Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Stormvind skrev 2014-01-20 00:34:35 följande:
    Menar du att om det är känt att X antal invandrare från tex somalia upprätthåller sig här olagligt så ska man inte få kontrollera detta eller så ska de slösa tid på att kontrollera ID på vita då det inte ens instämmer på signalementet.

Hur korkad får man bli egentligen? Om polisen misstänker din granne för brott så bör de ta in hela området för att inte diskriminera någon?

Mer tugg om intelligens...

Att utreda brott eller överträdelser är inte detsamma som att begära att alla ska kunna spontanlegitimera sig.
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-20 00:41:17 följande:
    Du och sjuttofemman har vid flertalet tillfällen talat om idioter, obegåvade osv så kom inte med det skitsnacket.

Varför skulle jag överhuvudtaget prata för SDs linje i frågan? Är alla som säger emot dig automatiskt sverige demokrater av någon automagisk anledning?

Du kan uppenbart inte acceptera att det finns andra åsikter än dina och jag förstår inte varför då håller på att slänga käft i en debatt som pågått i 392 sidor nu utan minsta belägg, precis som du nyss kallade mig SD-are.
    Jag har ingen politisk affinitet överhuvudtaget men jag kan ta ställning och tänka själv utan att behöva vara styrd av någon annan, något som tydligen är otänkbart för dig så man undrar ju vilken marionett du måste vara.
    Nope. Jag har aldrig kommenterat någons intelligens med ord som idioter och obegåvade eller några andra liknande ord. Du däremot strösslar den typen av ord runt dig, men det gör som sagt inte jag. Brukar du inbilla dig saker? Jag har inte heller kallat dig SDare utan jag undrade bara om du talade för SDs linje i frågan. Jag tar ditt svar för ett "nej" så länge.

Belägg för vaddå? Tråden heter "Varför hatar folk SD?" Är det det som ska beläggas eller kan du specificera dig?

Marionett. Jaså du. Kan vi lämna ditt nya favoritämne, dvs mig, och komma vidare med något som hör till ämnet. Det verkar vara du som inte kan acceptera att jag är av åsikten att man inte ska behöva spontanlegitimera sig. Den åsikten klarade du av att ta att jag har såpass dåligt att du kallade mig för korkad.

Tanken med spontanlegitimering går emot tanken om fri rörlighet inom EU, inom Schengen, inom Norden och inom Sverige.

• nihka
    Stormvind skrev 2014-01-20 00:54:58 följande:
    Jag ifrågasätter dina korkade uttalanden.

Ja för spontanlegitimering har ju förekommit här? Något du återigen fantiserat ihop.
    Ja, det har tagits upp att "invandrare avkrävdes legitimation i tunnelbanan, enbart för att de är invandrare, eller spontanlegitimering som jag kallade det för. Catchy expression eller hur, copyright nihka ;) men du kanske inte förstod att de två sakerna är samma sak.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-20 07:19:19 följande:

Varför skulle vi inte leta efter dessa?

Klart vi ska leta efter kriminella, men frågan är om vi ska begära att alla alltid ska kunna legitimera sig.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-01-20 14:40:15 följande:
    REVA är inte riktigt som du vill beskriva det, eller hur?

Om jag genom att snabbt legitimera mig i tunnelbanan utan tjafs, kan hjälpa polisen att hitta personer som uppehåller sig i landet illegalt gör jag gärna det. Nu är det väl t.ex inte så många norrmän som olovligen uppehåller sig här, vill man ha resultat kollar man lämpligen de som inte ser ut som norrmän?
    Som sagt ingick spontana legkollar.

Hur enligt din mening ser en norrman ut som man då lämpligen man inte kollar?
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-01-20 14:52:42 följande:
    Är detta ett ofta förekommande problem tycker du?
    Folk reagerade över det i alla fall och jag personligen tycker det skulle kännas olustigt om en polis bad mig att legitimera mig bara så där.
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-01-20 14:52:42 följande:
    Är detta ett ofta förekommande problem tycker du?

Folk reagerade iaf och jag personligen skulle inte gilla att en polisman bad mig att legitimera mig bara så där.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-01-20 19:12:03 följande:

Det är det ingen som begär. Däremot kan du avkrävas legitimation om polisen misstänker (bland annat) att du är en illegal invandrare.

Personen i fråga kommer inte att gripas för det faktum att han inte kan visa legitimation men han kan avkrävas att ta fram sin legitimation (om den nu ligger hemma eller nåt).

Eventuellt får polisen hålla någon tills dennes identitet är fastställd - men det få någon mer lagkunnig svara på.

Inte? Tydligen räcker det med att du inte ser ut som du hör henna här - hur man nu ser ut då - för att bli kollad. För att snabbt kunna bevisa misstankarna fel ser det ut som det då krävs att alla alltid ska kunna legitimera sig. Jag menar inte enligt lagen, men i praktiken.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-20 22:19:08 följande:

I början va var tionde illegal som dom kontrollerande , och dom sprängde en bordell med trafficking offer i Malmö pga av det .Men det vore ju bättre att dom hade fått knulla på, bara du slipper visa legitimation.
    Enligt den källa jag redovisade ledde REVAS insatser till färre avvisningar. Har du någon källa på att REVAS insatser sprändge en bordell med traffikingoffer i Malmö? Inga främlingsfientiga sajter med hulligankommentarer, tack.

Ja, visst. Jag skulle vara personligt ansvarig för all traffiking i Sverige eller åtminstone i Malmö om jag motsätter mig att polisen ska kunna avkräva legitimation hur som helst av alla i Sverige. Det finns inga andra sätt att komma åt traffiking än att kontrollera folks identitetshandlingar, eller hur?Obestämd

Svar på tråden Varför hatar folk SD?