Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-01-17 01:49:33 följande:
    Det är viktigt med mångfald i skolan: 

" rel="nofollow" target="_blank">

Killen är ju invandrarfientlig "komiker" Såg att fler prisar hans humor som exempelvis en typ på Flashback som kallar sig "Highhitler".
  • nihka
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 09:58:45 följande:
    Nej, våldsbrottslighet har inte ökat. Antalet anmälda brott har ökat, vilket kanske inte är så konstigt eftersom acceptansen för brott minskat tydligt. Som du kanske vet polisanmäls idag exempelvis regelmässigt våld på skolor och försäkringsbolag kräver polisanmälan för att betala ut skadestånd. Antalet utsatta för brott, vilket visar den faktiska brottsligheten är däremot ganska konstant år från år. Du kan lära dig mer på BRÅs hemsida. Jag lovar, den är mer vederhäftig än Avpixlat. www.bra.se/download/18.22a7170813 a0d141d21800052646/1360329832670/03+Misshandel.pdf

Kan du länka den igen?
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-17 17:51:24 följande:
    Jaha, vad käckt. Så antalet anmälda brott har inget med den ökade brottsligheten att göra. Så skönt, då kan ju polisen och rättsväsendet sluta bry sig. Det har ju ändå inte hänt. Pinsamt för media och Brå som måste börja dementera sina uppgifter om t.ex. alla skjutningar den senaste tiden. Fram till augusti påstås följande: 

46 döda i hela landet
    Stockholm: 18 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 71
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 252

Västra Götaland: 8 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 38
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 145

Skåne: 4 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 47
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 107

Men, det var ju bara anmälda brott liksom. Inget att fästa sig vid alltså. De påstått dödade vid dessa påstådda våldsbrott lever sannolikt i önskad välmåga, väntandes med spänning på nästa avsnitt av På Spåret och Skavlan. Helt okunniga om sin egen dödlighet sitter dom där och har inte fattat att det är deras egna dödsannonser de läst i tidningen, deras egna föräldrar och syskon som sörjer samtidigt som förorterna brinner.
    Enligt BRÅ: Tittar vi på brottsutvecklingen i Sverige så ser vi att den enda brottstypen som ökar är bedrägeribrotten. De som minskar är många fler: exempelvis dödligt våld, hot och trakasserier, sexualbrott, stöldbrotten.

http://www.bra.se/bra/brott--statistik/brottsutvecklingen-i-sverige.html

Jag tog ovanstående uppgifter från filmen "Om brottsutvecklingen i Sverige."
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-17 22:53:45 följande:
    Jag litar inte på att Brå redovisar korrekt. Forskningen på Brå är politiserad och de levererar vad regeringen vill. Man kan vara hyfsat övertygad om att vi inte får se några resultat som är allt för politiskt inkorrekta.
    Nänä och vilken statistik återstår då? Din uppfattning om vad tidningsartiklar om brottshändelser innebär rent statistisk, Avpixlat eller färglada staplar på privata bloggar?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-18 00:15:55 följande:

Nejdå, jag klarar mig. Om jag nu inte blir drabbad av något och behöver tex ambulans eller polis när det inte finns några att skicka, eller om jag va invandrare så att det kastas sten på dom , så att dom inte skulle kunna/ våga rädda mig i tid. Jag kan ju tom hävda att eftersom min dotter har ca 50% sk invandrare och att det går bra för klassen , så finns det ju inga problem alls och inga extra resurser behövs. Antagligen enbart att sätta alla i särskola i ytterområdena då dom antagligen är efterblivna.
    Enligt din mening är alltså alla i ytterområderna antagligen "efterblivna"? Jaha.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-01-18 13:09:03 följande:
    Fast Naranjos länkande visar på dikotomin inom sverigedemokratin, antingen är den politiska meningsmotståndaren en ondskefull varelse som för egen vinnings skull driver landet mot undergång genom massinvandring eller också en välvillig men naiv fjant som inte begriper konsekvensen av sina handlingar ens om hen får dem skrivna på näsan.

Jag skulle gissa att rätt många sverigedemokrater som skulle lyssna på den rasistiska satiren av hur en liberal fjant kan resonera inte ens skulle förstå att det handlar om satir utan tro att det är en verklig skildring av den liberale fjantens tillkortakommande.

För att återknyta till trådens tema varför de flesta svenskar tycker så illa om sverigedemokratin - så tror jag att just sverigedemokraters oförmåga att förstå och beskriva det land vi bor i är en viktig ingrediens i den oaptitliga soppa SD utgör för den överväldigande majoriteten av oss svenskar.

SD är ett slags politikens fyllo som raglar omkring mellan ytterligheter, gapar och skriker, utan att vilja fatta något av hur vardagsverkligheten kan te sig för den som är nykter.

Undrar hur en liknande parodi på en SDare skulle te sig och tas emot av SDaren som postade länken.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-18 21:13:57 följande:

För att återgå till ämnet vi har minst 75 sk Svenskar som strider i Syrien med Al-Qaida grupper vad tycker du om det.Ska dom vara välkomna hit igen ?
    Min mening är att terrorister inte ska få vara kvar i Sverige - när man väl kommit fram till att de faktiskt är terrorister.
    Thomas66 skrev 2014-01-18 22:17:55 följande:
    Kan lova att 99% är sant som står på avpixlat
    Vilken trevlig liten förenklad värld du lever i. Själv tror jag inte man kan lita till 99% på NÅGON intressesajt.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-18 23:44:10 följande:

Skribenten som hälsningsfrasen anbelangar använder begrepp som "är", "vara", "blir", "varit", "jag", "du", "mig", "dig" och så vidare - vilket den här skribenten inte gör. Med andra ord rätt svårt att blanda ihop den här skribenten med andra, för den uppmärksamma.
    Påståendet du kommenterade är enbart en projicering. Vederbörande är inte intresserad av argumnet utan vill dra bort fokus från sakfrågorna. Hen vill lägga negativ fokus på de personer hen upplever som ett hot, både allmänt i sakdebatten och den del av sakdebatten som handlar om en liten grupp SDares helt uppenbara massreggarvanor här.

Jag hade inte tänkt på de skillnader du listar, men däremot är ju hela innehållet annorlunda. Ditt fokus ligger mer åt makroekonomihållet.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 00:57:09 följande:
    Inte första gången som en sverigedemokrat fabricerar "bevis" för att kunna plocka fram offerkoftan. Ekeroth är ju inte känd för att respektera kvinnor på fyllan, det hände senast på järnrörskvällen (om inte fler gånger mellan förstås). Men nu är det alltså dags igen.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18199684.ab

Hörde om detta på nyheterna igår. Jaha tänkte jag. Here we go again.

Efter att Ekeroth tidigare blånekat, ljugit utan att blinka, redigerat bevis och inte erkände förrän man producerade blidbevis där han ertappades nöjd med handen i kakburken, så har jag inte någon som helst tilltro till något han säger. Han får bevisa sig oskyldig först och om inget motsägelsefullt dyker upp inom 2-3 år kan jag tro på att han inte ljuger även denna gång.

Däremot håller jag det inte alls för osannolikt att hans agerande i bl a järnrörsskandalen har gjort honom så illa omtyckt att människor störs av hans blotta närvaro så det kan vara som han säger också. Vi får se.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-01-19 12:51:03 följande:
    Tror inte det behövs några parodier på sverigedemokrater - där överträffar verkligheten alla eventuella försök till parodi.

Däremot tror jag att många sverigedemokrater är beroende av den här typen av rassemoralkakor där den gladlynte "negerpojken" knivhugger en annan skolelev och fjantliberalen tar sitt barn från den multikulturella skolan, men skyller misslyckandet på att de vita lärarna motarbetade hans idëer.

Jag har lite svårt att avgöra om sverigedemokraten i gemen förstår att det är en fantasiskildring eller inte - men hursomhelst lär den intellektuella nivån och sensmoralen i skildringen innebära att risken för att det blir vått i järnrören på Åkessons manskap är överhängande.
    Det är ju det som är risken att människor som inte har lärt sig kritiskt tänkande tar det som en sanning isf en politisk parodi.

Alldeles i början och bara halvt engagerad tyckte jag visserligen att det lät lite överentusiastiskt men ändå någonstans möjligt att en skolförbättrare skulle kunna resonera så, men sedan drog det iväg ganska snabbt. Det jag reagerade på innan jag fattade fullt var att man ens kunde få ett sådant uppdrag på det sätt han angav vilket occuperade mina tankar medan han pladdrade på en stund till.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?