Varför hatar folk SD?
Ja du har förklarat att tjejerna får skylla sig själva som vågar utmana Sd. Thats it.
Sverigedemokraterna har i sin politik en skrivning som säger att man kan upphöra att vara svensk. Sd vill ensidigt definera vem som är svensk och inte. En person som är född i Sverige, super sig packad på midsommar och åker på husvagnssemester till Öland varje sommar men som har ett annat ursprung än svensson är inte svensk enligt Sd. Det är att dela in samhället i ett "vi" och "dom". När Åkesson diskuterade svenskhet så kunde han inte svara på vad som gör någon svensk eller inte.
Varför är det så himla viktigt för Sd att dela in samhället i ett "vi" och "dom"?? Om det inte är för att antingen vill de kunna utvisa alla "dom" oavsett om man är född i Sverige eller inte, eller så är det för att blidka grupper i samhället som är öppet rasistiska. Vad Sd har för dold agenda lär vi inte få reda på förrän de har (gud förbjude) egen majoritet i riksdagen! Detta tillsammans med alla dessa rasistiska utspel från partiets förtroendevalda gör att Sd får leva med stämpeln "rasister".
Så en än gång: VARFÖR är det så viktigt för Sd att definiera svenskhet och vilka som får vara svenskar?
Står hela den där drapan om midsommar och Öland i SD:s partiprogram alltså, eller är det ytterligare ett billigt försök till effektsökeri från din sida? Jag kan fortfarande inte se vad de vill införa för särrättigheter för "svenskar" som inte "de andra" får. Och snacket om "dold agenda" förefaller i mina öron mest av allt paranoidt - men jag tror inte ens du behöver oroa dig, SD kommer aldrig att få egen majoritet i riksdagen.