Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-05-06 16:40:59 följande:
    SD har inget emot invandrare.
    Över 20% av partiets medlemmar har invandrarbakgrund.

Däremot vill man stoppa den misslyckade invandringspolitik som sossar och moderater drivit de senaste 20 åren, som resulterat i att en halv miljon invandrare inte ens kan försörja sig själva.
    Sossar och moderater låtsas inte ens som att det är ett problem.
    "Som inte ens kan försörja sig själva" Och det tror du enbart beror på...?

Det är så många faktorer som spelar in och en invandrare eller flykting får jobb i Sverige. En av de mest avgörande är om arbetsgivaren är villig att ge jobb till en "babbe" till att börja med. Om en sverigedemokrat tycker att det är synd att en del invandrare och flyktingar inte kan försörja sig själva så kan de ju vara så rättvisa att anställa dessa OCKSÅ. Invandrare och flyktingar är även de människor. Och människor har den egenskapen att de lär sig. I lilla Sverige ser man inte till människan så mycket verkar det som. Och allra minst SD ser till människan/individen. De ser bara det som är ytligt och tänker essentialistiskt.

Såhär tänker SD: Babbe ----->invandrare eller flykting----->Analfabet/okunnig/kan aldrig lära sig/lägre stående människa/värd noll.

Kräks
    Bajsbrygga
  • Velouria
    maria diaz skrev 2014-05-08 17:13:18 följande:
    EU är betydligt värre än ett förtryck.

Vi minns alla hur det lät innan vi gick med i detta EU.
    Exporten skulle öka, brottsligheten skulle minska, utbildningen skulle bli bättre, ja, allt skulle bli bättre.
    Med facit i hand så kan vi konstatera att allt blev precis tvärtom.

Lämna skiten innan det är för sent.
    Jag gillar heller inte EU.
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Naranjos skrev 2014-05-08 15:11:56 följande:
    Islam eller Nazism... La misma chola con diferente calzón.
    Nej, nej, nej...det ska vara SD och nazism. Eller Gamla Testamentet och nazism.
    Bajsbrygga
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 08:36:02 följande:

Så om personer i sd's partitopp uttalar sig i riksdagen på ett sätt som inte är förenligt med partiprogrammet - då uttalar han sig som privatperson?
    Bajsbrygga
  • Velouria

http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/det-finns-inget-stod-for-valdtakt-som-straff-i-nutidens-islam/

Mitt syfte med mina två senaste inlägg är INTE att försvara religionen islam, utan kritisera SDs retorik som går ut på att hetsa mot ca 2 miljarder individer. Genom att skapa en enda kategori för dessa miljarder så tillskriver man alltså varenda individ en enda gemensam egenskap, och det är våldsverkare. Alltså kommer varenda muslim som man stöter på att i ens eget huvud framstå som en vedervärdig våldsverkare. Då blir mitt bemötande av denne muslim därefter, alltås utifrån perspektivet att denne är en vedervärdig våldsverkare. Om jag själv är lite labil så kanske jag utövar våld och hot gentemot denna person. Det är detta som SD vill driva folk till. Att man vänder sig emot ca. 2 miljarder individer. Man raderar alltså bort deras familjebakgrund, personliga egenskaper, kultur, värderingar, etnicitet, nationalitet, psyke, grad av religiositet, religiositet överhuvudtaget etc.
    Enligt Sds sätt att se på världen är det enbart i Sverige det existerar individer. Ute i vida världen har alla grupper som liknar varandra samma egenskaper.
    Det vänder jag mig emot.

Bajsbrygga
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-10 13:28:42 följande:

Aha det var hess och inte Jomshof som dömdes för hets mot folkgrupp?

Ja. Och ändå vill inte SD inse att både de och Hess har fel...Även deras resonemang kring domen och Hess uttalande.

Hade Hitler också rätt när han hetsade mot judar? Vad blev konsekvenserna av hans resonerande...?
    Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?