Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-30 22:19:13 följande:

Då har alltså de rödgröna runt 55-60% stöd med ditt sätt att lägga till procent.
    Det betyder även att "7-klövern" - som SD gillar att benämna alla som inte stryker dem medhårs - med detta sätt att lägga till procent har 111% av rösterna.Skrattande
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 23:22:10 följande:

Eg inte, statistik stämmer . Sedan kan man ju skylla på ditten och datten, eller anta varför. Men det stämmer ändå.

Nej, statistik "stämmer" aldrig rätt av. Den måste alltid tolkas. Och det gör SD som fan läser bibeln. Resultatet ser man på bl a Avpixlat och affes blogg.

Jag illustrerar med ett mer neutralt exempel: systembolaget säljer mindre alkohol. Det innebär inte att vi dricker mindre alkohol. Det betyder att vi köper mindre alkohol från systembolaget. Inget annat. För att ta reda på hur mycket vi dricker måste vi titta på en rad andra saker som till exempel hur mycket alkohol vi privatimporterar.

Om vi ändrar lagen och klassar ALLT som innehåller alkohol som alkohol som enbart kan köpas på systemet så kommer folk att fortsätta köpa exempelvis 2,25 procentlig cider. Det kommer att se ur som vi är värsta alkoholisterna i Sverige bredvid länder som klassar dessa drycker som läsk och fortsätter att sälja dem i matbutiker.

Applicera nu detta resonemang på våldtäkter där man i olika länder är olika "stränga" med vad som ska få heta våldtäkt - vilket bara är EN av MÅNGA parametrar som slår åt olika håll som man måste ta med i beräkningen när man tolkar statistiken. Det är väl dessa tolkningar du syftar på när du säger "Sedan kan man ju skylla på ditten och datten, eller anta varför. Men det stämmer ändå."

Devisen "lögn, förbannad lögn och statistik" har liksom kommit till av en anledning. Eller så är det så att vi dricker mycket mindre nuförtiden och att vi inte ska skylla på en massa annat...
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-30 22:36:39 följande:

Men det jag tror att ni inte fattar är att skulle tex sossarna säga att vi ska göra en utvärdering, och att man ev skulle anpassa sig till en Invandring till tex övriga Norden så skulle inte Sd finnas. Så erat fokus ligger helt fel.
    Hur förklarar du att SDs motsvarigheter i våra nordiska grannländer är större än SD? De skulle ju ha avvecklat sig själva om det du säger stämmer.
  • nihka

Ytterligare en orsak i den långa raden av orsaker till "Varför hatar folk SD?":

SD-riksdagsledamoten Thoralf Alfsson uttalar sig om alla "al-Qaida-liknande" taxichaufförer.

Han ser inte bara "utlänska" taxichafförer som ett problem för egen del utan också för fiktiva "tant Gerda" med färdtjänst och vad hon ska tänka när en chaufför med liknande utseende kör taxin. Han ger exempel på det nämnda utseendet med bilder på två personer som har dömts för terrorplaner i Storbritannien Förvånad

http://nyheter24.se/nyheter/politik/761575-sd-toppen-forskrackt-over-al-qaida-liknande-taxichauffor

• nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-05 15:22:15 följande:

Att varken alfsson eller Ekeroth har blivit uteslutna är ett bevis på att Sd's "nollvision" bara är existerar på papperet. Jag skulle skämmas om jag vore Åkesson.
    De håller ju SDs presschef ganska busy med kommetarer som "Vi kan inte uttala oss jadajadajada"
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-05 18:05:43 följande:
    Kommer osökt att tänka på ett tillfälle förra året när jag åkte taxi med en mycket "al-Qaida-liknande" taxichaufför, nästan en bin Ladin-replika.

Till saken. Det var jag och en döende släkting vi kan kalla tant Gerda. Gerda ville göra en sista resa för att återse gamla trakter - och en del av resan fick vi alltså sällskap med Ladin-kopian. Det var inget som bekymrade tant Gerda, hon hade nog av sitt och jag brydde mig inte.

Nåväl, en timme efter att vi lämnat taxin upptäckte Gerda att hennes plånbok och mobil var borta. Hon blev förtvivlad, inte så mycket på grund av mängden kontanter utan vid tanken på alla kort som måste ersättas och spärras - och det var inte så att hon trodde att det var al-Qaida som låg bakom försvinnandet - hon trodde hon tappat plånbok och mobil tidigare.

Hursomhelst. Det dröjde inte så länge förrän min mobil ringde  och jag hade al-Qaida på tråden, som förklarade att han hade hittat en mobil och en plånbok i sin bil och frågade för att kontrollera om jag kunde säga namnet på plånbokens ägare:

- Gerda, sa jag, typ. Och lite senare sa jag till Gerda - Du hade tappat mobil och plånbok i taxibilen, chauffören kommer hit med dem.

Jävlar vad glad hon blev.

En sedelärande historia om att man inte ska döma människor efter deras yttre.

Själv undrar jag bara hur tusan han kunde få tag på mitt mobilnummer. Vore jag sverigedemokrat skulle jag nog börja spekulera om förslagna terrorister som med insmickrande metoder försöker nästla sig in - och sammankalla till ett möte där vi manligt kärvt kunde kackla om de bidragstagande terrorister som har tagit över taxiverksamheten från hederliga svenskar.

Fast nu är jag ju inte det - och rätt nöjd med att det var al-Qaida som körde oss och inte Thoralf Alfsson. Vem vet hur det hade gått annars.
    Kanska hade "Gerda"  ICE inlagd på mobilen och du var den listade.

http://www.sosalarm.se/112/Information-och-utbildning/In-Case-of-Emergency-/
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-05 20:30:21 följande:
    Telefoner har väl knapplås? Kanske hittade via taxibeställningen?
    Så kan det förstås också vara. Fast mitt knapplås avaktiveras med 2 knapptryck som visas i displayen och utan någon kod. I alla fall så finns naturliga förklaringar på det mesta vilket var orsaken till att jag sa något om detta.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-05 18:26:14 följande:
    Jag anser inte heller att man ska döma folk efter utseende även om folk förmodligen har förutfattade meningar om mig härinne.

Vilka förutfattade meningar skulle det vara?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?