Varför hatar folk SD?
Starkt och starkt ...
Det finns folk till allt och den här killen ville göra en markering och han lyckades. Han hamnade i tidnginarna och allt.
Mission accomplished, således. Dessvärre.
Hade det varit lika okej för läkaren att inte släppa in t.ex. Sjöstedt, Romson eller Reinfeldt om han bedömde att det kunde "oroa patienterna", eller är det något särskilt med just sverigedemokratiska företrädare?
Om man tycker samma kostnader och villkor för vård ska gälla för de s.k. papperslösa som för alla andra, är man "känslokall och hård" då också?
Idioterna som misshandlade förtjänar givetvis allt förakt och får förhoppningsvis kännbara straff.
Dock måste det vara tillåtet att ifrågasätta varför någon som bott i Sverige i 26 år fortfarande måste ha tolkhjälp.
Äh, jag vet inte. Måste man aktivt säga att man tycker misshandel är förkastligt eftersom man annars förutsätts vara "för misshandel"? Det är lite som det där med att manifestera att man är "mot rattfylleri" eller "mot barnvåldtäkter" eller liknande - är inte alla vettiga människor emot dessa företeelser utan att behöva "bevisa" det?
Jag hade f.ö. inte en aning om var mina lärare stod politiskt på den tiden jag gick i skolan och jag kan inte minnas att det lyste igenom särskilt mycket vid något tillfälle heller. Apropå moralpaniken över sverigedemokraten som inte delade rätt "värdegrund"och fick sparken som lärare.