Varför hatar folk SD?
Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 14:10:43 följande:
Jag har inget emot vare sig barn eller skåningar, jag är bara "SD-konsekvent". Något man inte kan säga om faktiska SD själva.Och ja, barn blir försörjda - av samhället. Sist jag kollade var det bland annat mina skattepengar som betalade MVC, BVC, BB, föräldrarpenning, förskola, skola, tandvård, sjukvård, högskola etc etc etc. Du får det att låta som att barnens alla kostnader betalas av föräldrarna. Så är det inte. Och som ni glatt påpekar - det tar i snitt sju år för en invnadrare att komma i jobb. Och då behöver de SFI och eventuellt litet annan utbildning. För ett nyfött barn är det åtminstone 20 år innan de är i jobb, ofta mycket längre, och vi står för ALL utbildning. Så kostnadsmässigt är invandrare enormt mycket mer gynnsamma än barn.
Men det är väl egentligen inte ekonomin ni oroar er för, eller hur?
Jag personligen är oroad över islam, det står jag för. Folk verkar så jävla säkra på att islam aldrig kommer att få något vidare fäste här. Jag delar inte den vissheten. "Islamofob" skulle jag säkert kallas av somliga, men slutledet "fob" som i fobi antyder att det skulle vara något irrationellt och ogrundat. Jag ser min skepsis mot religion i allmänhet och islam i synnerhet som ytterst sund. Varför är det så känsligt att fastslå att representanter för olika kulturer generellt har olika svårt att integrera sig i Sverige?
Hudfärg och grejer skiter jag fullständigt i.