Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-03-13 10:11:52 följande:

Starkt och starkt ...

Det finns folk till allt och den här killen ville göra en markering och han lyckades. Han hamnade i tidnginarna och allt.
    ... och han får gillande av kreti och pleti för sitt "mod att stå upp mot främlingsfientliga krafter".

Mission accomplished, således. Dessvärre.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Hade det varit lika okej för läkaren att inte släppa in t.ex. Sjöstedt, Romson eller Reinfeldt om han bedömde att det kunde "oroa patienterna", eller är det något särskilt med just sverigedemokratiska företrädare?

• Vitrysk hockeyhjälte

Om man tycker samma kostnader och villkor för vård ska gälla för de s.k. papperslösa som för alla andra, är man "känslokall och hård" då också?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Enter Sandman skrev 2014-03-13 20:34:12 följande:

är det samma förutsättningar för en svensk som det är för en papperslös i övrigt?
    Lever dom under samma villkor och med samma ekonomiska möjligheter?
    Har alla "svenskar" drivor av pengar eller kan det finnas "svenskar" som också har svårt att få pengarna att räcka till och därför kan tvingas välja att avstå från att söka vård?

"Svenskar" ska i det här fallet utläsas som "icke papperslösa människor som uppehåller sig i Sverige".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 20:49:25 följande:

För egen del tycker jag att det är självklart att alla ska få akut vård oavsett om de kan betala eller ej.
    Absolut. Det ska varken göra från eller till ekonomiskt om någon är papperslös eller inte i det läget. Men det finns annan vård än akut sådan.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Idioterna som misshandlade förtjänar givetvis allt förakt och får förhoppningsvis kännbara straff.

Dock måste det vara tillåtet att ifrågasätta varför någon som bott i Sverige i 26 år fortfarande måste ha tolkhjälp.

• Vitrysk hockeyhjälte

Äh, jag vet inte. Måste man aktivt säga att man tycker misshandel är förkastligt eftersom man annars förutsätts vara "för misshandel"? Det är lite som det där med att manifestera att man är "mot rattfylleri" eller "mot barnvåldtäkter" eller liknande - är inte alla vettiga människor emot dessa företeelser utan att behöva "bevisa" det?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-14 16:11:45 följande:
    Så många utlandssvenskar är förkastliga då. Och i princip alla norrmän och danskar i Sverige. Och många som flyttat från engelsktalande länder till Sverige.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
    Svar ja. Bor man i ett land i 20+ år och fortfarande inte klarar språket utan tolk eller liknande är det fan inte okej. Vare sig man är somalier i Sverige eller svensk i Spanien.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    TheNarrator skrev 2014-03-14 18:15:43 följande:
    "Behovet av att snabbt lära sig hur man gör upp en eld utan tändare eller tändstickor fick honom att fråga urbefolkningen om råd, trots bättre vetande..."
    Så sant som det var sagt.
    På ren svenska. I Spanien. Efter 20 år.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag hade f.ö. inte en aning om var mina lärare stod politiskt på den tiden jag gick i skolan och jag kan inte minnas att det lyste igenom särskilt mycket vid något tillfälle heller. Apropå moralpaniken över sverigedemokraten som inte delade rätt "värdegrund"och fick sparken som lärare.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?