Varför hatar folk SD?
Thomas66 skrev 2014-01-19 12:53:17 följande:
Nä, egentligen inte. Men blir ju lätt att dra sådana slutsatser. , då det presenteras studier som visar att det går bra pga invandring.iof slog dom ihop Stockholmskommun med kommuner som inte tillhör dem. För att konstatera att det är sämre i tex Töreboda där invandringen är lägre. Det är ju sådant ni sitter och nickar ikapp till och presenterar som bevis. Själv undrar man ju då varför dom flesta skolor i ytterområdena ( trots att dom får mera pengar per barn ) bara lyckas med att få 30-40% att bli godkända i års 9 , och i Törebodas fall är det drygt 70%. Du kanske har några lösningar på detta problem? Och så ser det ut på dom flesta håll i Sverige 2014 heltsjukt tycker jag. Och eftersom man ska försöka vara lite ärlig, så kan jag nämna att här klarar sig drygt 50%.
"Ni sitter och nickar ikapp". Jag är inte med i någon grupp så ta bara upp saker jag har sagt när du pratar om vad jag har sagt.
Som jag nämnt tidigare, kanske här men definitivt i en annan tråd där du också medverkade anser jag en lösning är att barn som kommer hit runt tonåren får läsa lite längre för att klara skolan eftersom undervisningen bedrivs på ett språk de hålller på att lära sig och så gör vi redan.
Sedan kan man lyfta ut dem ur statistiken för att det inte ska se ut som att så många som fullföljt 9 år i grundskola inte tar slutbetyg, när de i verkligheten bara gått ett par år och många har genomgått en fantastisk utveckling på den korta tiden - men som ännu inte räcker till för ett fullständigt grundskolebetyg som ger behörighethet till gymnasiet.
Har du sett hur motsvarande statistik för gymnasiets introduktionsprogram ser ut för er, där många av de barn som anländer senare hamnar för att ta avgångsbetyg för grundskolan? Jag tror inte att jag hade fixat hela grundskolan i ett arabiskttalandeland på 3-4 år om jag hade flyttat som 12-åring. Hade du? Tänk på hur det ser ut för de som kommer när de är ännu äldre och hur det ser ut i statistiken. Även den som bott här i ett par veckor och varit inskriven i skolan är med i statistiken.
Det är lite som medellivslängden. När jag var liten trodde jag att det inte fanns några gamla människor i länder med en kort medlivslängd, men senare förstod jag att den höga barnadödligheten drog ner statistiken även om det säkert strök med fler gamla människor i fattiga länder än rika. Du drar så svart-vita slutsatser av statistik.