Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

JAG är BÄST skrev 2014-02-26 22:39:27 följande:
    Det är offentliga handlingar1

Det innebär inte att du får publicera dem!
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:50:01 följande:
    För att om du kom som asylsökande och fått uppehållstillstånd (inte medborgarskap) men försörjs av skattepengar och inte talar ett ord svenska och inte har några ambitioner att anpassa dig så kommer du aldrig att ses som svensk. Inte av mig eller många andra. Därför tycker jag det är gräsligt när man läser om dessa "svenskar" som reser runt i världen och begår terrordåd. Väldigt solbrända svenskar.

Fast nu hade ditt svar mycket lite med min fråga att göra utan du passade på att göra lite reklam för DIN bild av hur invandrare beter sig vilket förstås är långt ifrån en generell sanning.

Jag frågade på vilket sätt är det relevant att tala om att en person som bor i Sverige tidigare bodde i ett annat land? Nu talar jag inte om någon specifik person utan allmänt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:51:07 följande:
    Och om vi pratar om denna specifika individ så ska han utvisas till sitt hemland, således är han somalier, inte stockholmare.
    Jaså du vet att han ska det nu. Ja, då blir han definitivt aldrig någon stockholmare.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:59:22 följande:
    Lite sorgligt att åklagaren inte tänkte yrka på utvisning först:

Den somalier som åtalas för att ha våldtagit en döende kvinna och därefter fortsatt att ha samlag med hennes döda kropp kommer att få stanna i Sverige. Det står klart sedan kammaråklagare Daniel Jonsson valt att inte yrka på utvisning.
    – Han kan ju lika väl begå brott där nere om han skulle bli utvisad, förklarar åklagaren.

www.expressen.se/nyheter/ali-valdtog-84-aring.../

Och varför utvisades inte denna stjärna efter våldtäkt nummer 1?

Ja, usch. Det är sorgligt vad människor kan göra mot varandra!
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 23:16:47 följande:
    För att det är löjeväckande när tidningarna skriver om "svenskar" som sprängt civila i Kenya. Det är relevant i rättegångar då det kan finnas ett land dit personen kan skickas tillbaka till och pressen borde försöka sluta få det att låta som att alla är svenskar när det uppenbarligen inte är så.
    Alla vet att de finns många olika sorters svenskar med olika grader eller typer av svenskhet ända ner till de som själva inte anser sig ett dugg svenska som ändå kan hävda det på pappret. Sedan förstår väl alla att det nästan uteslutande är människiór med en mycket stark koppling till ett annat land som åker dit i krigstider. Jag tror inte du behöver vara orolig. Du är inte den enda med ett logiskt tänk.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 23:00:41 följande:
    Det behövdes inte. De har sökt på ip-adresser. Och jag har inte brutit några lagar så dom kan ta sig i häcken.
    Låter jobbigt iaf.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 23:27:37 följande:
    Det håller jag med om. Kanske Sveriges fel delvis. Vi utvisade inte utan gav våldtäktsmannen ny identitet efter första våldtäkten. Obegripligt.

Ja, det låter väldigt fel. Vet du hur motiveringen till det löd?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 23:04:29 följande:
    Men jag får väl läsa dem?
    Ja, offentliga handligar får man begära ut och läsa.
  • nihka
    JAG är BÄST skrev 2014-02-26 23:28:51 följande:
    Offentlig är offentlig oavsett vad. Då är handlingarna öppna för ALLA!! Även på nätet!
    Nej, man får inte publicera offentliga handlingar med personuppgifter som namn och adress på en misstänkt gärningsman så som det gällde i diskussionen här eftersom det innebär ett brott mot personuppgiftslagen.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 23:32:57 följande:
    Ibland ger media intrycket att det är en svensk rakt igenom tills en liten notis om utvisning dyker upp.
    Hasse Aro på Efterlyst stod i direktsändning och svarade en tittare som frågade om det var en svensk som begått en våldtäkt (HIV-smittad våldtäktsman) och Hasse Aro indignerat utbrister att han är lika svensk som du och jag och sedan visar det sig att mannen är kolsvart. Alla kan inte läsa mellan raderna.
    Men man KAN vara kolsvart och svensk. Det är det som är hela grejen med främlingsfientliga och rasister, man ser inte bortom hudfärgen och det är därför den är så intressant hela tiden.

Man kan resonera om olika maträtter och hur man blandar och mixar från alla världens hörn och kallar spagetti och köttfärssås för vanlig mat och tacos för fredagsmys, men när det kommer till en svart man så är han afrikan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?