Quintus Zebra skrev 2014-04-13 10:32:58 följande:
"Skit ska skit ha"
Det låter inte direkt som om du förespråkar åsiktsfrihet. För i så fall hade du väl tyckt att personen som hängde ut kvinnan också hade rätt till sin åsikt? Och att det vore fel att hänga ut den personen? Det låter lite som om du tycker det är rätt att hänga ut människor om de enligt dig har "dumma" åsikter. Och du är du väl i grunden exakt lika dan som de som tyckte att kvinnan skulle hängas ut?
Tycker nog att det är ganska inkonsekvent och naivt av människor som i åratal har hängt på Flashback och Avpixlat och liknande, och systematiskt hängt ut folk och spritt hat mot oliktänkande, att inte förstå att det förr eller senare är de själva som kommer hängas ut och förlöjligas. Det är väl en rätt inkonsekvent och naiv åsikt att det är viktigt att alltid "sanningen" om alla "invandrare" och PK-ister kommer ut, om man samtidigt tror att man själv ska ha rätten att göra vad man vill bakom anonymitetens skyddande mantel?
Tycker det var en rätt rimlig regel som man hade på tidningarnas insändarsidor förr. Att så fort man skulle hoppa på eller hänga ut någon annan person, så skulle man redovisa sin egen identitet.
Självklart finns det undantag, när anonymitet är jätteviktig för att någon ska våga säga något viktigt. Men då måste vi vara rädda om anonymiteten och vårda den. Inte missbruka den till att hota och hata.
Det har knappast varit svårt att lista ut att program som Trolljägarna och liknande så småningom skulle dyka upp. Ordspråket "leker man leken får man leken tåla" är ju ofta rätt talande.
Men det betyder ju inte att jag gillar det eller håller med. Om vi hela tiden sänker oss till "motståndarens" nivå i desperat vilja att "vinna", då blir vi ju till slut likadana som de vi "hatar"?
Själv hade jag ju tyckt att det var mer logiskt och positivt för samhällsutvecklingen att försöka efterlikna de vi ser upp till, istället för att så ofta efterapa de vi "hatar".
She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
Att spela in någon med dold mick och hänga ut denne är inte att "ha en åsikt". Jag hade köpt tillvägagångssättet om det handlat om röstraggande politiker som inofficiellt förde fram åsikter som motsade partiets officiella, men det här?
Och det riktigt komiska i sammanhanget är att om en "rasist" gjort detsamma mot en "antirasist" hade du, Dorian och sjuttiofemman gått i taket allihop, för åt det hållet hade det ju varit ett övertramp, eller hur? Men "står man upp mot rasism" är alla medel tydligen tillåtna.
Vill återigen understryka att alla former av hot etc mot denne Ibrahim, eller RK-tanten, inte är okej någonstans i min bok.