Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-14 17:31:44 följande:

Röda Korset har allas lika värde som grundläggande värdering. Sd är ett rasistiskt parti som till varje pris försöker dölja det. Det lyckas de inte så bra med.

Förstår du skillnaden?
    Ah, "värdegrunden" igen. Ok, då är jag med.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Gert skrev 2014-04-14 22:05:40 följande:
    Det är väldigt svårt att förstå sig på sjuttiofemmans och resten av PK-sektens resonemang. Om man vill hjälpa människor så hatar man människor.
    Ja, fan vet. Det viktiga verkar vara att fylla på med folk här, hur många man hjälper eller inte hjälper tycks irrelevant.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-15 09:45:06 följande:

Ja. Kanske ska man istället utgå ifrån att hon och andra som säger "att vi ska hjälpa folk på plats istället för att ta hit dem" är oinsatta och ej pålästa? För vi TAR inte hit nån. De flyr hit av egen vilja. Dessa människor är här. De är på flykt. Och vi måste fundera på hur vi ska bemöta dem. Löst prat om att hjälpa på plats ändrar inte på det.
    Ja. De tar sig hit. Till Sverige. Trots att det finns andra potentiella mottagarländer på närmare håll - men nä, hit är det de ska, för här har vi en "generös asylpolitik" och så ska det vara, ty det är skrivet i sten. Att man har skyldigheter gentemot nya invånare (och omvänt, givetvis) även efter att de fått PUT är det inte så noga med. Sverige ska vara världens goda samvete och drömmen om den mångkulturella utopin Får Inte Ifrågasättas. För om 20-30 år kommer vi sitta där med trumf på hand och bara galoppera ifrån alla andra länder.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-15 12:27:51 följande:
    Du är varmt välkommen att skicka ett öppet och kritiskt brev till Szilág Érik (tidigare Erik Almqvist) som valde att "fly" till Ungern, när Norge, Danmark och Finland var mycket närmare. Jag tar gärna del av texten, Vitrysk. Väntar med spänning.
    Sillen Erik är å andra sidan en sopa av stora mått, det har han ju bevisat mer än en gång. Jag vet inte varför du inbillar dig att jag på något sätt skulle sympatisera med den mannen.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag har för övrigt anmält exakt noll inlägg i SD-debatten, oavsett tråd.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Naranjos skrev 2014-04-15 14:45:27 följande:
    Således - "rätt åsikt" = stöd från media, fackförbund och arbetsgivare.
    "Fel åsikt" = sparkad, uthängd och vanärad.
    Just så ser det ut. 

Nu vet jag att kontringen kommer bli typ "folk med 'rätt' åsikt hängs ut och vanäras på Avpixlat osv etc, är det bättre eller vavava?" men Avpixlat representerar endast en liten del av befolkningen medan kvällstidningar och de stora etermedierna gärna ser sig som representanter för hela svenska folket. Tydligen räcker det för att vissa ska svälja den flagranta dubbelmoralen med hull och hår. Vidare förstår jag inte heller riktigt varifrån bilden att det bara är uthängningar på Avpixlat etc som renderar i övertramp i form av hot och liknande - tro mig, det finns idioter som skriver i affekt på precis alla fronter och inte bara den "onda". För varje rättskaffens antirasist som hotats efter något som skrivits på Avpixlat finns en SD-politiker som hotats efter att ha skrivit något "fel" i en debattartikel eller "publicerats" på IRM, och tvärtom. Varför ska det vara så svårt att inse?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    OneWish skrev 2014-04-16 09:51:35 följande:
    Nu kanske jag är fruktansvärt djävla dålig på att läsa partiprogram... 

Men var i SDs partiprogram står det att de vill bort med feminism, jämställdhet och rättigheter till samkönade? 
    Det är en sån där sak som inte står i partiprogrammet eftersom det är PK, men "alla vet" vad SD egentligen vill.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    OneWish skrev 2014-04-16 09:56:44 följande:
    Vilket skitsnack.
    Tänkte bara förekomma de vanliga berörda med det svaret, eftersom jag är helt säker på att det är precis så det hade låtit.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Intressant och träffande på temat "partier behandlas olika i media": Länk.

(Och nej, länken går varken till någon kvällstidning eller någon SD-vänlig blogg utan till SVT Debatt).

• Vitrysk hockeyhjälte
    chrissandra skrev 2014-04-16 10:20:40 följande:

Jag drar alla partier över en kam. Alla trånar efter makten och ingen av dem verkar dugliga nog att ha ansvaret för ett land.

Du kan väl berätta vilket/vilka parti som skulle vara bra för Sverige och varför de skulle vara bra för Sverige.
    Känns lite så ja. Som det är nu röstar man på det man bedömer vara minst dåligt, inte mest bra. Inget parti är ens i närheten av att förtjäna epitetet "bra".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?