Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

M Y L F skrev 2014-01-23 16:52:41 följande:
    En del påstår att Sverige behöver tillväxt av befolkningen, till vad undrar jag?

Folk som kommer hit kommer ju inte till någon ljusnande framtid. Har dem tur så hamnar dom i skjutvänliga Biskopsgården, och där måste det ju kännas otryggt precis som "hemma".

Tar vi emot folk pga av humanitära skäl eller av andra skäl?

Det är inte rimligt att så många människor ska tas hand om Sverige. Det är ju något som är fel. 

Personligen hjälper jag hellre ett par hundra tusen människor istället för ett tusental. Men det är jag det.

Att påstå att invandringen inte för med sig problem eller ekonomiska sviter är ju att ljuga.

Och hur hade du tänkt hjälpa så många? Ge dem en fristad här?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 15:25:32 följande:
    Hur vet du vem det är? Känner du personen/personerna?

Om du läser artikeln så stod det ett högerextremistiskt budskap på den misstänkta bomben. Det är ju ingen hemlighet att svenska medier lever under hot av högerextrema krafter.
  • sjuttiofemman
    Erika08 skrev 2014-01-23 17:51:41 följande:
    Ni som förespråkar den invandring vi har nu och även vill ha mer av den varan, och kallar alla andra för olika epitet som vill göra annorlunda .Jag tycker att ni tar och var månad framöver tar och skänker än 80 procent av eran lön till några av alla dom 40 fattiga miljoner människor på flykt i världen.Jaså det går inte, varför inte?Men vadå! har inte ni hur mycket pengar som helst, och måste prioritera andra saker i erat liv, säger du.Det låter som ni är alldeles inhumana och främlingsfientliga, nästan rasistiska, tänk på dom där människorna som inte får era pengar, lilla Fatima och Muhammed, som kanske nu dör.Men ok, om några av dom här flyttar in i erat hus.Jaså det går inte, varför inte?Men vadå! Vill ha dit hus för dig själv, det var det mest egoistiska jag har hört på länge, att någon annan ska få lösa det problemet.  

Det låter som ni är alldeles inhumana och främlingsfientliga, nästan rasistiska.Ett litet utdrag ur stycket, en vänsterpartists  uppvaknande.

För mig handlar det enbart att motverka rasism och fördomar. Först när detta försvinner så kan invandring diskuteras som vilken politisk fråga som helst.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-23 20:59:16 följande:
    Oj oj oj, vilken demagogi. Alla som besökt denna tråd vet ju att du är ointresserad av att diskutera det ämnet öht. Alla som vil minska på invandringen till Sverige är ju rasister! Eller hur var det nu?

Det "roliga" är att  du och andra ju kallar resten av Europa - de medborgare som befolkar länder som tar emot färre än Sverige -, för rasister. Det om ju om nåt chauvinistiskt.

Jag reagerar när ni uttrycker er fördomsfullt och kränkande. Genom era ord visar ni era värderingar.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-23 20:59:16 följande:
    Oj oj oj, vilken demagogi. Alla som besökt denna tråd vet ju att du är ointresserad av att diskutera det ämnet öht. Alla som vil minska på invandringen till Sverige är ju rasister! Eller hur var det nu?

Det "roliga" är att  du och andra ju kallar resten av Europa - de medborgare som befolkar länder som tar emot färre än Sverige -, för rasister. Det om ju om nåt chauvinistiskt.

Ni kallar er "invandringskritiska" men det ger er inte rätten att uttrycka nedsättande om invandrare. Man KAN kritisera något utan att använda de orden. Men ni kan inte hålla er, ni tillskriver invandrare både det ena nedsättande epitetet. Av någon orsak blir ni oerhört kränkta av att det inte är okej att säga n-boll eller att Sveriges lucia ett år råkar ha mörk hudfärg.

Jag förstår uppriktigt inte vad tusan det spelar för roll?
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-23 22:41:59 följande:
    Blir du kränkt om jag beställer en pucko på ett kafé?

Blir du kränkt om GB byter namn på den?
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-23 22:51:02 följande:
    Nej men förvånad då GB inte har minsta lilla med produkten att göra.

Ok det bolag som tillverkar glassen, om de byter namn på den då. Eller en mörkhyad lucia?
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-23 23:07:23 följande:
    Ser det ut att vara en glass som Rataxes länkade?

Ok varumärket då. Skitsamma om det är en glass eller dryck, eller hur?

För vissa blev dödligt kränkta över att vissa produkter bytte namn, luciatåget såg annorlunda ut och vissa skolor slutade med avslutning i kyrkan. Men du tycker det är helt ok?
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-23 23:23:12 följande:
    Vad jag tycker är irrelevant och lika så vad du tycker.

Nej det är inte irrelevant. Du är bara ett bevis på den vardagsrasism som måste bekämpas.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?