Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 23:10:18 följande:
    Och det var ett svar på det jag skrev - hur? Logisk vurpa deluxe.

Jag förringar ingenting, däremot överdriver jag inte så hysteriskt som ni plägar göra. Speciellt då ni vurmar för ett parti som står för exakt de värderingar som de säger sig avsky i islam (och som vill stärka religionens makt i landet).
    Jag vurmar inte för SD, bland annat av de skäl du nämner. Religionens ställning i ett modernt samhälle borde vara noll och nada. Däremot kan man inte ändra på att kristendomen är en del av Sveriges traditioner (jul är en svensk tradition, ramadan är det inte) på ett sätt som islam inte är, varför jämförelsen dessa religioner emellan är synnerligen haltande.

Däremot tycker jag skitkastandet mot SD och dess väljare från sådana som er är under all kritik. Speciellt som de verkar göra bort sig ganska bra på egen hand.

På något plan förtjänar Sverige och SD varandra.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-01-27 15:09:07 följande:
    Fast nu är ju inte högerextrema och främlingsfientliga strömningar unika för Sverige, snarare att vi har klarat oss undan dessa bättre än de flesta andra europeiska länder.

Kanske man kan säga att vi har gjort oss förtjänt av att vi drabbats lindrigare av fenomenet - i och med att svenska politiska partier förmått att sätta tydliga gränser mot främlingsfientligheten.

För övrigt så har väl Front National och Le Pen ambitionen att skapa en slags brun europeisk sammanslutning där väl SD skulle kunna ha en given plats.
    Nä. Hade gränserna varit tydliga hade SD varit ett marginalparti, inte det tredje största partiet i landet.

Gemene man är inte mer "främlingsfientlig" nu än när SD bara var en angelägenhet för närmast sörjande.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 16:54:41 följande:
    Szilág Érik (eller Erik Almqvist som han hette innan han assimilerade sig till en äkta tokaidrickande ungrare) har ju lierat sig med Jobbik. Vilket är rätt märkligt för en representant för ett parti som såååå säger sig gråta för de arma judarna. Verkar, som de flesta redan förstått, bara vara ett trick för att locka röster, när de så lättvindligt polar med ungerska judehatare.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
    Tokai. Det är fan inte dumt.

För övrigt kommer Åkesson aldrig någonsin att härska över det här landet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Stormvind skrev 2014-01-27 19:24:50 följande:

Nu pratar du allt i nattmössan.
    Har du aldrig smakat tokajer?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-01-27 22:53:57 följande:

Jag har läst hela artikeln. Jag sa att detta var ett exempel.

Dock finns inte EN enda aktivitet jag skulle stödja som ett nazistiskt parti gör men Riksdagsledamoten Stellan Bojerud (Sd) är uppenbarligen av en annan åsikt.

Jag har inte hört någon av de andra riksdagspartierna uttala sig om något bra man anser SvP gjort och jag utgår från att det är för att man inte anser att de gör något bra. De flesta tycker så om nazistiska partier.

Bojerud däremot ville dela med sig av uppmuntrande ord: "Jag ser att ni genomfört många aktiviteter till stöd för svenska folket. Det är mycket bra”, skrev han i meddelandet som var riktat till Svenskarnas partis ordförande Stefan Jacobsson.

www.svt.se/nyheter/sverige/sd-ledamot-hyllar-...
    Jag håller inte med. Även sådana som kallar sig nazister, eller för den delen nazistiska partier, kan göra bra saker, precis som vem som helst annars. Att sedan dessa positiva gärningar med nästan total sannolikhet inte är "nazistiska till" sin art må vara hänt - men det du säger är ungefär att om någon med tveksamma politiska åsikter t.ex. skänker pengar till välgörenhet är dessa icke önskvärda, eftersom sådant dessa politiskt tveksamma individer begår per automatik inte är något man bör stödja i någon form överhuvudtaget.

Att deras (nazisternas) ideologiska ståndpunkt är åt helvete är en annan sak.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-01-28 13:17:55 följande:
    Den här gången tog det hela 34 minuter innan det kom ett "men titta på dom då"-svar på ditt inlägg.
    Lite som Dorian själv brukar göra när någon dristar sig till att kritisera islam.

"Titta på dom då" är överhuvudtaget en argumentation samtliga läger använder alldeles för mycket.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 10:22:08 följande:
    Ännu ett skäl att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3ov

Carl Linusson är ersättare till Sd-styrelsen i Norrtälje. Han gillar terrorstämplade nazistorganisationer på Facebook så pass att han tom lägger in en bild på sin FB-sida för att visa sitt stöd. Jag säger det igen, hur många "enstaka fall" måste till för att Sd ska erkänna att partiet är rasister?
    ... och trots att så många av SD:s företrädare uppenbarligen är rikspuckon växer stödet för dem snarare än minskar. Säger inte det något om folks missnöje, att de trots det konstant ökande antalet rejäla skönhetsfläckar ändå väljer att fortsätta stödja SD?

Eller är det viktigare att kasta skit och tro att det löser situationen?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 10:57:40 följande:

I senaste mätningen sjönk stödet med 0,2% så det ökar inte. Kasta skit? Är sanningen skit?
    Sanningen är att du är gravt anti-SD och att detta färgar dina inlägg väldigt väldigt väldigt mycket. Du är ungefär som Avpixlat, fast tvärtom. Digestive ingår också i den kretsen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-29 11:43:28 följande:

Sanningen är att Sd kommer undan väldigt lätt gång efter gång med händelser som andra partier skulle jagas hårt för.
    Det beror på att de redan betraktas som lägre stående av snart sagt alla som har något att säga till om vad gäller t.ex. nyhetsrapportering. Fallet är s.a.s. betydligt högre när någon annan politiker sätts åt för "oegentligheter" än när det är en SD-politiker som råkar ut för det.

Men ändå är stödet för dem fortsatt starkt. Det måste tyda på ett enormt missnöje med någonting, när till och med ett sådant pajasparti kan bli så pass populärt bland väljarna. Det är det intressanta i diskussionen, inte huruvida SD har en massa dolda agendor och så vidare.

Det väljer du och de dina dock att bortse helt ifrån, utan det viktigaste tycks vara att gång på gång på gång länka till artiklar om alla dumheter SD-representanter har hittat på, samt att antyda rasism och främlingsfientlighet och whatnot till höger och vänster (för att samtidigt bli upprörda när andra kallar er för "stenkastande vänsterextremister" vilket är ungefär lika larvigt). Som om det skulle hjälpa mot nyss nämnda missnöje att röka ut Sverigedemokraterna ur riksdagen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-01-29 12:34:33 följande:

Japp, att ljuga om människor, så att det berör människor intimt, med syfte att snara åt andra människor samt i politiska syften - ska ingen kommma undan med, rasist eller inte.

Tycker att vederbörande kan syna inläggen som skrevs
    för cirka 4-5 månader sedan, här i forumet för politik. Nuvarande ton har nämligen utvecklats med takten skönhetsfläckar som har uppdagats. 

Finner det fantastiskt när människor inte ser skillnad på grundat hat och på exempelvis rasism och än mer fantastiskt när människor kommenterar det grundade hatet och inte
    exempelvis rasism - i en fråga om hat, i ett debattforum.

Menar vederbörande att det inte finns gott om anledningar till att uttrycka hat mot Sverigedemokraterna, dessa lögnare på så fula grunder att det väcker uppstöt? Ställ i så fall om den etiska kompassen, tack, istället för att förvånas och sanktionera etiskt avfall med tystnad och reagera på motreaktioner.

Har fan hyllat Sverigedemokraternas politik - men som sagt tidigare; har det INTE gjorts bra så HAR det gjorts dåligt. Och att ljuga på det sättet som Sverigedemokraterna gör, ligger under all kritik och på en sådan nivå, att de skulle kunna ha en politik inspirerad utav gudar utan att komma undan med det. Förutom för vederbörande och gelika då, som ser mellan fingrarna och låter det passera i tystnad, och öppnar käften först när motreaktioner kokar över.

Du ser det som att uttrycka hat. Jag ser det som att hänga fram offerkoftor. Och dessa är - därom är vi nog överens - inte särskilt klädsamma på någon.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?