Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Missermajser skrev 2014-02-09 17:47:51 följande:
    Fasen jag tror de haft en rödhårig förra året som Lucia på mina barns förskola. SDs åsiktsmaffia borde ju varit där och hängt ut dem i avpixlat. 
    Dom har väl börjat bli traditionshatere....!?
    Glömde fråga. Hade er Lucia guldkrona och dammvippa i guld eller var det inte en "riktig" Lucia på det sättet heller?
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-09 18:19:52 följande:
    Enklast vore väl att Philipsson, Sveriges erkänt främste expert på sicilianska utseenden, blev ackrediterad som särskild Luciagodkännandemyndighet.

Finge han bara en liten stämpel - eller snarare två, en för godkänt utseende och en för underkänt - så skulle han kanske bli mindre ilsken.
    Frågan är ju avgjord. Philipsson har ju presenterat autentiskt bidlbevis. Det var så hon såg ut.

När hon gick in till de fattiga lyfte hon bara i fållen på den guldbroderade klänningen och började sedan damma med guldvippan. Ibland kunde hon fastna med guldkronan i dörrkarmen men då använde hon guldljushållarens spetsiga ände att bända sig loss med.

• nihka
    Missermajser skrev 2014-02-09 18:28:59 följande:
    Hua, nu minsann satte du huvudet på spiken. De blir väl anklagade för att vara vänsterradikala kommunister som far med könsneutrala önskemål. Tänk att min egen son önskat vara främst med ljuskrona på huvudet.

Nej Lucia bar bara plast och tyg....dom lär ju inte barnen att ta det här på blodigt allvar(ännu)...
    Vilka landförrädare att inte ta detta på fullaste allvar!
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-09 20:14:00 följande:

Det håller jag verkligen med om, men känner att antirasterna som utnyttjar henne med är lowlife.

Antirasister. Vilka är det? Vi har rasister och sedan alla andra som inte är rasister och som förhoppningsvis inte tycker det är OK att andra är rasister. Är alla som inte är rasister antitrasister? Vilket är du? Rasist eller antirasist?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 20:56:49 följande:
    Nejfan, det hade hon ju inte kunnat, ljusenhade tänt eld på de fattigas skjul ju!!!! Gråter
    Vilka ljus??? Philipssons "riktiga" Lucia hade inga ljus. Kolla bilden får du se. Bara en ljushållare. Inget ljus och absolut inga i kronan.

Det fattar du väl. Annars hade hon kunnat tänt eld på fattigas skjul ju!!!! Gråter
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-09 20:47:51 följande:
    I bästa fall naivt, men mer troligt mycket cyniskt att inte ens varna barnet för vad som skulle komma. Mer än 4.000 kommentarer på avpixlat.

Om jag inte minns fel säger hon "Det kändes sm ett stort hål i magen" som en kommentar till när en kille visade vad skribenterna på avpixlat tyckte om henne.

Jag minns att den förtjusande SD-kommunpolitikern som sparade ner Sufferings sörja om negrer och stängdes av idag kallade henne ful, grov och med okvinnliga drag.

Ja, det var uselt av produktionsbolaget att inte varna henne för vad som komma skulle.

Och det är uselt av de sverigedemokrater som inte är rasister att inte reagera på Sufferings återkommande negersvada. Det är så lätt att bara avfärda figuren som en stolle, men Sufferings nattliga uttömningar riskerar att träffa levande människor.
    Avpixlat har mycket ont på sitt samvete. Hur man som politiskt parti vill sammankopplas med häxjakt på barn och allt annat osmakligt som skrivs där vet jag inte. Föresten det vill man inte generellt utan det är bara SD som känner sig samhöriga där. Och SvP förstås.

Suffering
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-09 21:58:05 följande:

Inget av dom.
    Och du tror att det går att inte vara varken rasist ellet vara emot rasism?

Lite som att varken vara kvinnomisshandlare eller emot kvinnomisshandel.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-09 21:52:25 följande:
    Vad är det de ger igen för? Att svenskar "ser rika ut". Hur ser man ut då, som tonåring? Och… skulle ett sådant utseende, om det nu finns, vara någon form av förmildrande omständighet. Eller att man skall ta det med jämnmod. 
    Har man den inställningen, då kan jag förstå om man inte ser brottsligheten i samhället. Eller förringar densamma.
    Men snälla du. Det stod i artikeln. Det är inte jag i artikeln utan 11 unga killar och jag är inte förvånad över att människor som känner sig på samhällets bott upplever att andra är rikare. Det betyder inte att jag sanktionerar vad de gör. Jag ser brottsligheten i samhället, men det gör inte du. Du ser bara invandrares brottslighet i samhället  och du vet vad det kallas...

• nihka
    Naranjos skrev 2014-02-09 22:03:48 följande:
    Vad är det Avpixlat har gjort när det gäller denna Lucia? (seriös fråga).
    Stora rubriker när det begav sig. GIYF och inlägg 5222 för att starta upp dig.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-09 22:12:16 följande:

Emot rasism kan man vara ändå, man behöver tex inte vara feminist heller för att vara för jämlikhet.
    Är du emot rasism är du väl antirasist, eller är man emot rasism fast tycker andras rasism är OK?

Och vad är din poäng med det? Man behöver t ex inte vara *socialdemokrat heller för att vara för jämlikhet.

*byt ut mot nästan vad som helst.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?