Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-11 08:08:02 följande:

Så bara för att det finns svenska män så kan vi plussa på med hur många som helst av de andra, också ?

Bra tänkt där.

Man plussar på genom att föda barn också. Svenska barn.

Fast ditt svar löser inte frågan som ställdes av debattören du citerade. Det är faktiskt en fråga som är värd att besvaras. Borde inte du ha samma resonemang om svenska män också eftersom det ju finns bevisat att det finns många svenska våldsverkare och att de flesta varit män? Borde man då inte låsa in alla pojkar som föds tills man gjort en kontroll som visat att de aldrig kommer att våldföra sig på någon och att man då kan släppa ut dem?

Jag ställer frågan också med utgångspunkt att sverigedemokrater vill ta hårdare tag i brottslighet.
    D.T.I.
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-08-11 08:26:11 följande:

Nej nu pratade vi om män-iskor som kommer från de områden där sådant är väldigt utbrett. Där man kan anta att det finns en stor risk. De som har varit soldater, inte fredliga bönder och/eller arbetare. och givetvis inte flyktingar generellt. Hur fick du det till något sådant? Nu tappade du tråden.

Det är inte orimligt att tänka sig att samhället har lite koll där, och inte bara utgår från att alla som kommer är små fredliga lamm som inte gör någon förnär.

Du är lite för abstrakt ser jag. Och det blir ingen bra politik om sverigedemokrater ska utforma sin politik och människosyn genom ett antal antaganden, dvs "tänk om...tänk om..." och växelvis komma med högst individuella samt extremfall til exempel och kollektiva bedömningar som baseras på dessa individuella exempel som nästan alltid är extremfall. Det blir aldrig någon bra politik. Och när sådana påståenden omsätts till handling så kommer väldigt många människor att råka illa ut.

En fråga: är du för rättssäkerheten som vi har i Sverige?
    D.T.I.
  • Velouria
    Bejje skrev 2014-08-22 09:21:05 följande:
    Muslimer kommer aldrig kunna leva helt fredligt då deras syn människan och lag och rätt skiljer sig enormt mycket från andra kulturer. Även om nästan alla i ett land är troende muslimer så kommer det alltid finns folk som tycker sharia är fel, könsstympning, hedersvåld, restriktioner för kvinnors rättigheter och mycket mer. De inbitna fanatiska islamisterna verkar inte kunna acceptera oliktänkande och misshandlar och mördar, så så länge andra tycker annorlunda än dom så kommer oroligheter och krig pågå.
    Islamisterna, de som är som Isis, Al-Qaida, Al-Shabab och sånt pack, kommer aldrig att kunna leva i ett samhälle om inte samhället är precis så som de vill. De kan inte ens leva i ett muslimskt land om inte landets lagar är precis så som de vill att det ska vara. Likt talibanerna i Afghanistan som vill tvinga sina egna muslimska tolkningar på redan existerande muslimer, varav de flesta ändå inte vill ha talibanerna där.

Men muslimer kan leva i vilka länder som helst, under de lagar som råder. De är som du och jag är i stort och har även rättigheter som du och jag.
    D.T.I.
  • Velouria
    JTA skrev 2014-08-22 12:26:16 följande:
    Källa på det understrukna?
    Eh? Var ska jag hämta den källan...?

Fast, varför kan du inte be om källa till det här påståendet istället, som är skrivet av Bejje?

"Muslimer kommer aldrig kunna leva helt fredligt då deras syn människan och lag och rätt skiljer sig enormt mycket från andra kulturer."
    D.T.I.
  • Velouria
    Gert skrev 2014-08-31 10:16:37 följande:

Jag har själv jobbat som reklamutdelare och inte brydde jag mig om vad jag delade ut. Jag gjorde bara mitt jobb, som alla andra gör. 

Jag tycker att det är bra att brevbärare reagerar mot rasistpropaganda från SD och SVP. Det enda som är tragiskt i det hela är SDs fejksnyftningar som handlar om att folk reagerar mit deras rasistpropaganda. Sen när ska man tycka synd om rasister? Demokrati måste försvaras gentemot rasistpacket annars försvinner den helt om SD får makten.
    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-08-31 12:01:53 följande:

Hm, kanske du borde be någon om hjälp med att tolka det lilla sidospåret om brevbärare. 

Inte gråter jag åt att SD-sekten ständigt ynkar över alla orättvisor de drabbas av, särskilt som jag anser att just gnälligheten är ett av sektens mest frånstötande drag, vid sidan om angreppen på invandrare.

Detta i kombination med att SD inte precis lockar till sig några större tänkare gör att det finns en obetalbar komik vid sidan av tragiken i sektens uppträdande.

Rent konkret avseende valpropagandan så var det två sektanhängare som började ynka sig om hur orättvist SD behandlas.

Det är ju närmast ett mysterium att sekten har lyckats dra till sig så många lipsillar. Själv tror jag att man måste utgå från att sverigedemokrater sällan fått lära sig värdet av egenansvar - och att det är därför det är så omåttligt vanlig att anhängarna ynkar om allt mellan himmel och jord i högan sky.

Man kan inte ersätta bristen på ryggrad med aluminiumrör, som sektledarna försökte på Kungsgatan

Precis. *snyft* "vi får inte hata och hetsa mot invandrare ifred för alla är elaka emot oss"

www.google.se/search?

biw=360&bih=272&tbm=isch&sa=1&ei=ifkCVMXCFaj_4QSLsIDgCw&q=sad+nazi+gif&oq=sad+nazi+gif&gs_l=mobile-gws-serp.3...27521.28900.0.29798.5.5.0.0.0.0.165.522.3j2.5.0....0...1c.1.52.mobile-gws-serp..3.2.311.I-xUWConbTo#facrc=_&imgrc=0NXEV6xHxSJ85M%253A%3B_xg8DEMhY9fi4M%3Bhttp%253A%252F%252Fstatic.fjcdn.com%252Fcomments%252Fsuch%252Ba%252Bmissunderstood%252Bman%252B_05ad934bb6e0c3a317c46f88ddac1b15.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.funnyjunk.com%252FInspirational%252BMessage%252Ffunny-pictures%252F5047793%252F%3B1600%3B900
    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?