Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-02-05 21:12:08 följande:
    Folk tror gärna att man är rasist och främlingsfientlig. Men det bekommer mig inte särskilt mycket. Folk får tro vad dom vill.

Baserat på utseende???
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-05 21:21:09 följande:
    Nej. Det var inte så jag skrev. Det var bara ett tillägg till att man inte ska döma människor.
    OK, då fattade jag dig fel och fick därför inte ihop det.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-06 02:31:48 följande:
    Intressant… Hur gör man som välavlönad för att inte betala skatt? I Sverige är det åtminstone så att har man lön, dras det skatt - och ju högre lön, desto högre skatt. Det finns säkert en och annan nolltaxerare i busken, men särskilt hög lön lär ju personen inte ha.

Vi kan däremot med hyfsad träffsäkerhet baserad på empiri förutspå hur olika kollektiv kan tänkas bidra till statskassan, eller ligga samma kassa till last. IT-entreprenörer från Indien skulle t.ex kunna bidraga mer än outbildade från valfri kontinent.
    Tragiskt nog är Sverige inte ett land som hittills har attraherat de duktigaste och där är de höga skatterna en stor bov.
    Du får väl titta "inåt" för svar Flört

Under de fem senaste åren har Mats Dagerlind (SD) nolltaxerat fyra av dessa år. Han alltså uppgett för Skatteverket att han helt saknar inkomst - helt klart en belastning för stadskassan, eller vad säger du?

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3721474.ece
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-06 21:14:53 följande:

Jo det är väldigt dåligt , men kom igen. Sossarna har ju folk som har fått ta time-out ( iof kommunalt) pga stämpling till mord.

Vaddå kom igen??? Skulle det göra Dagerlind till mindre av en nolltaxerare och miljonbeloppskostnad för svenska skattebetalare?

Dagerlind menar ju dessutom att invandring "åderlåter" skattebetalarna, men hans egen faktiska åderlåtning ska inte nämnas. Nä du.

Mannen går dessutom inte precis och letar efter sin lunch i soptunnor trots hans "noll" inkomster. Ett ord sammanfattar det hela: SD-hycklare.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-07 08:41:03 följande:

Har inte så mycket till övers för politiker överhuvudtaget. Så det kanske skulle finnas en tråd där man hänger ut alla politiker som gör fel ist. Det skulle nog gå att hitta mycket intressant eller surt är nog rätt ord,
    Själv tycker jag att det fungerar bra att ta upp alla övertramp SD-politiker gör i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?"
  • nihka
    Dianne skrev 2014-02-07 15:06:16 följande:
    Fast vilken svensk som INTE är same och uppfostrad som det, skulle plötsligt få för sig att börja hålla renar..? Som sagt är det mycket att lära sig, och samebarnen är med och lär sig från det de är små. Man kan inte bara köpa några renar och tro att man ska lära sig by doing... Jag ser faktisk inte detta som något stort problem, utan snarare att detta lilla privilegium kan samerna ha för att de blev rejält illa behandlade av svenska nybyggare - faktiskt en bra bit in på förra seklet.

Ja, jag resonerar ungefär på samma sätt som du.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-07 20:20:48 följande:
    Jag har ingen aning om Mats Dagerlinds finansiella status och vad som gjort honom till nolltaxerare. Inte heller har jag någon aning om vad han lever av (hur han tjänar till sitt uppehälle).
    Jodå det "vet" du. Eftersom han är nolltaxerare, och därtill i 3 år, är det enligt dig och vad du tidigare skrivit så beskaffat att "särskilt hög lön lär ju personen inte ha".

Kan inte vara lätt att vara exempelvis VD för teliasonera i dessa tider. Här är 2013 års "fattiglappar" som nolltaxerar:

http://it24.idg.se/2.2275/1.539983/har-ar-arets-nolltaxerare
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-07 21:37:50 följande:
    Tror mer på att Sverige är på väg i putten för att vi och övriga välbärjade länder valde att sälja ut vår verkstad till de som var beredda att snickra ihop samma möbler till lägre priser (kortsiktig vinst). När verkligheten väl kommer ikapp är det lätt att skylla på att det är allmänna drägg och utomstående som är orsaken till nuvarande problem (långsiktig konsekvens).

Själva grundorsaken förblir den samma oavsett vad vi väljer att skylla på.
    Vi vill köpa billiga varor men få mycket betalt när vi själva jobbar. Det är ju inte svårt att räkna ut att inte det går ihop, så vi blir mer och mer beroende av att människor i andra är fattiga och jobbar för skitlöner.
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-02-07 21:55:02 följande:
    Men de EU-medborgare som har kunskap om de enskilda ländernas ekonomiska stabilitet brukar väl närmast tala med beundran om Sverige.[/quote] Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com

Ja, har du läst om hur svenska pedofiler systematiskt importerar asiatiska fruar med barn och myndigheterna inte får säga något om att mannen är en dömd pedofil när den nya blivande frun checkar in i landet?

Står om alla möjliga missförhållanden där. Med detta menar jag förstås inte att alla svenska män är pedofiler, men man skriver inte där om alla de som inte är det och gifter sig med en utländsk kvinna med barn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?