Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Stormvind skrev 2014-01-19 19:07:18 följande:
    Jaså var står detta? Jag tycker du verkar fantisera ihop lite åsikter som passar din agenda hela tiden.

Jag hörde inte Sd klaga när invandrare avkrävdes legitimation i tunnelbanan, enbart för att de är invandrare. Sd gör kopplingen invandring=brott. Plus det enormt stora antal rasistiska utspel från sd-förtroendevalda inkl Ekeroth själv.
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-19 19:05:47 följande:
    Gäller det när man tillhör en religion som är ökänd för självmordsbombare osv också då?

Och dessutom ignorerar du helt frågeställningen Errol ställer. Ute på tunn is kanske?

Då får errol ta upp det själv om det var så viktigt. Det är ju inte så att ni på högerkanten svarar på allt alltid..
  • sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-01-19 19:34:31 följande:
    Fast är han oskyldig så är det för jävligt - även en sverigedemokrat ska kunna få gå på krogen om han uppför sig skötsamt.

Men har han kallat en annan gäst för "jävla hora", ja då var det helt rätt att slänga ut honom.

Ja jag är benägen att hålla med dig, rent generellt gör jag det. Och hade Sd haft en mer fläckfri historia så skulle jag anse att det även gällde även Sd. Men detta är ett parti vars företrädare har för vana att varje vecka på sociala forum uttrycka islamofobiska, rasistiska och anti-feministiska kommentarer. Partiet har skapat ett fackförbund vars ordförande beter sig som ett svin när han blir lite pressad: www.interasistmen.se/granskning/mannen-bakom-sds-fackforbund-hotar-skribent-pa-irm/

Detta parti som så gärna kränker andra, förtjänar inte att bli rättvist behandlade i alla lägen. Men de blir det ändå för att vi lever i en rättsstat.

Sd är som den där skitungen på fotbollsplanen som sparkar en på smalbenet när domaren tittar bort och minuten senare filmar till sig en frispark. Såna idioter vill man inte ha i riksdagen eller yla om rättvisa när folk med civilkurage säger ifrån.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-01-19 19:44:49 följande:
    Hade jag avkrävts legimitation i Shanghais tunnelbana med motiveringen att västerlänningar uppehöll sig olovligt i landet hade jag inte klagat.

Som enskild händelse nej då tror jag ingen hade klagat. Läs på igen hur mörkhyade diskrimineras och har diskriminerats historiskt så kan du återkomma. Hade jag blivit diskriminerad under längre tid pga min hudfärg så skulle jag också ha reagerat.
  • sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-01-19 20:20:16 följande:
    Visst är det så och visst är Ekeroth en notorisk lögnhals - men även en lögnare kan tala sanning ibland.

En märklig historia, det är så himla osannolikt att ett ett litet sällskap sverigedemokrater som stilla samtalar inbördes skulle bli utslängda från krogen, samtidigt är det än mer osannolikt att  han eller någon av dem skulle vara så till den milda grad korkad att tjejer än en gång blir kallade horor.

Hursomhelst. Sverigedemokrater ska bemötas verbalt och med korrekta fakta - det finns inget skäl att vi Sverigevänner ska assimilera deras lögner i våra traditioner.

Men den här gången tror jag att Ekeroth talar sanning. Inte ens en sverigedemokrat kan väl vara så korkad att han...

Du har en poäng, absolut!

Gillar den sista meningen haha
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-19 22:13:41 följande:
    Vad det gäller vara smart så bör nog inte du uttala dig i det ämnet. Som jag sa ditt alias förklarar en del.

För det andra så var det precis vad hon skrev, om vi/jag skulle tycka det var okej att visa legitimation hela tiden var på hon själv säger att hon inte skulle palla det för hon inte alltid har med sig id handlingar.

För mig är detta helt främmande då jag minst har med mig körkort var jag än går, det ligger liksom i plånboken och enda gången man inte har med sig den är när man badar typ...

Som jag har skrivit tidigare åtskilliga gånger så blir ingen kränkt av en enskild händelse när det gäller diskriminering av invandrare.

Läs deras berättelser så kanske du förstår.

Och vad har mitt nick med något att göra..jag förstår att ni sverigedemokrater har det svårt med spriten, det måste vara jobbigt att bli påmind. Men i mitt fall handlar det om födelseår :)
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-19 22:40:17 följande:
    Vem har sagt att ingen blir kränkt? Du håller på med djävla generalisering och skitsnack hela tiden. Du fantiserar ihop din egna verklighet och försöker trycka den på alla andra. Jag undrar varför någon diskuterar med vare sig dig eller nihka längre för ni är likadana båda två. Som förbannade vinylspelare som hakat upp sig och tragglar samma skit sida ut och sida in utan några nya detaljer.

Jag tror snarare namnet är din WAIS rating.

Och vad det gäller sprit så är det väl vänsterpartietssignum, eller vad sa Gudrun *hick* Schyman om det?

Det är inte lätt när det är svårt, jag förstår att du röstar på Sd och fortsätt med det du om du vill. Om du nu har åldern inne att rösta.
  • sjuttiofemman

Ni som, inkl företrädare för Sd, menar att det är alla andra förutom nazister/rasister/islamofober som utfört attentaten och hot mot moskéer och synagogor, läs detta:

www.aftonbladet.se/nyheter/article18208347.ab

Varför inte ta attentaten och hoten på allvar och fördöma dem? Om nu Sd menar allvar med sitt avståndstagande från rasism så vore det ju smart att visa det genom att fördöma såna här attacker, istället för att underblåsa hat och fördomar på tex Twitter.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?