Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-01 16:25:25 följande:

Politikern har avgått så problemet är väl ur världen? Det finns 63 avgångna Sd-politiker som man skulle kunna använda som slagträ annars..
    Kanske skrivs partitillhörigheten inte ut då han inte längre har ansvarsuppdrag inom partiet? (om det nu är en miljöpartist, hur vet du det?)
    Samma sak när bolagschefer shoppar sex och blir påkomna samt dömda, det står inte vilket bolag de representerar.
    Så om Kenta Ekeroth skulle avgå skulle allt han "ställt till med" (tänker primärt på "järnrörsskandalen") vara ur världen? Fan, det tycker ju inte ens jag och då är jag ändå inte fullt så fylld av SD-hat som t.ex. du.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Är det bara jag som börjar tröttna på ordet "sekten"?

• Vitrysk hockeyhjälte
    maria diaz skrev 2014-04-01 21:21:56 följande:
    Alla partier kan beskrivas som en sekt.
    Spelar egentligen ingen roll vad det kallas. Det är politiken som räknas.
    Just precis. Det blir extra tydligt på valvakor. SD, Alliansen, något av de rödgröna partierna... det är fan sektliknande alltihop. Det skanderas ramsor och sjungs sånger, går det partiet emot gråts det, osv etc. Väckelsemötesvibbarna är inte obefintliga. Så antingen är alla partier sekter, eller inget. SD är nog varken sämre eller bättre än någon annan i det avseendet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 21:32:01 följande:
    Du menar såsom vi tröttnat på "PK", "åsiktsmaffian", "extremvänstern", "gammelmedia" och alla andra ord ni hittat på genom åren?
    "Vi"?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 22:42:27 följande:
    Nej jag ljuger inte. Och det faktum att SD är så hatiska mot feminister visar till stor del att jag har rätt - feminister protesterar inte mot invandrarmäns beteende - utan mot MÄNS beteende, oavsett ursprung, religion, kultur eller hudfärg. SD, som vill att kvinnor hellre ska avsky invandrarmän än vita män kan inte med den "generaliseringen".
    Feminister vill alltså att man ska avsky män generellt? Bra där, det stämmer rätt bra överens med bilden en del av de mer högljudda feministerna ger.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    maria diaz skrev 2014-04-01 22:59:28 följande:
    Jag försvarar inte läsarkommentarerna på Avpixlat. Det har jag aldrig påstått.
    Däremot försvarar jag alternativ media där journalister inte nödvändigtvis röstar på Miljöpartiet.
    Precis så. Att den flagranta överrepresentationen av vänsteranhängare och miljöpartister i svensk media inte ses som ett problem av fler är faktiskt ganska skrämmande. Med eller utan Avpixlat osv.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 23:34:28 följande:
    Nej, de vill inte att man ska avsky män. Tvärtom vill de att män ska kunna ses som individer, där de flesta är vettiga men några är felplåstrade. Däremot vill de att män ska ta ansvar och inte bete sig som puckon i tid och otid. Något de har väldigt rätt i.
    Vad ska jag som man ta ansvar för? Att andra män beter sig på ett sätt som för mig personligen är extremt främmande? Och det bara för att jag råkar ha samma könstillhörighet som dessa puckon?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-02 00:23:16 följande:
    Som sagt, det handlar om individuellt ansvar, ja, men mååååååååånga män är fast i gamla normer och föreställningar, så kunskap och förståelse måste ut till gruppen. Litet tradigt för oss som redan har koll, men repetition skadar inte.
    Vill man bryta normer handlar det om att ta bort incitamenten för att omfamna dem. Du kan prångla ut hur mycket "kunskap" och "förståelse" som helst, men det kommer inte att fungera så länge "manliga män" och "alfahannar" får förtur i samhället - och då verkligen inte bara av andra män. Vilken typ av män är det t.ex. vanligast att kvinnor faller för? Jo, självsäkra män med makt, that's who. Och om det inte fanns så många kvinnor som gillade "lite faaarliga killar" skulle det inte heller vara lika attraktivt att vara en "bad boy". Osv etc. Kvinnor är inte heller utan skuld.

Kvinnorollen och mansrollen är alltså intimt sammankopplade. Detta menar jag att väldigt många missar. Feminismen verkar dock relativt ensidigt inne på att det är "mansrollen" som är det enda problemet. Samtidigt som man basunerar ut att kvinnor ska ta för sig mer och så vidare (underförstått: bli mer som män). Jag får inte ihop det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-02 00:13:58 följande:

Om du tycker det är ett problem så gör något åt det i stället för att gnälla. Du skriver väl såpass bra att du skulle kunna starta upp en karriär som journalist. Svensk media har en ideologisk spridning och var och en väljer vad den vill få till sig. Att exempelvis vissa tidningar är mer populära än andra beror ju på val människor gör.

sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska...

Vi har heller aldrig förr haft ett så stort mediautbud så för den som särskilt vill söka sig åt ett visst ideologiskt håll saknas absolut inget. Tyvärr, kan jag i vissa fall tycka. Gnäll om hur MP och V styr media är ju bara en patetisk ursäkt många SDare använder sig av för att försöka förklara varför inte fler röstar på SD. Alla som inte gör det är tydligen indoktrinerade. Hahahaha. Jag skiter väl i om jultomten sitter i redaktionen och säger SD är ett hyvens parti, jag kommer inte att rösta på dem ändå, lika lite som jag skulle rösta på MP för att jultomten satt i redaktionen och flaggade för MP - om man nu måste utgå från att allas partisympatier vanligen är synliga i rapporteringen.

Alltför många SDare har en alldeles för liten tilltro till människors självständiga tankeförmåga och omdöme när de påstår att majoriteten av den svenska väljarkåren är indoktrinerade för att de inte röstar på SD. Det får mig att fundera på vem det egentligen är som är indoktrinerad.
    Ah, den gamla "sluta whina och GÖÖÖR NÅÅÅÅGOT"-repliken. Den var väntad. Och överrepresentationen hade jag sett som ett problem även om SD inte hade funnits - det är dessutom uppenbart att även partierna i Alliansen knappast skulle agera röstraggare åt SD om de hade samma övervikt i medierna som V/MP. Att jag skulle se det här som någon sorts konspiration mot SD är alltså ännu ett hjärnspöke du bör slå ur hågen snarast.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Ser att allas vår FMGA hittat nästa budskap att trumma in med den där frenesin som bara han har. Nu är det Avpixlat som konsekvent ska omnämnas som "Ekeroths kloak". Upprepningarna av detta står som spön i backen, det är nog bara kvällstidningarna med sitt ständiga mantra "Zlatans PSG" (i stället för bara PSG) som kommer i närheten.

Apropå näthat förresten, en lite annan vinkel på det hela för er som fortfarande verkar få tuppjuck när någon har mage att påtala att allt så kallat näthat inte kommer från den "onda" sidan: någon som såg "Trolljägarna" på TV3 häromdagen? En 20-åring i Västervik hade via sin facebookgrupp "Hult hatar" publicerat en video där han gav sig på en tjej som lagt ut en film om hur hon blivit våldtagen; denne Hult valde helt enkelt att på ganska tveksamma grunder ifrågasätta att den här våldtäkten överhuvudtaget ägt rum och framförde detta på ett inte direkt smakfullt sätt. Stendumt givetvis, och visst kan man resonera som så att "skit ska skit ha" - men redan under programmet och även därefter flödade det in både hot och hat som inte var ett dugg mildare mot honom från folk som sett programmet och nu tyckte det var läge att "ge igen". Det blir lite ironiskt när ett program med syftet att "stoppa nättrollen" i stället tycks alstra dem.

Att bli upprörd och protestera är inte fel. Att däremot låta det utmynna i dödshot och önskningar om lidande osv etc är det. Och det spelar inte minsta roll vad IRM och det gardet skriver, där är alla sidor lika goda kålsupare. Hur "sjukt" sjuttiofemman än tycker det är.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?