Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-02 21:30:45 följande:
    Åsa Romson vet inte ens att Sverige är med i EU. Det sista hon säger är "Du vill spekulera i hur många tusen...eh...ja det börjar låta som tiotusen tyska bögar kanske kommer till Sverige om vi kommer in i EU."

Björn Söder kunde inte hålla sig för skratt i slutet.
    Det är en referens till en gammal "Hassan"-busringning från tiden kring EU-medlemskapsomröstningen där Fredrik Lindström ringer till föreningen "Ja till Europa" och hör sig för om sina farhågor angående svenskt medlemskap i EU.

Nog för att Åsa Romson aldrig kommer att bli någon av mina favoritpolitiker, men rätt ska vara rätt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 21:22:14 följande:
    Då kan du ju flytta till mormonland om du gillar den tanken. Resten av oss gillar modern civilisation.
    Japp. Och hur moderniserar man en civilisation bättre än genom att öka och öka och öka inflytandet av världens modernaste religion (läs islam)?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 08:15:11 följande:
    På samma sätt som med alla andra, äldre religioner. I motsats till vad du tror är islam inte reaktionärt på samma sätt som kristendomen är.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
    Så har vi också kastat av oss mycket av kristendomens ok. Sekularisering och grejer.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 09:10:47 följande:
    Japp, men SD vill vända på den utvecklingen.
    Jag vet, och det suger örnpung.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-03-03 15:30:20 följande:
    Tror att desperation driver människor till mycket. Se bara Sverigedemokraternas framgång.
    PK-svar 1 A. Dock inget svar på frågan. Go figure.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-03-03 15:59:59 följande:
    Om det svaret inte förstods så finns det inte mycket att göra. Under tillräckligt illa förhållanden så kan vilken människa som helst ljuga i desperation, oavsett kvalitén i övrigt - för att ge det en chans till.

När folk diskuterar med en människa som har drag utav sociopati och sociopaten har överhanden i en fråga om empati. Hjärta Det går med andra ord inte alls att sätta sig in i situationen därborta?
    Jo. Men också i det faktum att man, om man har ett begränsat antal platser till ensamkommande barn, bör göra det som är möjligt för att säkerställa att de verkligen går till ensamkommande _barn_. Dvs inte vuxna som påstår sig vara barn och, om det nu är så jävligt där de kommer ifrån, väl borde ha tillfälliga asylskäl oavsett ålder?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 20:47:55 följande:
    Men igen!! Jag läser inte länkar från molotovkastarvänstern.
    Just där har du helt rätt. Man bör kunna kräva att sjuttiofemman godtar länkar från t.ex. Avpixlat lika okritiskt som sådana från IRM.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-03-04 22:47:56 följande:
    Att vitryssen anser dem vara ok, säger möjligen en del om vitryssen.
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 13:19:08 följande:
    De vill inte bara klappa folk på huvudet, de vill bestämma vad folk ska få gilla eller inte. Vad för filmer, musik, teater, böcker folk ska få ta del av.
    Va? De fall jag känner till där det varit uppe för diskussion att censurera eller ta bort böcker från bibliotek har samtliga grundat sig i att folk i någon mån ansett dessa verk "rasistiska". Tintin är ett exempel, sen var det väl bråk om Barna Hedenhös i slutet av förra året. Och så den där barnboksfiguren som påstods se ut som en "pickaninny" och därför bannlystes, det var väl också nån sån där überkränkt och helvit människa med sjukligt stort hjärta som låg bakom?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Gert skrev 2014-03-07 22:15:54 följande:
    avpixlat.info/2014/03/07/mediernas-bevakning-.../

Statsvetaren tycker inte att SD är facistiskt, inte heller public service journalisterna. Däremot foliehatten Henrik Arnstad skräder inte orden. Lyssna och njut eller lyssna och tjut. Det är ganska roligt att lyssna på Henrik Arnstad. En större foliehatt som får prata i tv-soffor och liknande finns inte.
    Jag gillar inte heller Arnstad.

Däremot tycker jag inte du, efter dina bisarra drapor i silvertråden, är i någon position att kalla någon annan för foliehatt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?