Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Audhild01 skrev 2014-02-18 21:22:10 följande:
    Jaha, men jag har i alla fall aldrig försvarat själva gärningen. Jag har tonåringar själv, vet du.
    Jaså inte. Tonåringar aktiva inom socialdemokraterna och med invandrarbakgrund?
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-18 22:24:40 följande:
    Som-institutet. SD mest ogillade parti och Jimmie Åkesson mest ogillade partiledare.
    Som-institutet (GU). Tack. Det såg genast bekant ut. Det måste varit ett år sedan jag postade den. Vilket hästminne du har!
  • nihka
    Uppdaterad2 skrev 2014-02-19 10:39:57 följande:
    Motangrepp, verkligen? Vad gäller Thoralf så har inlägget plockats bort så jag antar att han bedömde att det var olämpligt. 

Du visar ju prov på detta själv. För inte säger du någonstans "oj det där var inte bra, så ska det inte gå till" om Thoralfs senaste utspel utan går i stället till motangrepp.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-19 12:44:45 följande:
    De hängde ut sig själva rätt bra, men blev måhända lite purkna när det visade sig att de inte bara fick ryggdunkar på Facebook för sitt fjortisvandaliserande.

Nog för att Avpixlat gick över gränsen (om man nu ska tro på att det gått till precis som IRM skriver, jag kan inte se några skäl aaaaalls till att man inte ska svälja deras sanning rakt av så vi gör väl så) - särskilt synd tycker jag inte om dessa demokratins förkämpar till tonårsflickor för det. Eller hade tonen varit lika ursäktande och överslätande om gärningen burit högerextrema förtecken?
    Jag var snabb och följde förloppet direkt på FB och avpixlat i reel tid och det var rena lynchningen. Det har jag berättat tidigare. Man gav sig inte bara på tonårstjejerna med grova tillmälen och hängde ut dem med namn, adress och vilken skola de gick på utan snokade även upp och la ut vilken någon av föräldrarna var, vad den jobbade med, var den jobbade etc, etc, etc.
  • nihka
    Uppdaterad3 skrev 2014-02-19 16:10:24 följande:
    Det är lite intressant. Är det min uppgift att fördöma tveksamma blogginlägg bara för att sjuttiofemman kallar mig Sverigedemokrat? Och om jag inte gör det (t.ex för att blogginlägget tagits bort innan jag hunnit läsa det) så har jag gått till motangrepp mot, ja, vad då?
    Om du kommenterar ett inlägg som visar när Thoralf Alfsson SD-riksdagsledamot gör bort sig (igen!) med dina egna exempel på "felaktiga publiceringar" om flyktingar ser jag det som att du inte bemöter innehållet utan går till motangrepp, ja.

Det skulle visst kunna handla om ursprunglig rapportering från "imkompetenta journalister", men Thoralf Alfsson är som offentlig person ansvarig för både det han själv producerar och det han för vidare. Det är hans jobb att undersöka, eller låta någon annan undersöka, sanningshalten i det han publicerar på sin blogg FÖRE han lägger ut det där särskilt om det handlar om nedvärderande saker om andra människor - i det här fallet i vanlig ordning riktat mot invandrare.

Är det inte invandrare så är det homosexuella och muslimer som är hans favoritgrupp att pissa på. Om man inte vill pissa ihop med honom verkar det som han tycker att man inte har hans stora "humor":

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/thoralf-alfsson-tog-bort-omstridd-film(4164458).gm
  • nihka
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 22:27:35 följande:
    Ursprunglig rapportering av inkompetenta journalister? Producerar? Vad pratar du om, det är väl bara sjuttiofemman som tror att Thoralf sitter och producerar hemmavideos med stavmixrar och Östgötar.

Jag konstaterade att han tydligen bedömde att det var en felaktig publicering och tog bort inlägget. Är ämnet felaktiga publiceringar är alltid min go-to site Aftonbladet, är det ett motangrepp mot, tja, Jan Helin?

Jag roas fortfarande av Aftonbladets kvinnoförbundsbidragsscoop som kom av sig. Usel journalistik.
    Vad pratar JAG om? Hur kan du fråga det när det är DIG jag har citerat??

Så tycker du att det var fint av Sds Thoralf Alfsson att lägga ut östgötar som beter sig som de är födda i farstun och påstå att de är araber eller har du någon annan syn på denna mans handlande när han valde att lägga upp filmen på sin blogg?
  • nihka
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-19 23:29:34 följande:
    Citerat mig? Det låter inte rätt, då måste jag be dig vara noggrannare.

Återigen, Thoralf bedömde att det var lämpligt att plocka bort inlägget. Själv har jag inte läst det. Då jag i min källkritik ställer högre krav än att urskiljningslöst lapa i mig uppgifter från vare sig IRM eller sjuttiofemman har jag inte underlag att ge dig ett svar på om det var fint eller inte.

Det kanske är du som ska komma ihåg vad du skriver, men du kanske inte har nog med underlag för att komma ihåg vad du skriver?

Återigen vad tycker du om att SD-Thoralf la ut östgötar som beter sig som de är födda i farstun och påstår att de är araber?  Jag har gett dig en länk till en tidningsartikel som inte har något med vare sig sjuttiofemman eller IRM att göra. Som underlag.
  • nihka
    Uppdaterad4 skrev 2014-02-20 00:17:22 följande:
    Jag var otydlig. Jag vet precis vad jag skrivit och du har helt enkelt fel. Om du har en annan uppfattning tycker jag du ska visa det istället för att vara oförskämd.

När sjuttiofemman valde att kategorisera mig som sverigedemokrat valde jag att inte torgföra någon åsikt om det blogginlägg jag inte läst och som är borttaget från Thoralfs blogg.
    I inlägg 5519 skriver du: 
    "Här kan du skratta tills du storknar om du uppskattar felaktiga publiceringar:
    [Länk]
    Vi andra kan oroas över inkompetenta journalister och usel journalistik"

Jag citerade "felaktiga publiceringar" och "inkompetenta journalister" och du undrar vad jag menar varpå jag säger att det är ju du som har skrivit detta.

Nä, du valde att göra precis som SD när de tillfrågades: man kunde inte kommentera för att blogginlägget var bortplockat. Precis som det inte finns skärmdumpar och andra redogörelser precis all over the place om man verkligen ville kommentera, för att inte tala om SD-Thoralf själv, men SD skiter ju hellre taggtråd än erkänner att någon inom sekten gjort bort sig - precis som du. 

Skit i Uppdaterad5. Var lite oförutsägbar och gå direkt på 6:an. Skrattande
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-20 00:23:02 följande:

Dessa personer kommer aldrig att svara, av den enkla orsaken att det inte finns något bra PK-svar att ta till.

Precis som Sd-politiker gör när en kollega spytt ur sig rasism. Tex Åkesson efter järnrörsskandalen så hade han inte sett filmen som hela svenska folket sett. Enkelt sätt att slippa svara.
    I know, men det känns bra att denna fåniga kurragömmalek är fullt synlig på nätet om och om och om och om igen...
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-20 00:21:46 följande:
    Jag tror inte att man kan förstå det ständiga käbblet från sverigedemokrater om att Zlatan inte är någon riktig svensk om man inte utgår från att en orimligt stor del av sverigedemokratens tankeverksamhet upptas av definitionsfrågor kring vem som ska betraktas som svensk - eller snarare vem som inte är det.

Och just i synen på svenskhet märker man att SD av idag är intimt knutet till föregångare som BSS.

Det var inte så himla längesen partiets rasideolog, Mattias Karlsson, förde fram tankar på att rangordna befolkningen. Till den förnämsta gruppen skulle infödda svenskar som är lojala med svenskheten höra. Därefter fanns det en andraklassens grupp som skulle bestå av assimilerade och lojala invandrare, och sedan den tredje gruppen -bottenskrapet, det vill säga icke assimilerade invandrare.

Man kan notera att en invandrare aldrig skulle kunna bli en riktig svensk enligt modellen samt att illojala etniska svenskar skulle kunna degraderas ner till invandrarstatus.

Jag tror jag måste läsa principprogrammet för att se om det finns några spår kvar av Karlssons apartheidsystem eller om det är helt dolt av PK-floskler.

Här är en länk till en debattartikel som behandlar rasismen inom SD utifrån partiets tankar på att göra en apartheidstat av Sverige.

www.dn.se/debatt/sds-nya-ideologiska-etikett-.../
    Ja, ett utkast till en apartheidstat är en kusligt träffande beskrivning på vad SD hade snickrat ihop här Förvånad
Svar på tråden Varför hatar folk SD?