Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-01-30 00:03:29 följande:

Ja det kan jag definitivt. Men problemet är ju att man har gjort detta för att man ska slippa visa hur det ser ut irl. Så inga problem för mig visa dom riktiga våldtäkterna ,och lägg gärna dom som tafsat på tuttarna eller kuken eller att man inte minns eller ångrar sig i en egen kategori. Det tråkiga ( eller bra ) för dig är att det antagligen kommer att visa hur det verkligen ligger till.
    Du kan inte tänka dig att vi över åren gjort om lagstiftningen för att öka kvinnans skydd? Du tror på fullt allvar att ändringarna har haft som syfte att "slippa visa hur det ser ut irl"?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-30 15:09:41 följande:
    Jag har inte heller påstått något sådant. Däremot är den sortens argumentation "sjuttiofemman" m.fl. håller på med ren skitkastning. Bara en sådan sak som när hon citerade en artikel i vilken både Kent och Ted Ekeroth nämndes var hon tvungen att smyga in en egen parentes om inavel för att de råkade vara bröder - vad fan är grejen med sådant? Den sortens totalt onödiga utfall är ni rätt många som ägnar er åt.

"ni...er" ???

Prova  "det...sig" i stället, eller vad menar du?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 18:13:02 följande:

Vad hjälper det kvinnan om man tar bort/ blandar ihop statistiken ?
    Läs inlägget du just svarade på och ställ en annan klokare fråga. Byt fokus och utgå från att lagstiftningen har ändrats för att öka kvinnans skydd, dvs att lagen numer exempelvis inte tillåter äkta män att ta för sig av sex mot hustruns vilja. Om han gör det kallas det våldtäkt. Om hon anmäler honom och han fälls får hon hjälp och han straff.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-30 17:18:44 följande:
    Dagens minst genomtänkta:
    biblioteksbladet.se/2014/01/29/sd-protesterad.../

Självklart är det en sverigedemokrat som står för den..
    "SD-representanten Börje Tranvik påpekade att han inte vill se någon litteratur på andra språk än svenska i biblioteken".

FörvånadFörvånadFörvånad *och resten av raden*
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 20:14:50 följande:

Och som alltid silar du mygg, tror du att det finns många äkta män som ligger med sin fru fast hon inte vill? Tror du överskattar erat underliv.
    Nej, jag silar inte mygg. Jag var riktigt, riktigt tydlig med att tala om att detta var ett enkelt EXEMPEL på hur statistik kan förändras av ändrad lagstiftning.

Men om vi ska diskutera denna enskilda typ av våldtäkt så finns det tyvärr män som gör så, ja.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-01-30 20:21:35 följande:

Det blir trist och tomt i hyllorna för facklitteratur
    Förmodligen skulle inte Börje Tranvik märka någon skillnad för annars kommer man inte med ett sådant urbota dumt förslag.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-30 20:22:24 följande:

Lustigt att när jag och andra blir kallade för de mest hårresande tillmälena så är det "business as usual" men akta sig noga för göra likadant själv för då kommer ni springande. Ungefär samma som när en svensk springer runt och serievåldtar kvinnor i Umeå för några år sedan, kan inte tänka mig att det publicerades namn och bild på avpixlat direkt. Hade det varit en afrikan så..ja vi vet ju hur avpixlat brukar göra.

Ni ser det ni vill se.

Ibland är det frestande bemöta på samma nivå för att spegla vad som sägs, men det uppfattas inte som en spegling utan som ett oprovocerat påhopp.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-01-30 21:14:45 följande:
    11% för SD nu...betyder väl c:a 15% i realiteten...ju mer PK-nissarna spyr galla över partiet, desto mer växer det.

www.novus.se/media/31068/novus_v_ljarbaromete...

Märkligt hur många gånger man presenterats med samma siffror det senaste året med kommentaren att SD ökar.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 21:17:26 följande:

Jo, men varför ska man inte ta tag i dom riktiga problemen? Tror det finns ca 70000 utsatta unga kvinnor i Sverige som är utsatta pga sin bakgrund, och ni sitter slokörade och mumlar att det finns Svenska tjejer som oxo har problem. Det är ju precis samma sak hela tiden , det är det som är problemet.
    "Ni igen. Jag är EN person. Använd singularis när du pratar med mig.

Problemet här är faktiskt DU. Du fattar inte att mitt exempel var ett EXEMEMPEL i ett resonemang om hur man ska TOLKA statistik. Det du verkar tro att jag pratar om har jag inte alls nämnt. 
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 22:56:27 följande:

Jag förstår problemet, nämner man 70000 utsatta tjejer, så är ju problemet ni, du, det finns andra som gör annat . Den riktiga statistiken är klar och tydlig. Är du förvånad?
    Nej, du förstår inte alls. Du har faktiskt inte tagit till dig att det finns en skillnad i att diskutera och ta upp EXEMPEL för att illustrera en poäng och att man talar exklusivt om det exemplet handlar om. Du förstår inte skillnaden. Så är det. Du fixar inte att reda ut det uppe i huvudet. Det är uppenbart för du biter dig fast i att upprepa något jag aldrig har sagt. Nej, jag är inte förvånad. Du har gjort mig van vid att du inte fattar.

Den "riktiga" statistiken? Så det finns en "riktig" och en "oriktig" statistik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?