Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-02-25 17:47:36 följande:
    Jag tycker det mer är som ett mediedrev.
    Jo, det är en del av den ökända "pk-mediakonspirationen". Skrattande

Att karln faktiskt ljuger är ju bara att bortse från i sammanhanget. Eller vi ponerar att han inte ljuger: om han upplevde så stora problem med invandrare med den storleksordningen det handlade om i hans barndoms Sövlesborg så är det inte storleken som är problemet nu heller. För i så fall ljuger han NU, för nu har vi bara för många invandrare för att vi ska kunna ta hand om dem - allt enligt PK-SD.

SD vill inte ha invandrare och flyktingar om det inte handlar om vita västerlänningar. Det är vad jag får det till.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-25 18:11:37 följande:
    Fast utifrån ditt resonemang så är ju alla rasister, som inte vill ha fri invandring. Upplysningsvis: Inget riksdagsparti vill ha det. Vill du?
    Nope. Utifrån mitt resonemang är inte alla rasister som inte vill ha fri invandring.

Om man tycker att människor av olika ursprung är olika mycket värda och att man därför bara vill ha in vita västerlänningar är man däremot rasist.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-25 18:10:10 följande:
    Om man inte vill förstå, så är det mycket svårt, tydligen...
    Jag förstår. SD vill inte ha in invandrare och flyktingar som inte är vita västerlänningar och skuldbelägger inte "MENA-packet" för det utan skuldbelägger politikena som släpper in "MENA-packet". Och skillnaden skulle vara ?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-25 18:11:50 följande:
    Läs "Problempartiet" av Björn Häger, om du nu verkligen inte tror på att SD särbehandlas i media. Det erkänns till och med av mediehögdjur som Jan Helin himself.
    Nackdelen med en demokrati är att partier som SD och även rena nazistpartier faktiskt får existera i Sverige. Jag hoppas VERKLIGEN att man fortsätter att syna dem i sömmarna, men det finns ingen konspiration. De faller på eget grepp -  allt idiotiskt de säger och gör rapporteras om och inget behöver hittas på. Det räcker fullt nog ändå.

Floskelmaskinen behöver också bemötas jag hoppas jag VERKLIGEN att man fortsätter syna vad man egentligen menar med exempelvis begrepp som alla ställer sig bakom som "svensk". När SD säger "svensk" utesluter man nämligen många svenskar. Detta behöver klargöras så man inte tror att "svensk" och svensk betyder samma sak när 2 politiker tar upp frågan och en av dem är SDare.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-25 18:15:32 följande:
    Du verkar ju själv vara expert på det.

Jag blir t.o.m kallad sverigedemokrat, trots att jag inte är det. Antagligen för att jag vägrar infoga mig i gruppen av demagoger, d.v.s. hata-Sd-pöbeln.

Ni Sd-hatare verkar ha hittat er nisch. Istället för att säga vad ni är för, så säger ni bara vad ni är emot. Är du för fri invandring?
    Snegla mot toppen av sidan och kolla in rubriken så kanske det klarnar varför det pratas så mycket om vad man är emot isf vad man är för...

Ändå är det ofta sidodiskussioner och där kan för-grejer komma upp. Jag är för att SD åker ut ur riksdagen Skrattande.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 18:43:07 följande:
    Du är emot demokrati, det ser jag.

Du har efter förmåga uppfattat mig helt rätt!
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-25 19:06:11 följande:

Jag tror det är först gången jag tyckt synd om Jimmie Åkesson, hans vånda inför uppgiften att förklara att han engagerade sig i ett rumsrent parti som under hans ledarskap utvecklat sig till ett rumsrent parti var så tydlig att det nästan gick att ta på den.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 19:32:11 följande:
    Ni vet inte ens vad SD står för. Du skriver själv att du är emot demokrati. Hur mycket tydligare kan det bli?
    Jag vet vad SD står för och det passar inte mig. DU skriver att jag är emot demokrati och jag svarar att "Du har efter förmåga uppfattat mig helt rätt!" Detta säger inget om min uppfattning om något annat än din förmåga.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-25 20:17:36 följande:
    Varför hatar folk SD?

Folk är rädda för saker de inte förstår. Rädsla föder hat. Hat föder mer hat. 
    Politik är ett stort område och partipolitik ett mindre område inom området politik. För det första så hatar inte folk SD. Sååå mycket känsla av någon sort lägger man inte på ett politiskt parti och än mindre på ett kasst sådant. Och resten av din lilla "så här hänger det ihop" stämmer säkert in på något, typ kultur och religion och andra stora saker i människors liv, men INTE på ett sketet politiskt parti, samtidigt som det är viktigt att engagera sig politiskt och i synnerhet inför valet.

Om du verkligen tror folk är rädda för SD för att de inte "förstår" så föreslår jag att du tipsar partiledningen om att de har komplicerat det alldeles för mycket eftersom 90% av de röstberättigade väljer ett annat parti än SD. Den typiske SD-röstaren är en lågutbildad man. Lägg märke till att jag sa den typiska, inte den enda. De får ta ner det hela ett par pinnhål så även större delar av de välutbildade och kvinnorna "förstår" SD. Vad tror du är orsaken till att man hittills har misslyckats med att få så oerhört många att "förstå"?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?