Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-09 21:33:37 följande:
    Det är bara svenskmedia som tycker så. Norskmedia kan skriva ursprunget.

Ok så ursprunget är bara relevant enligt dig om/när vissa typer av invandrare begår brott? Om en finne våldtar så är det ointressant gissar jag?

I krig är sanningen det första offret och krig har vi haft i Sverige sedan nazisterna började härja i landet på 90-talet.

Men du, ta och börja jobba med ditt parti Sd istället. Sanningshalten är ibland helt sjukt låg, exempelvis här: wp.me/p2oCcR-3yZ när de försöker sätta åt Aftonbladet men faller i den grop de grävt...

Du och andra brukar bli förgrymmade när IRM sprider sanningar om hur Sd far fram, ska den sanningen också fram eller är det bara den "sanning" som främjar dina och Sd´s syften som ska spridas?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-10 11:45:39 följande:
    Men jag tar alltid en mätningar med en nypa salt. Det går ju upp och ner hela tiden och det är ju vid valet som är det viktiga.

När Sd ökar med några tiondelars procent så tas det knappast med någon nypa salt. Och oroa dig inte, jag anmäler inga inlägg som du attackerade mig om i ditt mail till mig :)
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-10 11:20:10 följande:
    Fler än SD bör nog dra öronen åt sig när ett parti som MP ökar i popularitet. Om SD har lindrig verklighetsuppfattning har MP inget av den varan överhuvudtaget.

Ja Sd har en verklighetsuppfattning, absolut. Problemet är att den verkligheten inte existerar längre, vi lever på 2000-talet nu.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-10 13:32:25 följande:
    Japp. De lättkränktas århundrade.

För att ni inte får använda n-ordet varken till bakverk eller människor?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-10 23:35:31 följande:
    Nä. Lika förbannat ett jävligt översittaraktigt uttalande mot folk som inte råkar dela hennes inställning om den "problemfria mångkulturen".

Jag saknar "det gamla Sverige". Nog för att det finns saker som är bättre i dag än för 20-30 år sedan, men t.ex. vad beträffar invandringen. De som kom hit på den tiden hade realistiska möjligheter att etablera sig i samhället på relativt kort tid eftersom det fanns arbeten. Nu verkar det vara prio ett att fylla på med folk, gärna från kulturer som är så lite kompatibla med den "svenska" som möjligt, för att vi kanske möjligen har arbetskraftsbrist om 20-30 år när pensionärerna är jättemånga.

Det här måste vara jobbigt för er, att ni blir mer och mer en minoritet i sverige med dessa åsikter.

www.svt.se/nyheter/sverige/sifo-svenskarna-allt-positivare-till-invandring
  • sjuttiofemman

I vanlig ordning vill Sd och dess lobbyister försöka förminska betydelsen av nazistattackerna. Eller helt enkelt lägga skulden på sina meningsmotståndare.

wp.me/p2oCcR-3zt

Så med andra ord är det nazister och högerextrema som skanderar "inga nazister på våra gator" när SvP demonstrerar?

• sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-03-11 14:48:11 följande:
    Hahah, det är så sjukt sagt att man inte vet om man ska skratta eller gråta! Detta beskriver mina känslor bra just nu

Det måste finnas en lämplig institution för så sjuka människor som henne...

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 14:10:46 följande:
    Whoa, en del är verkligen lååångt ifrån verkligheten...

Ja och det roliga är att det är samma människor som menar att media "mörkar" nyheter och information...
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:21:08 följande:
    Ja tyvärr finns det människor som fått svenskt medborgarskap trots att de inte kan svenska men de är inte svenskar utan medborgare som sagt.

När blir de svenskar då i dina ögon? Vad är svenskhet enligt dig?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?