Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Missermajser skrev 2014-02-08 21:29:01 följande:
    Jag anmälde trots att jag tycker det är bra att skiten blir synlig för allmän beskådan. Den luktade lite väl illa och så tänkte jag att de från vars öppningar det kommer ifrån behövd lite paus från sina förehavanden. 
    Kan de inte hålla sig så loggar de väl ändå in från något annat nick...
    Ju fler som är medvetna om hur det går till och som motsätter sig lumpna metoder desto bättre Glad.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-08 23:05:23 följande:

Det har varit ca 50% invandrare och 50 % svenskar som har dömts för våldtäkt dom sista åren. Hur får du det till att svenskar begår fel. Vi hade 24 överfallsvåldtäkter/ våldtäktsförsök på tre dagar, och det va tydligen väldigt vanligt på 80 talet med?
    Jag vet fortfarande inte var du får dina siffror från, men du säger att det har blivit värre på senare år samtidigt som du menar att det var illa tidigare också.

Jag rör mig mycket runt invandrare och flyktingar och har gjort i många år. Inga överfallsvåldtäkter och inga våldtäktsförsök eller incidenter från någon. Däremot incidenter i andra sammanhang bl a på krogen av andra. Så kan det se ut.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-09 11:19:32 följande:

Nu sparar inte jag länkar som du vet, men tom Expressen har gått ut med dom siffrorna.Sedan har vi alla överfallsvåldtäkter där nästan samtliga har invandrar bakgrund, det ser snarlikt ut i övriga Norden. Menade inte att det såg ut så innan.Känner med ett flertal invandrare och alla har jobb och är inte våldtäktsmän , men vad hjälper det ? Statistiken talar sitt tydligaspråk. Tex är bara 10% av dom som sitter på Kumla Svenskar, och inte fan beror det på någon strukturellrasism.
    http://www.bra.se/bra/brott--statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

Ingenstans här står det du påstår!

Däremot står det både vad som ökat, vad som minskat och vad som påverkat. Förändringar i lagstiftningen tas upp där.

Det jag tycker är intressant är förhållandet mellan utvecklingen i antalet anmälda sexualbrott och andelen personer som uppger att de blivit utsatta för sexualbrott. Det första har ökat de senaste decennierna medan det andra varit relativt stabilt. Slutsatser?
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-09 11:56:02 följande:
    Jomenvisst, och nu har SD-kommunpolitikern som liksom är en karikatyr av en människosyn enbart uppbyggd av fördomar också gjort sitt - med sitt senaste alias alltså.

Det ligger nära till hands att uppfatta de här personerna som isolat utan egentligt samband med den sverigedemokratiska subkulturen - men min uppfattning är att det är precis tvärtom: De är i allra högsta grad integrerade med SD-subkulturen.

Är man intresserad av SD:s sociopatologi är det också lätt att konstatera att Suffering- och Pompeja-uttrycken genomsyrar partiet på alla nivåer.
    Lite hoppig numrering är väl ett tecken på att det varit igång i natt igen...
  • nihka
    Missermajser skrev 2014-02-09 16:34:36 följande:
    Det finn ju en annan typ av brott som är mer oroväckande och kan härledas till andra mer grupper i samhället. Man kan ju undra (eller inte) varför de inte slänger sig lika mycket med ordet "dimridåer" som de gjorde för några år sedan. 

www.bra.se/bra/brott--statistik/hatbrott.html

Från sidan:
    "Främlingsfientliga/rasistiska hatbrott vanligast

I statistiken över polisanmälningar med identifierade hatbrottsmotiv år 2012 var, liksom tidigare år, hatbrott med främlingsfientliga/rasistiska motiv vanligast. Uppskattningsvis knappt 3 980 anmälningar identifierades med detta motiv (varav 940 var afrofobiska och knappt 220 var antiromska). Därefter identifierades uppskattningsvis drygt 710 anmälningar med homofobiska motiv, knappt 310 med islamofobiska motiv, drygt 220 med antisemitiska motiv och 200 med kristofobiska motiv. Andra antireligiösa och transfobiska motiv var mindre vanliga bland de identifierade hatbrottsanmälningarna och svarade för knappt 60 respektive drygt 40 anmälningar."

Det påstås från främlingsfientligt håll att det är alla utlänningar som hatar svenskar och varandra - också helt utan belägg förstås.

Rasister hittar alltid sätt för alla pilar att peka åt samma håll. Det ligger i sakens natur.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-09 16:59:37 följande:
    Och hur ser det ut med de rasistiska brott som dagligen sker av invandrare gentemot etniska svenskar? Sorry, jag glömde det. Svenskar kan inte utsättas för rasism. Således finns det inte heller någon statistik över detta. Här är den senaste kända hatbrottet gentemot en svensk: www.sydsvenskan.se/omkretsen/eslov/ tonaringar-sparkade-ner-24-aring/

Hur vanligt är det, tror panelen, att ett gäng svenskar sparkar ner en invandrare? Skulle det mot förmodan ske i någon omfattning, blir det dessutom per automatik infört i statistiken som "hatbrott".
    Det kommer lika konstiga påståenden från dig här som när du påstod att nolltaxerare inte kunde ha "särskilt hög lön".

"Dagligen" - källa på det?

Rasism och hat har ingen nationalitet. Visste du inte det?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-09 17:16:48 följande:
    Det är naturligtvis absurt med en svart Lucia. Lucia av Syrakusa var ju inte svart!
    Hahahaha. Och Jesus var inte kristen...
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-09 17:34:43 följande:
    Du fortsätter med ditt ljugande, märker jag.

Jo, den dockan ser ut att vara en tjej från Sicilien...

Vi får nog sluta med att fira lucia om vi inte får tag på några "riktiga" lucior från Italien...

Sången får vi också sluta med. Det är fiskarsång, "Barcarola napolitana", som skrevs år 1852 av Teodoro Cottrau och handlar om stadsdelen Santa Lucia i Neapel.
  • nihka
    Missermajser skrev 2014-02-09 17:47:51 följande:
    Fasen jag tror de haft en rödhårig förra året som Lucia på mina barns förskola. SDs åsiktsmaffia borde ju varit där och hängt ut dem i avpixlat. 
    Dom har väl börjat bli traditionshatere....!?

Brukar inte ALLA vilja vara Lucia - även pojkarna så det blir ett helt tåg med bara lucior?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?