Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 14:10:43 följande:
    Jag har inget emot vare sig barn eller skåningar, jag är bara "SD-konsekvent". Något man inte kan säga om faktiska SD själva.

Och ja, barn blir försörjda - av samhället. Sist jag kollade var det bland annat mina skattepengar som betalade MVC, BVC, BB, föräldrarpenning, förskola, skola, tandvård, sjukvård, högskola etc etc etc. Du får det att låta som att barnens alla kostnader betalas av föräldrarna. Så är det inte. Och som ni glatt påpekar - det tar i snitt sju år för en invnadrare att komma i jobb. Och då behöver de SFI och eventuellt litet annan utbildning. För ett nyfött barn är det åtminstone 20 år innan de är i jobb, ofta mycket längre, och vi står för ALL utbildning. Så kostnadsmässigt är invandrare enormt mycket mer gynnsamma än barn.

Men det är väl egentligen inte ekonomin ni oroar er för, eller hur?
    Hur många barn mer eller mindre tvingas bosätta sig i segregerade områden där inget meningsfullt finns att göra och där det hos många uppenbarligen föds om inte hat mot samhället så åtminstone en grundmurad ovilja att vilja ta del av det?

Jag personligen är oroad över islam, det står jag för. Folk verkar så jävla säkra på att islam aldrig kommer att få något vidare fäste här. Jag delar inte den vissheten. "Islamofob" skulle jag säkert kallas av somliga, men slutledet "fob" som i fobi antyder att det skulle vara något irrationellt och ogrundat. Jag ser min skepsis mot religion i allmänhet och islam i synnerhet som ytterst sund. Varför är det så känsligt att fastslå att representanter för olika kulturer generellt har olika svårt att integrera sig i Sverige?

Hudfärg och grejer skiter jag fullständigt i.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Valdagen blir högst sannolikt ett fiasko. SD:s siffror skiter jag i, det jävliga är att vi väl kommer att få en rödgrön regering. Brrrr....

• Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-21 09:34:52 följande:
    SD är lika mycket vetenskapsförnekare som JV eller Gudasänd här på FL. Det finns för er bara en sanning, och all vetenskap på planeten kan inte rucka på den, eller?
    Men vänta nu här. Du själv har ju lutat dig mot både den ena och den andra halvtveksamma källan som talar för din sak utan att verka reflektera närmare över det. Magnus Betnér comes to mind.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-03-23 10:54:36 följande:
    Det beror iaf inte på att "mångkultursivrarna" tycker de själva tillhör en förhöjd grupp med mer utvecklad hjärna och moral.
    Inte? Konstigt, jag kunde svurit på att det var precis det ni tyckte. Vissa av er i alla fall.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    themia skrev 2014-03-23 21:30:03 följande:
    Som sagt, du tolkar som Hornpär.
    Köttproduktionen måste minska eftersom den är ett allvarligt miljöproblem.
    Det är något helt annat än ett förbud att äta kött.

Du har svårt med nyanser, eller hur?
    Precis. Och att vilja minska invandringen är inte samma sak som att stänga gränserna eller kasta ut folk som redan är här. Båda sidor är rätt bra på det här med överdrifter.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-24 23:31:46 följande:
    Inte ens en bråkdel av i närheten av vad hatiska folk är på Avpixlat, nej.
    Inte för att jag på något sätt står bakom det "Dole Bananas" eller någon av hans tidigare inkarnationer kväker ur sig här - men IRM har inte ens något kommentarsfält. 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 14:01:21 följande:
    Fler offerkoftor hängs fram, den här gången av demokratiskt medvetna gymnasister i Stockholm: www.aftonbladet.se/nyheter/artic le18604753.ab
    Bah. Länkjävel.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 14:30:15 följande:

Ungefär som när Sd vill stänga gränserna: "här kommer ni inte in".
    Vill SD stänga gränserna? Eller är det nån sån där "det står visserligen inte i partiprogrammet eller liknande, men jag vet nog vad de _egentligen_ vill"-grej nu igen?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 15:11:54 följande:
    "Gustav Kasselstrand, SDU:s förbundsordförande rasar över elevernas manifestation. 

”Demokratisk skandal! SDU blockerades på Globala gymnasiet och kom aldrig in på skolan. Polisen stod handfallen. Ett hot mot demokratin”, skriver han på Twitter""

Japp, barn och unga är ett hot mot demokratin. Att uttrycka sin åsikt är ett hot mot demokratin. Att inte hålla med SD är ett hot mot demokratin. Drömmer

Att uttrycka sin åsikt är en sak. Att hindra andra från att uttrycka sin är något annat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?