på sektledaren hade han ju bett om ett antirasistiskt märke - sekten har ju officiellt proklamerat nolltolerans mot rasism.

Tack, det sammanfattade min åsikt :)
  • sjuttiofemman
    skapadebatt skrev 2014-04-17 20:46:08 följande:
    SD är väl visst tydliga i den frågan. Det är ju det enda partiet som gång på gång får svara på den frågan.

I privatlivet så får dessa vårdarbetare ta avstånd hur mycket de vill, men det passar sig inte i arbetet. Det är för övrigt inte många arbeten det passar sig att ta någon som helst politiskställning, så det gäller inte bara vårdarbetare.

Sen förstår jag inte varför det anses så viktigt att hela tiden ta avstånd från just rasism, det är ju inte ens ett stort problem med rasism i Sverige. Jag är inte rasist och kommer aldrig att bli, men jag känner inget behov av att hela tiden ta avstånd från rasism. Det är ju ingen som går omkring och tror att alla är rasister så det finns ju ingen anledning till att hela tiden behöva ta avstånd ifrån det.

Det är ingen som gång på gång tar avstånd från rasism, det är olika människor som tar avstånd från rasism. Vad är problemet med det?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 21:03:07 följande:
    Hur ska vårdpersonalen hålla borta personer med rasistiska åsikter när de inte kan hålla borta kriminella som mördare och pedofiler?

Nu tror jag du har missförstått syftet med vården. De som behöver vård ska få det. Syftet är inte att hålla någon borta.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 21:34:39 följande:
    Vill du ha mördare som vårdpersonal?

Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill. Om du tycker det är fel så kan du ju börja med att rensa upp i ditt parti, där finns många kriminella.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 21:40:41 följande:
    Jag skulle inte vilja att min läkare var en mördare. Men du är av en annan åsikt ser jag.

Så länge man inte begår nya brott så ser jag inget problem med det.

Du verkar inte ha något problem med alla kriminella inom Sd, dags att börja se om sin egen bakgård innan du gnäller på andras?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 22:00:37 följande:
    Du har fortfarande inte tagit avstånd från vänsterns förnedrande kvinnosyn. Du bara lekar med orden och försöker få det till att SD är kvinnomisshandlare.

Du om någon leker med orden, bryr dig inte om konsekvens i dina ståndpunkter eller något alls så länge dina åsikter är de enda som får yttras.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 21:46:54 följande:
    Kriminella inom SD, vilka då? Jag är tveksam till om det finns mördare inom SD. Nu anklagar du mig för att vara kriminell också.

Dags att öva på läsförståelse kanske? Jag har inte påstått att du är kriminell.

I Dalarna är 10% av Sd-förtroendevalda kriminella:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4738381
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 22:32:27 följande:
    Så när det gäller sverigedemokrater gäller inte dina fina ord - "Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill." Det borde väl även gälla politiker? Och ingen av dessa är mördare.

Men lilla du, nu vränger du ord igen. Jag menade ju dig, det är ju du som anser att kriminella inte ska få nån ny chans. Varför är det ett rejält antal kriminella i ditt parti i så fall?
  • sjuttiofemman
    skapadebatt skrev 2014-04-18 09:05:02 följande:
    Det spelar väl egentligen ingen roll om det är någon som jobbar inom vården som har rasistiska åsikter så länge den personen inte visar sina åsikter i sitt arbete. Det gäller väl allting, är man professionell i sitt arbete så spelar det ingen roll vad du har för åsikter. Då kan man bortse från sina åsikter under arbetet.

Det här förstår inte Gert. Enligt honom är man så sprickfärdig av åsikter att man bara måste yttra dem i tid och otid. Och tillåter inte arbetsgivaren/organisationen det så ska hämndaktioner sättas igång, men bara när det är åsikter som stämmer överens med Sd. Alla andra åsikter ska kväsas.

Gert tycks inte förstå att personliga åsikter inte alltid kan uttryckas överallt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?