Varför hatar folk SD?
Naranjos skrev 2014-04-15 22:49:03 följande:
Gränsen för vad som är rasistiskt, eller anses vara rasistiskt flyttas hela tiden och åsiktskorridoren blir alltså smalare och smalare. Du anser att något är rasistiskt och sen lägger du in en brasklapp "även om det inte var rasistiskt......". Men vänta du några månader så är det garanterat det. Åtminstone i Sverige. England talar om "British jobs for British workers" (Gordon Brown) USA talar om att illegala inte under några omständigheter skall få tillgång till vård i USA (Barak Obama). Dessa synsätt ifrågasätts inte respektive land. I stället vinner man val på att säga det. Man sätter sina egna medborgare främst - precis vad som är deras uppgift. I Sverige blir samma uttalanden rasistiska. Sverige har blivit ett märkligt land och våra politiker är så jävla rädda för vänstermedia att de har en hel kennel med pudlar för tillfällen när tungan råkar slinta lite.
Eller så är det att Sverige är ett mer civiliserat land än de du nämner? Vi tillämpar den mångkulturella modellen (som även Kanada gör tex) där vi anser att invandrare ska kunna behålla sin kultur och religion. I andra länder som tex USA tillämpar assimilationsmodellen som går ut på att det är invandraren som ska anpassa sig. Det funkar så där, samhället är oerhört segregerat i USA med "China town" tex där invånarna inte ens pratar engelska. Visst finns det människor i Sverige som inte lärt sig svenska på 30 år och det är inte okej, man måste bjuda till från båda hållen. Men jag anser att vår modell leder till färre konflikter och ett bättre fungerande samhälle. USA som du nog känner till, är ett land med enorma ekonomiska problem och generositeten blir nog lidande pga det...jag anser att USA och lill-USA dvs Storbritannien inte är några länder att använda som ett föredöme..
Ja det du beskriver ovan är rasistiskt. Och tvärtom mot vad du tycks tro så har inte papperslösa (de du kallar illegala) invandrare massvis med rättigheter, de får livsuppehållande vård och tandvård som inte kan anstå. Inget annat. De skickas ut ur landet om de inte får tillfälligt uppehållstillstånd. Vad är fel med det?
Det är ingen smal åsiktskorridor i Sverige, däremot försöker Sd-lobbyister ge sken av att det är så himla synd om de som inte får säga n-boll utan måste säga chokladboll. Det är Sd-lobbyister som försöker skapa dreven mot meningsmotståndare inom media och oss på nätet genom hot, cyberattacker och trakasserier samt våld. Hade jag haft mitt riktiga namn här så skulle de inte ha dröjt länge innan jag fått hot efter hot. Men du kanske anser att det ryms inom åsiktsfriheten..?