Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-30 15:09:41 följande:
    Jag har inte heller påstått något sådant. Däremot är den sortens argumentation "sjuttiofemman" m.fl. håller på med ren skitkastning. Bara en sådan sak som när hon citerade en artikel i vilken både Kent och Ted Ekeroth nämndes var hon tvungen att smyga in en egen parentes om inavel för att de råkade vara bröder - vad fan är grejen med sådant? Den sortens totalt onödiga utfall är ni rätt många som ägnar er åt.

Ja "hon" gör det för att håna ett parti som vill ha ett homogent Sverige där till slut inavel blir det största problemet.

Lika onödiga utfall som när du eller dina polare kallar mig för stenkastare, kommunist eller haschrökare. Bara tröttnar på att bli hånad för mina åsikter.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-30 17:43:47 följande:
    Du riskerar nog hamna i ett kroniskt trötthetstillstånd om du fortsätter med den här typen av verklighetsfrämmande inlägg.

Menar du att inavel historiskt har varit ett problem i Sverige fram till -säg- 80-talet när vi var ett hyfsat (etniskt) homogent land? Källa på det tack.

Du har ingen som helst rädsla eller tveksamhet över att inavel däremot förekommer i för västvärlden väldigt stor utsträckning bland flera av de invandrargrupper som kommit och kommer till Sverige sedan dess??

" Inavel och demografi

Enstaka studier visar att det är vanligare inom vissa grupper med äktenskap mellan nära släktingar, jämfört med andra grupper i Sverige.

En studie utförd i Botkyrka kommun 1998 visade att andelen barn med svår mental retardation, SMR, (IQ lägre än 50) var högre än hos jämförelsepopulationen. Prevalensen för SMR var förhöjd i hela kommunen, men för barn med icke-europeiska/icke-nordamerikanska föräldrar var prevalensen ca 59% högre än för barn med europeiska/nordamerikanska föräldrar boende i kommunen. Skillnaden skulle enligt studien kunna bero på den skilda förekomsten av giftermål mellan släktingar. Det nämns att i somliga länder förekommer släktband i 40-60% av äktenskapen, medan andelen som gifter sig med nära släktingar är 0-2% i Nordeuropa och Nordamerika. I studien framhölls att giftermål mellan släktingar kan vara en faktor av betydelse för prevalensen av SMR i Sverige ? i regioner med stor andel invånare av icke-europeiskt/icke-nordamerikanskt ursprung.t inte är lika omfattande som tidigare studier i ämnet."

Måste vara jobbigt i sociala sammanhang att inte förstå ironi.
  • sjuttiofemman
    Missermajser skrev 2014-01-30 20:47:21 följande:
    Nja, det är väl egentligen inte svårare än att lyssna på dem för att förstå att de är olika och så men de bjuder ju själva in till generaliserardansen genom att spy ur sig dumheter i stil med att muslimer är socialbidragstagande våldtäktsmän i burka(exemplet är bara påhittat så att ingen SDare ska känna sig personligen utpekad och kränkt).

När de hela tiden pratar i generella termer så är det ju lätt att man frestas att göra samma med dom och tro att alla SDare är bokhatare.

Det roliga är att vissa i det här forumet inte ser skillnaden mellan en persons dumhet vid ett tillfälle och när olika företrädare spyr ur sig dumheter nästan dagligen om samma ämne. Då är det ju inte svårt att dra slutsatsen att strömningarna i partiet är just så.

Hade Sd inte en rasistisk historia och dess företrädare dessutom fortsätter med samma åsikter så hade invandring kunnat diskuteras utan problem och på en annan nivå. Men nu är det ju inte fallet..
  • sjuttiofemman

Det här är Sverigedemokrater i ett nötskal. Killen har utländska vänner som han kallar för svartskalle och den personen skämtar tillbaka. Och sen blir han jättekränkt över att inte kunna skämta på samma sätt med alla invandrare. Det tycks inte slå honom för en sekund att alla människor är olika och man kan inte skämta om vad som helst med vem som helst...jisses! "jag är inte rasist för jag har utländska vänner!"

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5764025

• sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-30 23:17:10 följande:
    Det betyder även att "7-klövern" - som SD gillar att benämna alla som inte stryker dem medhårs - med detta sätt att lägga till procent har 111% av rösterna.

Not bad, not bad at all :)
  • sjuttiofemman
    Pelleskutt skrev 2014-01-30 23:27:15 följande:
    SvP pratar om en 8 klöver....vart är vi påväg....Suck...

Ja jag tror att SvP och SMR ser Sd mer eller mindre som landsförrädare pga deras i jämförelse liberala politik. SvP och SMR är definitivt att jämföra med tex Gyllene Gryning och andra extrema organisationer. Kanske är SMR tom ännu mer extrema, det lär framtiden utvisa. Jag tror att SvP och SMR har startat ett mindre krig nu år 2014, precis som på 90-talet.
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-01-31 09:22:11 följande:
    Ja jag tror att SvP och SMR ser Sd mer eller mindre som landsförrädare pga deras i jämförelse liberala politik. SvP och SMR är definitivt att jämföra med tex Gyllene Gryning och andra extrema organisationer. Kanske är SMR tom ännu mer extrema, det lär framtiden utvisa. Jag tror att SvP och SMR har startat ett mindre krig nu år 2014, precis som på 90-talet.

Att Erik Almkvist nyligen skrev på Facebook att han respekterar dessa gruppers arbete och engagemang är skrämmande och ännu en anledning att motarbeta Sd (och för att slippa bli kallad vid öknamn: med lagliga medel såklart).
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-31 23:57:40 följande:
    Han bor i Ungern numer, och som god invandrare har han förstås assimilerat sig ordentligt, och heter numer Szilág Érik. Vänligen benämn honom korrekt framöver!

Beklagar :) Ja det kanske är lagligt att springa runt med järnrör där?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?