Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-30 10:10:36 följande:

Ja om det är karakteristiskt för Sd´s hatsvans att göra dessa saker så är det väl onödigt att en Sd-politiker skulle gå ut och hetsa dessa personer till att slå sin fru?
    Apropå Sd´s kvinnosyn by the way:

www.interasistmen.se/dumheter/riksdagsledamot.../
    Får du betalt av IRM för att länka till dem så mycket det bara går?

Att det finns knallkorkar bland SD-topparna är det nog ingen som inte redan vet menar jag.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-30 10:23:00 följande:

Nejdå, jag får "lön" av CSN tackar som frågar. Däremot ser jag det som viktigt att väljarna vet vad de röstar på, många som tänker rösta på Sd tänker nog bara i en fråga: invandringen. Att de sedan får tex kvinnoförakt på köpet kanske de inte har tänkt på. Då är det bra att det finns organisationer som upplyser om det. Kan länka till Expo istället om du vill även om jag bara surfat in på den sajten nån enstaka gång.
    När jag har länkat till SVT så duger inte det heller enligt vissa här för då är den redaktionen infiltrerad av PK-maffian tydligen. Är det bara avpixlat och nordfront som duger i era ögon?
    Har inga synpunkter på länkningar till SVT, har nog t.o.m. själv länkat till dem vid något tillfälle. IRM däremot är inte ett dugg mer "objektivt" än Avpixlat och Nordfront som du nämner.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-30 10:39:22 följande:

Jag har ingen illusion om att IRM är objektiv. Men de publicerar bevis för Sd´s rasism och kvinnoförakt genom partiets utspel på sociala medier. Det räcker för mig.
    (Gert brukar roa sig med att gnälla över mina länkar till SVT (men när han själv länkar dit så är det okej tydligen). Jag gissar att Gert gör comeback när de jobbiga frågorna har knuffats längre bak i tråden.)
    Ditt orerande om Gert kan du ta med någon annan, förslagsvis någon som bryr sig. För mig är han fortfarande kolloidalt-silver-snubben och det räcker i alla fall för att jag inte ska kunna ta honom på allvar.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-30 13:02:40 följande:

Finns det någon som inte är "knallkork" inom Sd? Rätt många som har blivit utsparkade och alltför många som borde blivit det men som är kvar. Åkesson har nog insett att om de ska hålla fast vid "nollvisionen" så lär partiet utrota sig självt.
    Även om så vore fallet, vad spelar det för roll? Det handlar inte om snittintelligensen hos partiets företrädare utan om varför de trots att de är så "vidriga" får så pass stor andel av väljarstödet. Är folk mer "rasistiska" och "främlingsfientliga" nu än för 10-20-30 år sedan?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-30 15:20:47 följande:

Nej, det spelar ingen roll. Det är bara bra att partiet utplånar sig självt.
    Om vi nu förutsätter att de gör det. Säg att SD hamnar långt under fyra procent i nästa val, eller valet efter det. Vad händer då? Kommer de som i dag böjer sig inför Åkessons briljans i stället dansa efter Ullenhags pipa, eller vad tror du?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 00:38:33 följande:

Och då tar vi det igen:

Antalet dödade av:

Vänsterextremister: 0

Islamister: 0

Extremhögern: 14

Du menar alltså att extremhögern gosekramade folk till döds, eller?

Det blir ju så när man räknar alla mord utförda av folk med extrema högeråsikter som högerextrema (oavsett faktiskt motiv) men inte räknar mord av t.ex. ortodoxa muslimer (Fadime, någon?) som islamistiska i något enda fall, vare sig de varit religiöst betingade eller inte.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 01:20:16 följande:
    Om du tror att Säpo räknar så, så...
    Varför är då t.ex. Fadime-mordet inte med på listan? Eller mordet på skinnskallen (hette han Wretström?) i Salem? Jag upplever att den där ofta åberopade 14-0-kategoriseringen är synnerligen tillrättalagd för att passa det syfte till vilket den används. Och det säger jag inte för att på något sätt försvara högerextremism, utan endast för att inte förringa den till vänster.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-04 01:24:55 följande:
    För att de inte begicks av poltiskt aktiva personer i ett politiskt syfte. Du får gärna ta frågan till Säpo, de kan säkert svara mycket bättre på det än jag.
    Ordalydelsen i rapporten är dessutom, om jag inte missminner mig, att Säpo misstänker att 14 högerextremt motiverade mord utförts under den angivna tidsrymden. En misstanke är inte heller per automatik lika med en sanning.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    maria diaz skrev 2014-05-04 01:44:00 följande:
    Du måste hålla dig till sanningen någon gång.
    Två av dessa mord utfördes i samband med ett bankrån i Kisa.
    Har inget att göra med vänster eller högerpolitik.
    Börjar bli jobbigt att behöva korrigera ALLT du skriver.
    Nja. Malexandermorden är så vitt jag kan förstå inte medräknade i den där statistiken. Rapporten finns att ladda ner (PDF) här
  • Vitrysk hockeyhjälte
    maria diaz skrev 2014-05-04 01:45:58 följande:
    Och så påstår tiggarna att de inte har råd till skolböcker till sina barn....
    Romer <> Tiggare. Ekeroth är inte världens bästa på att uttrycka sig, om man ska vara snäll.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?