Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-17 09:47:13 följande:

Du får väl sluta vara så oemotståndlig.
    Inte mitt fel att de är äckliga och sviniga. Det är den svenska alkoholkulturens fel.
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-17 10:18:30 följande:
    Kanske som migrationsverket?

www.sydsvenskan.se/sverige/harvan-kring-migra.../

www.skanskan.se/article/20130129/MALMO/130129...

De är väl uppe i 10 handläggare som bla plockat in varandras mammor. Alla har MENA-ursprung.
    Mmm, ingen nyhet. Men var stod det att de alla hade MENA-ursprung? Och var det inte bara en chef som att beviljat uppehållstillstånd för en anställd?

Dock att sälja uppehållstillstånd...orättvist mot de som inte har pengar  
    Bajsbrygga
  • Velouria

Aluminiumrörskriminelle Zionist-Ekeroth som har en kriminell morsa (inte undra på att han är som han är) fortsätter att göra bort sig:

www.interasistmen.se/dumheter/ekeroth-hanger-somalisk-familj-en-gang-till-den-felaktiga-hetsjakten-fortsatter/

Jag älskar att det står att hans morsa är en fängelsedömd INVANDRARE. Vill vi ha sådana kulturberikare i Sverige?

corruptiosweden.blogspot.se/2011/11/sverigedemokraten-kent-ekeroths-mamma.html

Bajsbrygga
  • Velouria

Detta har man vetat väldigt länge, varför somalier inte lyckas så bra i Sverige. Jag har upptäckt något på egen hand i mitt jobb med flyktingar, och det är att de självklart ju har haft ett helt annat liv än innan de kom till Sverige. När man sätter sin fot här så hamnar man plötsligt lääängst ner i samhällets botten, och kanske till och med i ett litet hål som finns i botten. Man blir som ett nyfött barn som måste växa upp och lära sig precis allting på nytt. Allt från språk till kultur till värderingar och annat. Och då talar jag om vuxna och ungdomar som redan har språk och livserfarenhet i olika nivåer. Men när man faller i längst-ner-i-samhället-kategorin så blir man bemött därefter. I alla fall här i Sverige. Det är SKITSVÅRT att lyckas snabbt i Sverige. De som lyckas snabbt är de som redan är födda här och har en högre grund att stå på så att säga.

Jag har väldigt länge ansett att Sverige är kasst på att ta vara på människor som kommer hit. Mycket för att det är så tydligt att Sverige är sist i så mycket. När alla andra länder redan hade etablerade civilisationer så var Sverige bara nyfödd. Typ alltid sist i kön om man säger så.

www.corren.se/ostergotland/linkoping/driftiga-somalier-hyllas-i-usa-6821982-artikel.aspx

Bajsbrygga
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-20 21:20:28 följande:
    Invandringen skulle däremot på sikt kunna vara ett hot mot den bild av Sverige jag kan identifiera mig med,  i och med att invandrare ofta är präglade av omständigheter där såväl konflikter som religion tillhör vardagen - men min utgångspunkt är att invandrare i betydligt större utsträckning måste anpassa sig till oss än vi till dem.

Och så är det ju. Särskilt som politikerna har börjat förstå att den unika svenska självbelåtenheten som inte brydde sig om att ställa krav på invandrare eftersom de inte var som vi - en självbelåtenhet som präglade invandringspolitiken under några årtionden - inte var så lyckad.

Det här är nog det smartaste jag någonsin sett dig skriva.
    Okej, anpassning är bra, men till vad, tycker du? Gör en punktlista så blir det mer intressant att diskutera allt det som du tycker att invandrare måste anpassa sig till. 
    Bajsbrygga
  • Velouria

Vad är problemet med Sverige som gör att folk från MENA inte lyckas lika bra här som i andra länder? För jag ser inte att problemet till största del ligger hos de människor som kommer hit...

Bajsbrygga
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-21 18:17:16 följande:
    Hoho hoho. Nu har vi svart på vitt att de dåliga resultaten i Pisarapporten beror på invandrare.

www.svt.se/nyheter/val2014/regeringen-miljard...
    Det beror på att nyanlända invandrarelever saknar tillräckliga kunskaper i svenska. Men vad insinuerar du? Att de är korkade?
    Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?