Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-01-22 22:21:09 följande:
    Så, så himla ensamkommande var inte ungen då ...

Minnet är bra men överbelastat.

Det var ca 50% av de som testades i Norge som befanns vara över 20 år. Dvs felmarginalen i modellen är medräknad. Bara var fjärde var under 18 år och resten i gränslandet, dvs metoden felmarginal:
    www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?arti...

Det var i Danmark som ca 80% av de som testades som hade fuskat.

Jag ser många vinster med att göra dessa typer av tester obligatoriska, enligt tidigare inlägg.
    I

Jo, barnet var ensamkommande eftersom det kom utan någon ur sin familj.

Oavsett vilket land som kommer med bestämda åldrar på ålderstestade personer kan man inte kan säga så säkert hur gammal en person är just pga felmarginalen. En person som åldersbestäms till 20 kan lika sannolikt vara 17 som 23, och även mindre sannolikt men ändå möjligt, utanför spannet åt båda håll. Jag har exempel på personer som ålderstestats som det inte finns några planer på att de är den ålder som bestämts. Då menar jag både att de är mycket yngre och mycket äldre och det blir tydligt när det gått några år.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-01-22 22:31:40 följande:

Det går bra att läsa utlänningslagen.

Vissa grupper är till viss del straffbefriade för sina brott mot utlänningslagen. Se text jag la in och följ länk.

Det innebär dock inte att de inte bryter mot lagen.

Nej, det är inte ett lagbrott att följa en statlig myndighets anvisningar. När en myndighet exempelvis lämnar ett utvisningsbeslut och talar om att personen kan stanna i Sverige tills det går att verkställa beslutet och fortsätter att hjälpa dem ekonomiskt och på andra vis bryter varken myndigheten eller personen mot lagen och ingendera är kriminella.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-22 22:32:13 följande:

Hur kan det vara svårt? Nu förtiden är det väl bara mångkulturella länder som har inbördeskrig ?
    Tänk nu lite. I inbördeskrig finns flera sidor...Eller du kanske klassar alla parter i alla inbördeskrig som terrorister som slåss mot varandra?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-01-22 23:00:58 följande:

Ja, en marginal på om det nu är två eller tre år. Därför är vi snälla och friar heller än fäller och säger att alla som kommer inom felmarginalen (20 eller 21 år) får räknas som barn.

Och bara det faktum at vi överhuvudtaget inför obligatorisk ålderbedömning ger positiva effekter - oavsett vad resultatet sedan vid den enskilde individens test.
    Det används redan jättemycket, men ibland är det faktiskt helt onödigt som med 3-åringen vars ålder var känd.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-22 15:24:48 följande:
    Inte alltid det behövs heller. Några av dem kanske säger att de är 16-17 år gamla. Andra skiter i avslag och utvisningsbeslut och håller sig gömda. Några "tappar sina pass". Osv etc.

Den här naiviteten går mig på nerverna.

Många afghaner som kommer hit är hazarer. Talibaner ser liksom många andra i Afghanistan ner på hazarer och det är vanligt att man förföljer dem. Det är ganska uteslutet att det finns några talibaner bland hazarerna.

Däremot finns det pakistanska hazarer som påstår de är från Afghanistan och som försöker fuska sig in. De tar man på språktest då de inte talar samma språk som de afghanska hazarerna.
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-01-23 10:31:11 följande:
    Jag tycker att det är sorgligt att det finns personer som uppmuntrar och tycker att det är ok att unga sk Svenskar ger sig ner och ger sig in i ett inbördeskrig.

Vi kan ju lätt räkna ut att dem flesta har blivit rekryterade av terror organisationer och om vissa av personerna återvänder och får för sig att bomba någonstans här i Sverige, så är det helt ok?

Vi kan inte räkna med det eller räkna med några fåtal? Det fåtalet är illa nog.
    Att ansluta sig till terroristgrupper tycker jag är lite annat än att vilja hjälpa till att befria sitt land från terroriststyre.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-01-23 12:33:10 följande:
    Intressant.

Vi kan dock vara helt överens om att det som driver allt och underblåser hotet är själva kriget. Där föds allt elände som rinner ut över världen. Jag tror att ett slut på konflikten/kriget är ett måste för att få till en förändring. Men det är extremt komplicerat där vissa grupper inte verkar veta vilka som just idag är allierade eller fiender. Som denna bild förklarar, postad i ett mail till Financial Times. Jag skulle inte vilja försöka medla i den konflikten.

Sir, Iran is backing Assad.
    Gulf states are against Assad!
    Assad is against Muslim Brotherhood.
    Muslim Brotherhood and Obama are against General Sisi.

But Gulf states are pro-Sisi! Which means they are against Muslim Brotherhood!

Iran is pro-Hamas, but Hamas is backing Muslim Brotherhood!

Obama is backing Muslim Brotherhood, yet Hamas is against the U.S.!

Gulf states are pro-U.S.
    But Turkey is with Gulf states against Assad; yet Turkey is pro-Muslim
    Brotherhood is against General Sisi.
    And General Sisi is being backed by the Gulf states!

Welcome to the Middle East and have a nice day.

Närmare sanningen än så här kommer man inteSkål
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 13:32:00 följande:
    Hur många indiska kvinnor flyr från våldtäkt till Sverige? Jag tror inte det är ett asylskäl heller. Jag tror inte kvinnor flyr till Sverige överhuvudtaget för att slippa bli våldtagna.

Jodå. Krig gör att människor gör bestiala saker mot varandra. Det är inte en ovanlig historia att en kvinna vars man har blivit dödad måste fly med barnen för att hon nu saknar någon som kan beskydda henne.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 14:54:04 följande:
    Vad de menar är att det inte finns någon ökning av våldtäkter alls. Det ser ut som en ökning då benämningen på vad som är våldtäkt ändrats. Anmälningsfrekvensen har ökat också, men antalet våldtäkter har inte ändrats per se.

Och att ens försöka skylla det på invandring är patetiskt. Vi kan lika gärna skylla det på SD - sedan SD blivit litet småpoppis har våldtäkterna ökat - SD menar ju att kvinnor ska veta sin plats, så det kanske är överivriga SD-are som våldtar, eller hur? Det är ju faktiskt SD-fans som oftast skriver våldtäktshot till kvinnor som säger eller skriver saker som de inte gillar. En del kanske gör mer än bara skriver anonyma twitterhot, kan tänkas!! Obestämd
    Jag personligen har varit föremål för oräkneliga inlägg där våldtäkt av mig är ämnet. Trots olika nick är de från samma störda människa som dyrkar SD.

Det är ju iofs inte SDs fel, men de drar onekligen till sig en hög andel drägg.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-23 15:16:54 följande:
    Tur att ni har den galningen att kontra med i alla fall.
    Det kontras inte bara med Breivik utan det backas. Inlägget som innehöll "Breiviks förtvivlan" fick mig att hoppa till. Personen som uttryckte sig så påstår sig vara aktiv i gissa vilket parti? Rätt. SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?