Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-01-21 00:23:11 följande:
    www.metro.se/skane/reva-kontroll-avslojade-se...!FoTnjPFQYCY/?utm_source=twitterfeed

Och Revaprojektet gick ganska bra tills media bestämde att det är fel när människor som inte har rätt att uppehålla sig i Sverige, faktiskt hittas och avvisas.
    www.dn.se/nyheter/sverige/fler-avvisade-med-p.../
    Jaha. Och jag som trodde projektet ansågs gå dåligt för att färre avvisades och detta pga av att ett system med att varna varandra via smsa etc drog igång. Men det var medias fel. Där ser man...
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 10:37:04 följande:

Protesterar för att det hör till? Det lät udda.
    Så resonerar en man med sned bild som låtsas vara kvinna att kvinnor gör. Inte ett dugg udda i det sammanhanget. Undertonen är att ett "nej" inte är ett riktigt "nej" ungefär som våldtäksmän kan resonera.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-01-21 11:25:25 följande:

Lagen kräver det inte.

Sedan, i jakten på människor som befinner sig illegalt i Sverige har man bett folk identifiera sig. I sig är det inte konstigare än att polisen stoppar folk som kör bil för att testa om de är nyktra.

Hur det urvalet gått till i praktiken när det gäller jakten på utlänningar som befinner sig illegalt i landet vet jag inte eftersom jag inte var med på polisens förberedande genomgångar om saken men att det finns folk som känner sig kränkta av att en polis ber dem identifiera sig är ju en lågoddsare. Det finns folk till allt och media i Sverige hänger gärna på den vinkeln.
    Jag skulle känna mig kränkt om en polis stoppade mig på gatan och bad mig legetimera mig och jag är ingen "lågodsare" vad nu du menar med det utan bara en person som inte vill leva i en polisstat eller något på väg ditåt.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-21 19:18:16 följande:
    Tumma på du till allt denna, enligt egen utsago, gamla och livserfarna person som pratar om "Breiviks förtvivlan"  har att säga.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-21 20:07:55 följande:

Jaha, så du tror att dom som begår överfallsvåldtäkter tänker nä hon sa inte nej tillräckligt . När du har fått en smäll eller kniv mot strupen så är det nog inte pga att dom tror att du inte att du sa nej som det händer. Tror du att dom rätt nyligen våldtagna och rånade 80 åriga kvinnorna hade blivit hjälpta av en sådan lag ?
    Tvärtom. Alla blir nog mer hjälpta av en lag som säger att det är OK att ha sex med någon som säger att de inte vill. Det avlastar landets intagningenheter eftersom det inte blir så många fällande domar. *facepalm*

• nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-21 20:25:19 följande:

Hur då ? dom säger ju bara att hon ville. Eftersom ca ( jag har ingen statistik eftersom dina gelikar vill dölja den ) 70-80% av alla våldtäkter begås av dina skyddslingar! men så är det påstår jag. Ska man då ha med kontrakt på div språk eller hur ska det fungera ?
    Då förstår jag mycket bättre varför du föredrar en lag som säger att det är OK att knulla alla som säger att de inte vill
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-21 21:13:32 följande:

Tänkte mera om du trodde att det hade någon betydelse /effekt? Det finns väl ingen vuxen som inte tar ett nej för ett nej? Möjligtvis när man va 11år och inte vågade fråga när man låg i mörka rum och hånglade, att man provade att ta på bröstet/ mellan benen 1 extra ggn . Hände kanske någon ggn att det funkade annars fick man vänta . Ett nej va alltid ett nej då med.

Ja, som sagt när det kommer till om det blir en fällande eller friande dom är det alltid en fördel med en strängare ordalydelse.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-21 21:34:16 följande:

Hur då ? ni blir ju överfallna och drogade. Tror du att det beror på missförstånd ?

Som sagt när det kommer till om det blir en fällande eller friande dom är det alltid en fördel med en strängare ordalydelse.

Sedan ger det väl rätt signaler att man i lagens namn bara tillåter sex mellan människor som samtycker. Tvärtom verkar vansinnigt i mina ögon.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-01-21 21:16:58 följande:
    Såg att jag missat din kommentar.

Nja, jag kan mycket väl tänka mig att Suffering anser sig vara manligt kärv när han går igång och kallar mig homosexuell.

Jag tror att vi har olika sätt att tro att vi bottnar i vår sexualitet. I hens kretsar är ju detta en gångbar förolämpning eller t ex för den fnoskiga SD-kommunpolitikern som ständigt återkommer till FL med nya alias.

Det är faktiskt lite kul om man tänker efter. Personangreppen är ju inte så ovanliga här - men det kräver en viss finess att veta vad som biter på en person som åsiktsmässigt står ljusår från en själv, om man nu är intresserad av personangreppsgenren.

Nåväl. Min uppfattning är att det finns en sexuell osäkerhet hos somliga sverigedemokrater. Och det är mot den bakgrunden man ska tolka homosexanklagelser eller påståenden om att en samtyckeslag skulle innebära att ingen vågade knulla.

Jag håller med. Så länge som hen har strösslat runt bög som invektiv så måste det stå för något.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-21 21:31:26 följande:

Synd att du inte svarade då det är ett väldigt egendomligt ord, som jag misstänker eg inte finns. Tror nästan alla här inte bryr sig om hudfärg ( Ljus, brun , gul) som ni tror, utan bara att kriminella ej ska få stanna. Men enligt Nihka man kan ju inte vägra att dom 75 al- Qaida krigarna från Sverige att komma tillbaka, det kan ju vara så att dom bara bär vatten eller hjälper sårade. Då har man ett hål i huvudet när man resonerar så, tror faktisk att det är det som är erat problem, och vad som än händer och bevisas så är det inga problem.
    Enligt Nihka. Igen. Tror du att det är någon jävla åsikt jag har att man inte kan neka dem att komma tillbaka??? Det är så det ser ut enligt gällande svensk lagstiftning. Man kan inte bara neka någon med svenskt pass att åka in i Sverige för att man tror de har deltagit i ett krig. Och givetvis kommer det att finnas fall där man kommer att ha svårt att etablera om det någon sysslat med kan räknas som krig. Du är väl vuxen och kan se att allting inte är svart eller vitt typ att det finns någonting mellan du är terrorist och du är Florence Nightingale. Eller föresten, jag börjar betvivla att du kan det.

Jodå. Det finns folk härinne som sagt "Vad som helst utom MENA" och då avsågs ALLA människor från dessa länder. Afrikaner överlag har liknats vid "slöa apor" så de duger inte heller, men ljushyade och blåögda norskar som det postats bilder på som representanter för alla norrmän duger visst. Det har ALLTING med färg att göra för somliga härinne.

Jag har varit oerhört tålmodig med dig och sett mellan fingrarna med en lång rad smärre påhopp av personlig karaktär eftersom du ändå för ett miniresonemang som bäst. Detta är dock sista gången jag tar att du slänger dig med utlåtande om min intelligens om du nu förstår att "hål i huvudet" är ett uttalande om någons intelligens  - om man resonerar så som du påstår man resonerar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?