Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Häggen skrev 2014-05-02 09:30:47 följande:
    Jag undrar vart rasisterna är annars? Jag menar att de måste finnas nånstans, att de röstar åp andra partier om SD inte fanns..... Så alla partier har väl -haft iaf- rasister i sina led....... OM det nu är rasister eller är det bara de som fått nog?

Fått nog av vad?
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-05-02 08:58:48 följande:
    Enligt Riksdagens Utredningstjänst och redovisat i Riksdag & Departement så ligger realkostnaden för en ensamkommande på mellan 3 till 15.000 kronor per dygn. Ensamkommande äter själva upp ca 40% av hela budgeten. Och det är ju inte de enda vi tar emot. Ett snitt kan alltså vara 4.500 kronor vilket motsvarar 3,1 miljarder kronor per år vilket i sin tur motsvarar 6,2 miljarder kronor enbart under de år som staten finansierar verksamheten. Men utgifterna fortsätter naturligtvis att ticka även efter denna tid, men med den skillnaden att det då är kommunerna som övertar det ekonomiska ansvaret. Vad skulle dessa pengar kunna åstadkomma på plats eller i krisernas närområden och hur många fler människor skulle då kunna få hjälp? Snittkostnaden 4.500 kronor per dygn för ett ensamkommande flyktingbarn räcker till skolgång för sex barn i ett år i ett genomsnittligt U-land. Kostnaden för ett flyktingbarn under ett dygn motsvarar motsvarar behandling av 800 utsatta barn mot mässling och hjärnhinneinflammation. Samma kostnad motsvarar ett säkert skydd mot polio för 918 barn. Kostnaden för ett halvt dygn, alltså vad en ensamkommande kostar under 12 timmar, räcker till att ge ett grundskydd, ett helt år, för en hel flyktingfamilj. Kostnaden för några hundra asylsökande motsvarar myggnät och specifika vaccinationer mot infektionssjukdomar för trehundra miljoner människor. Årskostnaden för en enda ensamkommande, kan enligt FNs norm rädda 31.918 svårt undernärda barn till livet eller 79.795 personer räddade från att dö i kolera.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Bra siffror. Dock dåliga baktankar när sådamt kommer från SD för det handlar bara om att man vill slippa se "bbabbar" här i Sverige.
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Ivan52x53 skrev 2014-05-05 18:20:25 följande:
    Jag  tycker bara att SD är löjliga... Jag kunde inte sluta skratta när jag hörde Jimmys argument på partiledardebatten häromdan...
    Oh, do tell!
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Arbitration skrev 2014-05-05 16:58:35 följande:
    Håller helt med, religion ska inte vara nationsbundet överhuvudtaget.

Och att kalla islam svenskt är löjligt, det finns ingen som helst rotning med islam i det Svenska samhället, Kristendomen har en lång historia och var i stort ursprungligen den enda utbildningsform som vanliga svenskar hade tillgång till.

Islam har aldrig haft något inflytande i Sverige och kommer aldrig få det heller.
    Kristendomen hade heller inget inflytande i Sverige innan den fick det. Drömmer
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-06 08:45:20 följande:
    Och det gör att man måste tycka jättebra om islam och vara jättenöjd med dagens invandring och hur den sköts (eller möjligen förespråka en ännu generösare politik på området) eller vad menar du?
    Men det verkar ju som att islam och kristendomen har mycket mer gemensamt än du vill acceptera

"Håret betraktades som kvinnans förnämsta prydnad och hade också ett sexuellt symbolvärde. En gift kvinna fick därför inte visa håret, det ansågs farligt. Hon hade högre status än en ogift, och därför eftersträvade alla att få bära den gifta kvinnans huvudbonad.”

Tada!!

www.interasistmen.se/svenskhet/sd-star-svenska-traditioner-%E2%88%92-kanner-inte-till-dem/

www.algonet.se/~hogman/bondesamhallet.htm
    Bajsbrygga
  • Velouria

Jag tror att kristendomen och islam kommer att uppgå i varandra och att det kommer att födas en ny religion här i Sverige: Kristenslam.

Bajsbrygga
  • Velouria
    maria diaz skrev 2014-05-06 16:40:59 följande:
    SD har inget emot invandrare.
    Över 20% av partiets medlemmar har invandrarbakgrund.

Däremot vill man stoppa den misslyckade invandringspolitik som sossar och moderater drivit de senaste 20 åren, som resulterat i att en halv miljon invandrare inte ens kan försörja sig själva.
    Sossar och moderater låtsas inte ens som att det är ett problem.
    Jo, det har de visst. Det är just därför som de kallar det för "misslyckad" invandring, för att så många i den gruppen består av FLYKTINGAR och invandrare från MENA. En lyckad invandring består av människor som kommer från av SD godkända länder och kulturer.
    Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?