Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-02-26 17:42:06 följande:

Den här är snäppet "bättre":

Sverigedemokraternas kvinnosyn är ju ingen nyhet. Almqvist tycker att kvinnor som blir våldtagna får skylla sig själv. Mysigt!

Och han heter FORTFARANDE Szilág, juh!!

Undrar just vilka försiktighetsåtgärder han syftar på. Springa så fort man ser en MENA-invandrare?

SD lobbar ju hårt för att vi ska se alla MENA-invandrare som aktiva eller blivande våldtäktsmän inte minst för att försöka värva fler av bristvaran kvinnor till partiet.

Det är fortfarande helt tyst på SDs mediahögborg Avpixlat om den "vita" serievåldtäktsmannen i Stockholm. De har väl inte hunnit rapportera än. Det har ju bara gått 2 dagar och alla tillgängliga reportrar har varit busy med smörgåsspan.

http://www.dn.se/sthlm/haktad-misstanks-for-flera-kvinnooverfall/
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-26 18:14:00 följande:

Djupt imponerande. Hur var det, har partiet ett kvinnoförbund eller var det kvinnoförbud?

Lågt. Men roligt!
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 20:02:39 följande:
    Nej, Winston var inte alls rasist. Om du påstår något sådant måste du visa källa.
    Men snälla du. Googla på "churchill racist comments" och se vad som kommer upp. Men man får betänka att det var andra tider och att han precis som vi alla är, är barn av vår tid. Han var dock lite mer barn av sin tid än somliga andra.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 20:12:42 följande:
    När var det senast DN beskrev en våldtäktsmans hudfärg eller vart gärningsmannen kommer ifrån? Det har aldrig hänt.
    Exakt. Det inte meningen att man ska tala om vilken hudfärg gärnimgsmannen har. Det är inte hudfärgen som har begått brottet utan individen.
  • nihka
    korp3n skrev 2014-02-26 20:13:27 följande:
    Vet du vad "den vite mannens börda" innebar?

Om man inte skövlat de afrikanska stäpperna och utarmat en hel del Afrikanska länder så hade kanske landskapet sett annorlunda ut nu? såja de har en del i att det ser ut som det gör.

Min referens till nazisterna var för att sätta i perspektiv hur de anglosaxiska gentlemännen resonerade. Inte för att försvara deras galenskaper. ( jag har släktingar till mina föräldrar som dött i koncentrationsläger) 

Här har vi vad en kolonialpolitker sa i slutet av 1800 talet ( Cecil Rhodes)

"Jag hävdar att vi är den främsta rasen i världen och det är så mycket bättre för den mänskliga rasen ju mer av världen vi bebor. Jag hävdar att varje område , som tillfogas vårt välde, betyder att fler medlemmar av den engelska rasen föds, vilka annars inte skulle komma till världen. Men dessutom betyder det slutet på alla krig, när största delen av världen kommer under vårt herravälde. Att arbeta för det brittiska världsriket, för att bringa hela den civiliserade världen under brittiskt herravälde, att återvinna Förenta staterna, för att göra den anglosachsiska rasen till den enda världsrike. Vilken dröm! Men likväl är den sannolik. Den är möjlig. Då gud, vilket är allmänt känt, formar den engelsk talande rasen till sitt utvalda verktyg, genom vilket han vill frambringa ett samhällstillstånd, som är grndat på rätt, frihet och fred, måste han uppenbarligen önska att jag gör vad jag kan för att ge den rasen så mycket spelrum och makt som möjligt "

Så ja trots din ironi så kan man lära sig en del på FL 
    Hehe. Den engelsktalande rasen. Tänkte Cecil att han även skulle ha brett ut sig åt vårt håll för att rädda oss från elände och värre? Eller vi kanske aldrig räknades som den civiliserade delen av världen pga av lapphelvetet norr om Stockholm?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 20:33:04 följande:
    Men man kan tala om vart gärningsmannen kommer ifrån. Eller varför inte publicera namnet?
    Det gör man ju. Stockholm exempelvis. Men det är fortfarande individen som har begått brottet och inte orten.

Nej, namnet har man inte med eftersom vi i Sverige följer principen att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Vi har till och med gjort den principen lag.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 21:00:55 följande:
    Men om gärningsmannen kommer från Somalia brukar inte det framgå i svensk media. Ett passande exempel är den dömda somalierna som våldtog en kvinna till döds i ett parkeringsgarage under Hotel Sheraton i Stockholm. Varken hans bakgrund, namn eller bild har publicerats i vanlig media. Det har däremot publicerats på avpixlat, friatider och exponerat.
    Antagligen kommer han inte från Somalia utan han bor i Stockholm. Om det däremot handlar om en turist som bor i Somalia eller Portugal i vanliga fall så kan man kanske tala om det.

Ja, det är klart att allt det du nämner fanns på avpixlat, fria tider och exponetat. De är ju främlingsfientliga och rasistiska sajter. Det är ju vad de gör, samlar all dirt om invandrare och publicerar det som om alla invandrare är dåliga människor.

Hur skulle du känna om jag startade en sajt där jag sammanställer allt dåligt jag kan hitta om personer som heter Gert men inget bra och inget dåligt som görs av personer som heter Gerda och sedan talar om att om du röstar på mitt parti DS så ska jag gör allt jag kan för att begränsa antalet personer med namnet Gert i landet för de är riktiga schweine. Sedan kan du läsa 4000 kommentarer på min hemsida om hur man vill kastrera alla som heter Gert. Nice, eller hur?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-26 21:23:13 följande:
    Var det därför åklagaren yrkade på utvisning efter avtjänat straff?
    När man har fällts för ett tillräckligt grovt brott finns stöd i lagen för att PUT ska återkallas och personen kan utvisas antingen efter avtjänat straff eller för att avtjäna sitt straff i ursprungslander. Det beror lite på vilket land det gäller och vilka avtal som har träffats länderna emellan. Eller vet du att personen inte hade PUT?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 21:27:19 följande:
    Han är somalisk medborgare. Är man svensk bara för att man är på svensk mark?

Nej, jag anser inte att man är svensk bara för att man är på svensk mark. Man behäver inte ens svensk mark för att känna sig svensk. Jag var svensk i alla år jag bodde utomlands, men jag var även något annat. Skulle du inte känna dig annat än svensk om du levde någon annanstans länge?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 21:47:13 följande:
    Jag tyckte det stod att han var asylsökande men jag kan ha fel.
    Ja, i så fall så är han asylsökande och somalier.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?