Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Leonard Cohen skrev 2014-04-08 07:33:25 följande:
    Du är väldigt homosexuell.
    Den nya tidens förolämpning. Vet inte varför, men jag fnittrade till när jag läste den. Inte för att jag på något sätt håller med om andemeningen, utan för att det blev så fån-komiskt.

Hur många alias är du uppe i nu? Tresiffrigt?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 08:36:01 följande:

Hade du och jag samt nihka och andra kritiska mot Sd agerat med egna namn så skulle vi ha fått leva med skyddad identitet nu..
    Oj oj oj, är det månne en offerkofta jag ser?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 11:18:24 följande:

Nejdå, bara fakta. Tex den läkare som stoppade Åkesson kan varken vara hemma eller på jobbet nu pga dödshot. Den flicka som skrev en kritisk text om Åkesson blev hotad med våldtäkt. Det är så Sd fungerar. Och så länge Åkesson är tyst lär det fortsätta och tas som ett accepterande av hans lobbyister.

Här är exempel:
    www.interasistmen.se/dumheter/forst-mordhot-o.../
    www.interasistmen.se/hotad-av-sd/

Här riktas inte hoten mot meningsmotståndare men visar vad det är för typ av människor som attraheras av sd:
    www.interasistmen.se/klavertramp/sd-publicera.../
    Jag försvarar inte hot, men jag vill aldrig mer höra något om offerkoftor från dig eller någon annan som instämmer i ovanstående resonemang om/när hat och hot mot sverigedemokrater kommer på tal. För det förekommer det också, det vet både ni och jag.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Allvarligt talat, nu får ni fan ta och kamma till er. Först en massa offerkoftande om att ni minsann skulle behöva skyddad identitet om ni verkade här under era riktiga namn och direkt därpå åthävor åt SD som - jämmer och elände - försöker ta martyrpoäng på att de anser sig hotade och motarbetade av oliktänkande. Det måste vara någon form av rekord i att inte se skogen för alla träd Dorian och 75:an har slagit just nu.

Och ska man se det rent krasst tror jag inte det är någon av er som riskerar att outas för det ni skriver här. Prova att donera pengar till en så kallad "hatsajt" i stället, då kan det hända att en av landets ledande kvällstidningar i maskopi med en vänsterextrem "researchgrupp" står där och hänger ut er. Ni behöver inte ha någonting med SD att göra; inte vara med i partiet, inte rösta på dem, ingenting - finns ni med i betalningslistorna går ni inte säkra. Man måste inte hålla med Avpixlat om någonting för att tycka att ett sådant tillvägagångssätt är ett gigantiskt övertramp.

Och sen har ni mage att påstå att media inte har en särskild agenda i hur de hanterar SD, fast det torde vara uppenbart till och med för de hanneswestbergigaste av vänstermänniskor. Det är tamigfan så man baxnar. Vi kan ju summera det hela med en enkel fråga: hade det varit publicistiskt tänkbart för Expressen att publicera en löpsedel som den på valdagen 2010 riktad mot något annat parti än SD? Har ställt frågan förr men bara fått nonsenssvar. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 21:57:56 följande:
    Hotade? Har SD-politiker blivit hotade för att de bedriver sin kampanj? Eller menar du att protesterna utgör något slags "hot" i sig?

De som Researchgruppen (som jag gissar att du syftar på) hängde ut var, såvitt jag förstått anonyma näthatare. Ser faktiskt inga problem med att hänga ut anonyma näthatare, lika litet som jag ser problem med att haffa en klottrare eller någon som ägnar sig åt hot IRL.

Nej, media har ingen särskild agenda. Med tanke på hur olika ägare och ägarformer media har, och hur olika dessa ägare och ansvariga utgivare tycker om allsköns saker, så vore det milt sagt absurdt att ens försöka hävda att media har en gemensam agenda. Det är liksom en lightversion av "alla onda arabmuslimer", fast mot media. Media skulle inte skriva så mycket ont om SD om SD inte serverade allt sådant på ett silverfat, konstant, hela tiden. Men det kanske är mycket begärt att ett riksdagspartis medlemmar och fans ska bete sig som folk?
    Ja, de har blivit både hotade och attackerade. Martin Kinnunen (heter han väl?) slogs ner i T-banan av tre tjejer med uttalade vänstersympatier som tyckte sig handla i demokratins namn, dvs den demokrati som säger att alla människor utom sverigedemokrater är lika mycket värda. Och så kan du ju kolla upp Sebastian Stakset för att ta ännu ett exempel. Den senare får till och med i statlig radio redogöra för hur han tycker man ska "minska klassklyftorna". Tveksamt om det varit fallet om det vore Reinfeldt eller Löfvén som prytt hans hat-tishor va?

Researchgruppen hade på vad som högst sannolikt är olaglig väg kommit över PayPals betalningsregister över donationer till Avpixlats konto. Bara där borde ju varningsklockorna ringa, men nej, i den goda sakens namn är till och med sådant acceptabelt. Och vore det "bara" näthatande politiker som hängdes ut så skulle det väl vara en sak, men här gav man sig på vanliga privatpersoner som "råkade" tycka fel och donera pengar till fel rörelse. Kan du verkligen inte se att den sortens aktioner kan skrämma bort folk från SD et al - men av helt fel skäl? Man kan tycka att folk inte borde söka sig till Sverigedemokraterna, men inte av rädsla att i den självgoda kvällspressen hängas ut som "demokratins fiende".

Gällande media ser jag att du inte svarade på min fråga om löpsedeln på valdagen. Det låter jag tala för sig självt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 22:21:52 följande:

Vanliga SD-röstare är inte förföljda. Som sagt, de som jagats av RG är just näthatarna, de som skrivit flitigt på Avpixlat, och de som skrivit rasistiskt eller på annat sätt hatiskt innehåll. Och hade inte SDs språkrör varit så fullt av hatinlägg, och så många därifrån skrivit hot och hat mot privatpersoner, hade RG inte ens behövt existera, än mindre hänga ut folk. Jag är emot uthängningar, men mindre emot att man hänger ut näthatare. Att vara anonym är inte grönt kort på att bete sig som ett arsel, rent ut sagt, och om polisen inte gör sitt jobb så måste tyvärr andra se till att det är avskräckande att ägna sig åt olaga hot.

Och det är fördjävligt att politiker, oavsett färg, utsätts för våld. Liksom det är fördjävligt att folk som säger emot politiker utsätts för våld, hot och hat. Tyvärr (?) är exemplen på de som hotats, hatats och misshandlats av SD-fansen fler än de SD-are som utsatts.

Du fortsätter försvara Expressens tilltag. Varför ska de och RG få agera rättsskipare, har vi inte polisväsendet för sådant?

Och sen undrar jag hur du kan vara så tvärsäker på vilken sida som är mest utsatt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 22:35:33 följande:
    De är inte rättsskipare. De har inte dömt någon eller markerat något straff. Dessutom gör de ju inget som inte SD-arna vill ska ske mot invandrare i pressen. Litet dubbelmoral att vilja veta namn och ursprung på en brottsling, men vilja mörka en annan, beroende på dennes lojalitet kontra SD va.

Tja, rent objektivt kan jag inte vara det. Men då jag vet att SD skulle bära en gyllene offerkofta om de hade bevis på den typen av förföljelse (och enskilda individer har försökt fingera sådant också) så kan jag bara utgå ifrån att tystnaden från deras sida visar på brist på just den sortens hot. Finns säkert folk som hotar SD-politiker också, ingen tvekan om saken, men det är liksom inte det uppiskade drev som hänger på tex Avpixlat. SD hade ju en chans att tala för sin sak, om de hade haft en sådan, när kvinnor gick ut med att de mötte enorma vågor av näthat. SD brukar som sagt inte passa på sådana chanser.
    Vilka brott hade begåtts menar du? Är det brottsligt att donera pengar till Avpixlat? Är det brottsligt att skriva puckade nätkommentarer? Och återigen, är det Expressen eller är det rättsväsendet som ska avgöra huruvida ett brott har begåtts? Din parallell haltar, betänkligt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 23:30:02 följande:
    Det är brottsligt att hetsa mot folkgrupp, att förtala, att hota eller uppvigla till brottslig handling.

Kolla länken jag gav senast. RG försöker skaffa sig statistik om vilka som sysslar med det här. Som sagt, ingen har åtalats eller dömts, så att jämföra journalistik med lagmannaskap är milt sagt överdrivet.
    Hade du varit lika okej om en "researchgrupp" med högerkopplingar hade fört liknande "statistik" och gjort liknande "uthängningar" av t.ex. sådana som deltog i kravallerna i Husby eller sådana som kastar sten mot poliser i Rosengård? Även om dessa inte varit lagförda av polisen?

Nej, det hade du självklart inte. För där är det ju den svenska rasismen som är anledningen till att dessa stackars ungdomar inte vet hur man beter sig. (Att massor av andra lika socialt utsatta ungdomar i lika socialt utsatta områden aldrig skulle drömma om att bränna upp en bil eller sno en iPhone av nån stackars svenne "för att det är kul" verkar inte spela någon roll).
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-09 13:47:30 följande:
    Vaddå "hade" - det FINNS sådana grupper! Kryllar ju med uthängningar av folk, till och med barn och ungdomar, på extremhögerinriktade hatsiter, tex Avpixlat! De lade in första kicken. Och andra. Och tredje. RG är rätt nytt jämfört med den långa tradition av uthängningar som SD-fansen pysslar med.
    I de fall jag känner till har man tagit hjälp av offentliga handlingar från tingsrätter och annat. 

Men okej, jag ställer om frågan: hade det varit ok om en av landets största tidningar hade iscensatt en sådan kampanj?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Rataxes skrev 2014-04-09 17:13:50 följande:

Den där "researchgruppen" har ju för fan tagit kreditupplysningar på mer än 400 privatpersoner helt i strid mot lagen.
    Men det är ju för en god sak! Och SD har minsann tagit kreditupplysningar på minst 800 personer (!), det har jag sett på Twitter och läst i Expo.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?