Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Oschlaka skrev 2014-05-13 12:43:31 följande:
    Vad är definition på utlänning?

Det är väl du som ska svara på det? Jag spann vidare på ditt inlägg bara.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 12:48:32 följande:

Har Sverigedemokraterna ens yttrat sig om denna händelse?
    Oavsett vad man tycker om SD kan man väl ändå hålla med om att det är sorgligt att brandkår och ambulans behöver poliseskort för att åka in i vissa invandrartäta områden? Och enligt polisen har det varit så i 20 år och det blir värre.
    Jag hatar också det. Tycker jättesynd om dessa brandmännen och vårdpersonal som får utstå så mycket skit när de försöker hjälpa till.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-13 12:53:19 följande:
    Nu börjar man känna igen dem igen: www.aftonbladet.se/nyheter/article188 76167.ab

Repliker av typen "JASÅ NU DUGER DET MED LÄNKAR TILL AFTONBLADET" undanbedes ovänligt och bestämt. Det är och har aldrig varit jag som avfärdat sådana som lämpliga källor alltid oavsett.
    Jag skulle ha skrivit så om du hade varit en fanatisk AB-hatare, men eftersom du är lite gullig ibland så gör jag inte så.

Jamen, lite ägg här och där gör väl inget. Det skulle vara hemskt om han gick samma öde som Palme och Anna Lindh till mötes.
    Dock kan jag förstå obehaget att få massa ägg kastat på sig, det är faktiskt inte kul och rätt förnedrande.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Hmpf skrev 2014-05-13 13:02:05 följande:
    Det är inte bara förnedrande det är ett hot mot demokratin. Det i sin tur borde leda till höga fängelsestraff oavsett vilket parti det är som får äggen kastade på sig !
    Mja, är det verkligen hot mot demokratin enligt lagen? Vad jag vet så kommer alltid meningsmotståndare ihop sig på varandras möten och demonstrationer.

Och vad jag vet så förespråkar SD mycket som också det isåfall är ett hot mot demokratin. Ändå får de inget straff. Förutom nu senast Hess då...
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 13:09:20 följande:
    Saxat från Sd´s hemsida:
    "Mångkulturalism är ideologin om att en stat ska byggas på vitt skilda värderingar som verkar sida vid sida. Det innebär att lagstiftning, seder och bruk samt skyldigheter och rättigheter måste kompromissas i ett försök att tillgodose alla olika kulturer. I praktiken leder det till splittring och segregation då kulturkrockar uppstår. Att eftersträva ett mångkulturellt samhälle leder till en splittringspolitik där olika grupper på ett ogynnsamt sätt ställs mot varandra.

Vi tror istället på en gemensamhetsskapande kultur som norm för hur samhället bör byggas. För oss är det självklart att man bör stå upp för västvärldens syn på demokrati, jämställdhet, djurskydd och rättigheter för barn. Det är värden som Sverigedemokraterna vägrar att kompromissa kring."

Väcker lite frågor:
    1. Vilka lagar, seder, bruk, skyldigheter och rättigheter har det kompromissats med i mångkulturalismens Sverige?
    1 a) Ska sd bestämma vilka seder och bruk de som bor i Sverige ska anamma? Innebär det att Halloween ska förbjudas då det är importerat från USA? Eller är det bara sånt som kan kopplas till för Sd mer obekväm invandring?

2. Vem ska bestämma vad "gemensamhetsskapande kultur" är? Att Sd vill bestämma vad som är svenskt är allmänt känt. Men vad innebär detta?
    2 a) I västvärlden hanteras i många fall djuren på ett väldigt hemskt vis, i Sverige har vi ändå relativt hårda krav på djurhållning. Innebär det att vi i Sverige ska sänka kraven för att matcha "västvärlden" eller..? Sd vill gärna komma åt halalslakten men kan inte peka ut den då det inte matchar deras välpolerade fasad så de kallar det ritualslakt. I det begreppet sorteras även renslakten in, som för övrigt är ganska lik halalslakten, innebär det att Sd vill förbjuda samerna att slakta renar på traditionellt vis?
    Och att SD motsäger sig själv när de är emot integration och mångkultur men samtidigt menar att alla bör stå upp för värstvärldens syn på demokrati.

Alltså bör SD både få finnas men samtidigt elimineras

www.manskligarattigheter.se/sv/de-manskliga-rattigheterna/vilka-rattigheter-finns-det
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 13:38:48 följande:

Och breivik skulle inte få något straff tydligen enligt honom, det är väl om något att angripa demokratin?
    Yep. Det är inte bra att stödja terrorism. Det vet ju till och med SD..
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 17:53:03 följande:

På ren svenska: vad fan har folks seder och bruk med politik att göra? Sd beter sig värre än Kim Jong Un om de ska diktera ifall folk ska fira midsommar snarare än ramadan..
    Eller hur? Jävla kulturdiktatorer är vad de är. Och jul är väl inte så jävla svenskt det heller. Om SD är sååå svenska så borde de väl diktera om att alla måste bara fira vikingasaker.
    Nästan nolltolerans
Svar på tråden Varför hatar folk SD?