Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-13 08:41:17 följande:
    Och förresten Gert, på röda korset var det damen själv som valde att gå. Ingen sparkade ut henne. Hon insåg det olämpliga i sitt utspel. Men han som pratade med henne är dömd för all framtid av Sd-lobbyisterna. Rättvist?
    Ja. Skit ska skit ha. Det är inte olagligt att ha "fel" åsikter, inte ens inom RK. Då ska ingen självgod jävla moralpolis komma och hänga ut en i offentligheten i den goda politiska korrekthetens namn. Och gör man det ändå får man finna sig i att själv bli granskad också.

Det ska givetvis inte urarta i hot och dylikt för det.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-13 10:32:58 följande:
    "Skit ska skit ha"

Det låter inte direkt som om du förespråkar åsiktsfrihet. För i så fall hade du väl tyckt att personen som hängde ut kvinnan också hade rätt till sin åsikt? Och att det vore fel att hänga ut den personen?  Det låter lite som om du tycker det är rätt att hänga ut människor om de enligt dig har "dumma" åsikter. Och du är du väl i grunden exakt lika dan som de som tyckte att kvinnan skulle hängas ut?

Tycker nog att det är ganska inkonsekvent och naivt av människor som i åratal har hängt på Flashback och Avpixlat och liknande, och systematiskt hängt ut folk och spritt hat mot oliktänkande, att inte förstå att det förr eller senare är de själva som kommer hängas ut och förlöjligas. Det är väl en rätt inkonsekvent och naiv åsikt att det är viktigt att alltid "sanningen" om  alla "invandrare" och PK-ister kommer ut, om man samtidigt tror att man själv ska ha rätten att göra vad man vill bakom anonymitetens skyddande mantel?

Tycker det var en rätt rimlig regel som man hade på tidningarnas insändarsidor förr. Att så fort man skulle hoppa på eller hänga ut någon annan person, så skulle man redovisa sin egen identitet.

Självklart finns det undantag, när anonymitet är jätteviktig för att någon ska våga säga något viktigt. Men då måste vi vara rädda om anonymiteten och vårda den. Inte missbruka den till att hota och hata.

Det har knappast varit svårt att lista ut att program som Trolljägarna och liknande så småningom skulle dyka upp. Ordspråket "leker man leken får man leken tåla" är ju ofta rätt talande.

Men det betyder ju inte att jag gillar det eller håller med. Om vi hela tiden sänker oss till "motståndarens" nivå i desperat vilja att "vinna", då blir vi ju till slut likadana som de vi "hatar"?

Själv hade jag ju tyckt att det var mer logiskt och positivt för samhällsutvecklingen att försöka efterlikna de vi ser upp till, istället för att så ofta efterapa de vi "hatar".
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
    Att spela in någon med dold mick och hänga ut denne är inte att "ha en åsikt". Jag hade köpt tillvägagångssättet om det handlat om röstraggande politiker som inofficiellt förde fram åsikter som motsade partiets officiella, men det här?

Och det riktigt komiska i sammanhanget är att om en "rasist" gjort detsamma mot en "antirasist" hade du, Dorian och sjuttiofemman gått i taket allihop, för åt det hållet hade det ju varit ett övertramp, eller hur? Men "står man upp mot rasism" är alla medel tydligen tillåtna.

Vill återigen understryka att alla former av hot etc mot denne Ibrahim, eller RK-tanten, inte är okej någonstans i min bok.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:19:15 följande:
    Du tror så mycket om oss, utan att veta. Nej, det hade inte varit ett övertramp. Övertramp är att hänga ut omyndiga, tonåringar, barn på Avpixlat, när man vet exakt hur rå behandling de kommer att få. DET är övertramp.
    De hängde ut sig själva på Facebook, som sagt.

Och du har uttryckt dig gillande om Researchgruppen. Det räcker för att det ska framgå var du står i frågan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-13 21:30:32 följande:

Det är inte heller saudiaraber som flyttar hit i tusental, så din poäng är...?
    Trosfränder till dem, dock. Inte sällan från länder där liknande ortodoxa religionstolkningar är legio.

Mitt exempel med Saudiarabien var att påvisa att även välmående och ekonomiskt starka nationer med islam som statsreligion inte framstår som de paradis Sverige utmålas till att kunna bli "bara vi får lite mer mångkultur".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-13 22:08:44 följande:

Du drar alla muslimer över en kam, men drar tydliga gränser mellan olika grupper av kristna. Märkligt.
    Och du kör den vanliga "men dom andra är ju dumma dom också"-taktiken för att förringa islams negativa sidor. Inte särskilt märkligt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 22:44:46 följande:
    Vilka negativa sidor menar du att hela islam, alla muslimer, dras med, som inte går att säga om alla från någon annan religion? Varför menar du att islam är en stor oföränderlig enhet utan interna skillnader? Tror du att kristendomen också är sådan? Eller buddismen? Judendomen?
    Islam framstår för mig som otidsenlig och kvinnoförtryckande på ett sätt som inte övriga världsreligioner delar, åtminstone inte i de former som är mer eller mindre utbredda i Sverige. Dessutom utgörs mycket av den muslimska immigrationen hit inte av de mest sekulära utövarna, snarare tvärtom i så fall. De katoliker och judar som flyttar hit blir nog inte i samma utsträckning kränkta av att deras döttrar behöver delta i simlektioner eller sex- och samlevnadslektioner i skolan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-14 17:03:41 följande:
    Nja, snarare riskerar man bli uthängd som "vänsterextremist" på Avpixlat. Och med det få söta små brev om "kulturberikning" och andra fina hot.
    Jag vet inte jag... skulle man välja ovanstående eller att bli utsparkad ur fackföreningen och uthängd i Expressen av "researchgruppen" för att man donerat pengar "fel"? Tycker inget av dem låter direkt lockande.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-14 17:13:36 följande:

Visst har vi det, men när man arbetar så får man vänta med att dela med sig av dem. Eller så kan man inte fortsätta arbeta med det. Det gäller de flesta typer av arbeten. Det trodde jag alla kände till.
    Men tycker man "rätt", som du, behöver man inte vara rädd att försäga sig. Det är ganska enkelt då, eller hur?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-14 17:21:20 följande:

Man får tycka vad man vill men i rollen som volontär på röda korset så får man lägga band på sig. Det gäller på alla arbeten. Visst du får säga vad du vill men räkna med att du inte blir omtyckt eller ens får ha jobbet kvar.
    Fattar inte att det är så svårt att förstå, ca 65 sverigedemokrater har blivit utsparkade ur partiet för att de sagt lite för mycket om vad de tycker. Du borde vända din frustration mot Åkesson och gänget, de som är (eller försöker iallafall) mest PK av alla.
    Men vänta nu här... när SD kastar ut folk som de anser inte står för samma sak som partiet i stort är det "försök att vara PK" medan om till exempel Röda Korset gör samma sak är det lovvärt och hedervärt i "kampen mot rasism"? Tolkar jag dig rätt?

Vad gäller SD är jag för övrigt av åsikten att de gott kunde göra sig av med några till. Namn som Ekeroth ploppar upp, hans skepp har ju brunnit och broar avseglat för länge sedan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-14 17:28:33 följande:
    Å nej då. Honom SATSAR SD på. Säger i stort sett allt...
    Jo. SD brottas med det inte obetydliga problemet att de har folk för högt upp i hierarkin som inte direkt är några lysande politiker på den nivån. Och just Ekeroth verkar ju ha både en och två hållhakar på topparna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?