-
Radda upp dem så vi får se hur mycket mer mänsklig SD är jämfört med Rädda Barnen.maria diaz skrev 2014-05-20 23:01:47 följande:Detta visar tydligt att SD har en mänskligare värdegrund än Rädda barnen.
-
Men det bör ju ge samma effekt på övriga grupper som SD hetsar mot. Ju mer SD skriver ut sitt hat mot olika grupper som SD inte gillar, desto större och EFFEKTIVARE blir de. Och desto fler muslimer i SverigePhilipsson skrev 2014-05-20 22:28:06 följande:Låt dem fortsätta. Ju fler av dem som skriver ut sitt Sd-hat på sajter som dessa, desto fler röster och större stöd för Sd.
Dessutom har vi som inte gillar rasister alltid riktigt mycket kött på benen när vi kommer med anledningar till varför SD inte borde existera. Vad har SD? -
Tyvärr har rasism inget i det demokratiska Sverige att göra. Eftersom vi i Sverige har ratificerat Europas konvention om de mänskliga rättigheterna. Det är därför som SDs politik egentligen inte har någon plats här även om de har rätt att uttrycka sin sketna politik.Bejje skrev 2014-05-21 00:28:11 följande:
Jag märker att du är antidemokrat. Gissar på att du då avstår från att rösta i kommande val?
Om du inte förstår vad demokrati är så läs på. Men den korta versionen är att alla ska ha rätt att uttrycka sina åsikter. Det gäller även om andra som du inte gillar andras åsikter. Jag t.ex. ogillar verkligen Miljöpartiets åsikter, men eftersom jag respekterar demokratins spelregler så skulle jag aldrig få för mig att störa ut deras torgmöten, förstöra deras valaffischer eller att brula våld mot de som inte tycker som jag tycker.
Det är det som är demokrati. Man låter alla åsikter komma fram även om man inte gillar dom, men under inga omständigheter så använder man våld eller försöker tysta sina motsåndare, för då är det inte längre demokrati.
Och om du är för mänskliga fri- och rättigheter så röstar du inte på SD. För då är du antidemokrat. -
Men förtydliga liiite mer, va?
Tar emot eller beviljar (permanent) uppehållstillstånd?
-
Mjaha...Bejje skrev 2014-05-21 00:41:27 följande:Fast det finns ju inget rasistiskt i SD's politik. Jag har nu i flera års tid frågat folk i olika forum om de kan definera vad som är rasism i SD's politiska partiprogram, men ingen kan komma med någon vettig förklaring.
Slå upp ordet rasism i ordboken och återkom sedan och tala om hur det stämmer in på SD. Finns ingen rasism i SD's politik. -
Me too...FDFMGA skrev 2014-05-24 17:21:44 följande:Det tror jag inte.
Du syftar förstås på att det sägs att många journalister har vänstersympatier, men det är i så fall inget nytt fenomen och om något förändras bör man söka orsaker som förändrats.
Det är inte bara här på FL utan på nätet överhuvudtaget som det förekommit en massiv antifeministisk och anti-MP kampanj fån nätt och jämt skrivkunniga personer, inte sällan med koppling till SD.
Jag tror att man skulle kunna kalla spektaklet för "kissa i byxan"-kampanjen. Det kan säkert kännas skönt fört stunden att få ge efter för sina behov - men effekterna kan bli betydligt mindre behagliga.
Här på FL har vi exempel på sverigedemokrater som har skannat alla miljöpartisters medvetanden och förklarat hur de tänker, det är ju sånt som får skrattarna att känna sympati med MP som utsatts för vidskepliga sverigedemokraters uppvaktning.
Jag kanske själv kommer att rösta på MP i morgon. Jag hade aldrig gjort detta om jag inte hade fått skratta åt "kissa i byxan"-kampanjen. -
Att lära sig svenska bara underlättar integrationen. Att inte lära sig svenska försvårar den.Philipsson skrev 2014-05-24 10:42:34 följande:I princip samtliga kulturer (oisolerade infödingastammar finns det numera få av) är ju en blandning av inhemska fenomen och utifrån kommande influenser, som inlemmas kulturen. Det innebär ju inte mångkultur för det.
Du bör hur som helst specificera vad DU menar när du talar om mångkultur, eftersom begreppet används på olika sätt. Viktigt är dock att påpeka att begreppet befinner sig i opposition till "integration".
Att från det offentligas sida sträva efter att invandrare lär sig svenska = INTEGRATION
Att från det offentligas sida sträva efter att inte lär sig svenska = MÅNGKULTUR (man strävar efter att invandrarna ska behålla den etnicitet/kultur de hade innan de kom hit)
Men att integreras innebär mer än bara det språkliga.
Och mångkultur innebär inte att inte lära sig språket. Mångkultur är att ett land inte har inslag av någon annan kultur än en enda ursprunglig kultur. Det finns samhällen som nästintill ser ut så men de är fruktansvärt isolerade från omvärlden. Sverige är inte längre ett sådant samhälle även om jag ibland tycker att Sverige verkar befinna sig i världens ände.
En familj kan vara mångkulturella. Alla kan svenska, men de tar tillvara på olika kulturella inslag.
Det är i sig inga som helst problem för övriga samhället OM inte det finns människor som likställer detta med fientlighet mot samhället. Så oftast är det den betraktande som orsakar problemet genom att utmåla de som anammat olika kulturer som farliga. Annars kan ju mångkulturella leva i fred och som vanliga samhällsmedborgare. Och ändå kunna svenska. -
Men guuuud!Velouria skrev 2014-05-24 17:33:54 följande:Att lära sig svenska bara underlättar integrationen. Att inte lära sig svenska försvårar den.
Men att integreras innebär mer än bara det språkliga.
Och mångkultur innebär inte att inte lära sig språket. Mångkultur är att ett land inte har inslag av någon annan kultur än en enda ursprunglig kultur. Det finns samhällen som nästintill ser ut så men de är fruktansvärt isolerade från omvärlden. Sverige är inte längre ett sådant samhälle även om jag ibland tycker att Sverige verkar befinna sig i världens ände.
En familj kan vara mångkulturella. Alla kan svenska, men de tar tillvara på olika kulturella inslag.
Det är i sig inga som helst problem för övriga samhället OM inte det finns människor som likställer detta med fientlighet mot samhället. Så oftast är det den betraktande som orsakar problemet genom att utmåla de som anammat olika kulturer som farliga. Annars kan ju mångkulturella leva i fred och som vanliga samhällsmedborgare. Och ändå kunna svenska.
Det blev ju jättefel det där
Menade förstås att ett land utan mångkultur är.....och så resten av texten. -
Kom på en grej...vem var det som likställde icke-röstande med demokratifientlighet?
-
Philipsson, har du studenter med utländskt ursprung såsom ursprung ur MENA?
Se, nu ställde jag frågan på ett myyyyycket FL-vänligt sätt Får jag en klubba nu?