Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Och alla "invandringskritiska" personers hatobjekt miljöpartiet ökar i senaste mätningen, en rejäl barometer-smocka alltså

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-12 09:42:02 följande:
    Nu svänger det i Europa när det gäller fosterfördrivningen. Sd kommer att vinna röster på denna fråga, eftersom svenska folket aldrig har varit så odelat positivt inställt till aborterna som etablissemanget har velat få det till.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18339599.ab

Alla som tänker efter lite, inser ju att fosterfördrivning är mord.

Låter lite som republikanerna i USA, du vet de där hycklarna som likställer abort med mord men samtidigt inte räds civila dödsoffer (inkl barn) i jakten på terrorister. Vad är skillnaden?

Socialstyrelsen grundar tidsgränsen för abort på när barnet inte överlever utanför livmodern. Tycker jag låter rimligt. Vad grundas en kortare tidsgräns på? Godtycke?
  • sjuttiofemman

Ännu en Sd-politiker gillar olämpliga saker på Facebook. Den här gången är det sdu-ordföranden som gillar den forna Sd-organisationens slagdänga. Tänker inte skriva ut det här men det för tankarna till den tiden för inte så länge sedan innan Sd bildades och uniformer var vanliga på dess möten.

Jag är inte förvånad men man undrar återigen hur många "enstaka fall" som måste till för att Sd ska erkänna sin rasism?

wp.me/p2oCcR-3sl

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-12 11:36:38 följande:
    Det är en godtycklig lag om något.

---

Barnet blir ju till vid befruktningen. Kvinnan kan sen säga: "Jag är med barn". Om om hon råkar ut för ett missfall (spontanabort), då har hon förlorat ett barn.

Om hon låter utföra en fosterfördrivning (planerad abort), då kan hon bli deprimerad efteråt. Omgivningen förväntas trösta henne. Jag menar, om det nu inte vore nåt, utan bara en liten köttklump, som abortförespråkarna försöker få det till, varför blir då ofta kvinnan deprimerad efteråt?

Abortförespråkare är inget annat än egocentriska cyniker, som vill avlägsna människans ansvar över sina handlingar.

Det är ingen lätt fråga, om man ska dra gränsen vid liv så drar man gränsen vid spermier. Känns inte helt sunt.

Det här är ett jättelikt ämne med många frågor som tex:

-vad är medvetandet och när får man det?

-när kan ett foster känna smärta?

-när blir cellklumpen ett foster och slutligen ett barn?

-förstår fostret vad som händer vid en abort? Känner det smärta?

-varför är det okej att skära halsen sv ett djur och låta det blöda till döds men inte att låta ett foster dö?

Jag anser att det är en bra gräns att dra när fostret inte överlever utanför livmodern, låter rimligt.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-02-13 00:43:17 följande:
    Jag är varken eller, bara pissed-off kvinna. Det är ju dåligt med kvinnor i SD, men det är en gåta för mig hur de får tag på några överhuvudtaget.

Kanske för att man lever gott på en riksdagslön?
  • sjuttiofemman
    Django in Chains skrev 2014-02-15 01:34:08 följande:
    Länkade du just till en extrem-extremistisk hatsajt utfärdad av den anti-intellektuella och cannabis-osande slöddervänstern. NU IGEN?

Har du liten storlek på ditt kranium sjuttiofemman? Vissa indicier tyder på detta nämligen.

Och du uttrycker dig som en tvättäkta fundamentalist på yttersta högerkanten.

Och vad gäller intellekt så är den typiske Sd-väljaren långt ifrån någon högre nivå på den skalan. Varför inte bemöta kritik istället för att som vanligt använda personangrepp..?
  • sjuttiofemman

Bara nyfiken, ni som anser att www.interasistmen.se är en extrem och hatisk sajt, vad grundar ni det på?

Innehållet baseras på screenshots från sverigedemokraternas aktivitet på internet, om det är extremt eller hatiskt så borde ni vända er inåt med kritiken. Det är inga påhitt eller falska anklagelser.

Däremot sprider tex avpixlat en massa rasism och kränkningar, inte minst via kommentarsfälten som ständigt står orörda trots grova påhopp om både våldtäkt och våld mot meningsmotståndare och invandrare. Där finns hatet!

Och denna sajt stöttar Sd-politikern Kent Ekeroth..!

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-15 14:22:58 följande:
    Att visa på SDs övertramp anses av SD-fansen som hatiskt och extremt. Man ska dalta med de arma offerkoftebärarna, och formligen bära dem till makten, helst utan minsta kritik eller ifrågasättande. Är man inte helhjärtat med dem är man mot dem, nämligen, och då ska man skjutas, ja då ska man skjutas men inte på en skottkärra fram...

Jag vet :) Bara kul att få dem att hålla tyst genom att spela ovetande och ställa enkla frågor som de inte kan svara på utan att erkänna sin rasism eller främlingsfientlighet :)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-16 04:57:28 följande:
    Meh, de är ju INTE rasister, för bara om man tror på raser, tycker att raser är mindre värda öppet, och är för eugenik är man rasist, annars är man bara "invandringskritisk", och det är minsann inte ALLS samma sak, trots alla yttre likheter... och inre likheter... 

Elementärt min käre Watson!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?