Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-04-24 09:57:25 följande:
    Den som ogillar islam har naturligvis svårt för muslimer. Det stoppar ju inte med att man ogillar moskéer. En tro är väl inget utan dess följare.
    Du menar att du gillar islam alltså? Eller religion i allmänhet?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 12:38:11 följande:

Det är ett öppet forum, bara att svara för den som känner sig manad.
    Tydligen inte. Mina två senaste svar till dig är också borta nu. Vilka forumregler bröt de mot, menar du?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 23:08:29 följande:
    Fascinerande att vissa här undviker att svara på en så enkel fråga om mordhot ryms inom ramarna för yttrandefrihet. Samma personer ylar i högan sky över när deras meningsmotståndare stör sd's möten.

Samma regler ska alltså inte gälla för alla med andra ord. Och de påstår sig vara för demokrati..
    Nej, det gör det inte. Det är tydligt reglerat i lagen.

Nu svarar jag dig igen, fastän jag vet att risken att svaret raderas är överhängande. Har det någonsin slagit dig att det kanske är därför folk tänker både en och två gånger innan de besvarar något du skrivit?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 01:46:07 följande:

Ja kanske för att de är rädda att göra en Sd-tabbe och låta fördomar och hat flyta fritt?
    Som när jag diskuterade i ett annat forum med en tvättäkta rasist som hävdade att det finns en nordisk gen som skiljer oss från araberna (hans ord) och styrkte det med en lång artikel. Den artikeln innehöll en massa dravel och avslutades med en bild på tre barn med olika hudfärg som ansågs vara beviset på teorin..!

Det skrivs mycket från vissa håll men när man skrapar lite på ytan så kommer rasismen fram.
    Jag förstår. Du ser det som din samhälleliga plikt att anmäla allt du anser vara "dravel" för att inte utsätta andra för olägenheten att behöva läsa det och själv kunna avgöra huruvida en text är värd att ta på allvar eller inte.

Du är i sanning en ädel och nobel människa som bara har dina medmänniskors bästa för ögonen!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 10:08:02 följande:

Eh nej. Jag skulle gärna låta skiten stå kvar för att folk ska få se vilka sjuka värderingar vissa har. Men när mina inlägg blev bortplockade så insåg jag att vissa här använder det som debatt-teknik att provocera till övertramp för att sedan anmäla. Då började jag anmäla inlägg också, men bara de som riktas mot mig bortsett från när Philipsson la ut bild, namn och personnummer på några invandrare.

Debatten måste väl ändå ske på lika villkor utan att vissa här plockar fram offerkoftan direkt..? Reglerna finns här av en anledning. Annars kan du ju hålla dig till avpixlat där allt är tillåtet, även hot om våldtäkt på tonårs-tjejer!
    Okej. Först ett stycke offerkofteretorik ("de andra är dumma, då måste jag också sänka mig till den nivån, buhu") och sen en avslutning där du vänder dig mot just offerkoftor, samt återigen drar den gravt felaktiga slutsatsen att folk som inte håller med dig tycker att hot i kommentarsfälten på t.ex. Avpixlat skulle vara okej.

Stringensen lyser lite med sin frånvaro, för att uttrycka saken milt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-29 12:10:48 följande:
    Du måste ursäkta 75-an, han glömmer ibland att SD har monopol på nyttjandet av offerkoftor.
    Bull.

För det första måste väl till och med du hålla med om att det blir skevt när man först ikläder sig offerkofta och sedan deklarerar att man inte klarar av offerkoftor, oavsett om man är sverigedemokrat eller inte.

För det andra: SD utnyttjar offerkoftor eftersom de tjänar på det. Folk tilltalas av att stödja det där "missförstådda partiet" som motarbetas av allt och alla i etablissemanget. Jag tycker fortfarande det är stenkorkat att så beredvilligt som ofta sker hänga fram offerkoftorna. Det funkar liksom inte, för att ta ett exempel, att först släppa in alla partiledare utom Jimpa på brandstationen/sjukhuset/whatever och sedan börja gnälla när SD använder detta för att ragga väljare. Och det oavsett hur många "värdegrunder" man åberopar.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-29 12:44:44 följande:
    Fast nu släppte myndigheterna in Jimpa. Det var folket som protesterade. Och det var mycket dåligt för SD, som försöker måla upp bilden hur de är ett folkligt parti som är hatade av myndigheterna, inte tvärtom. Deras stöd kraschade ju efter dessa händelser.
    Vänta nu här, du tror alltså att SD själva inte begriper att en inte oansenlig del av befolkningen har oerhört svårt för dem?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-29 12:47:12 följande:
    Jodå, det tror jag att de gör, men det är inte BILDEN de försöker skapa.
    Definiera "folket" förresten - den där läkaren det brukar pratas om, representerade han "folket"? Gjorde eleverna som barrikaderade ingången till skolan när JÅ skulle komma på besök också det?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Vad är det den här senaste på IRM citerade SD-människan sagt som är så uppåt väggarna och inåthelvete rasistiskt? Är det att han kritiserar daltet med ensamkommande (där vi fortfarande är så naiva att det räcker att någon säger att vederbörande är under 18 för att vi ska tro det), eller att han öppnar för möjligheten att införa prövotid för medborgarskap? Nu tycker jag i och för sig inte att alla brott ska vara skäl att överväga att dra in ett medborgarskap utan endast grov brottslighet, säg sådant som kan rendera i fängelse i mer än ett år eller så. Ska väl för säkerhets skull lägga till att detta ska gälla oavsett om ursprungslandet är Somalia, Irak eller, typ, Norge.

Och just det, folk som kommer hit och beviljas asyl av humanitära skäl och sedan skaffar medborgarskap men väljer att flytta tillbaka till de oroshärdar de en gång flytt ifrån, för att 10-15 år senare när nya krig utbryter kräva hjälp av svenska UD att ta sig "hem" skulle jag inte heller invända emot att de förlorade sina medborgarskap efter en viss tid. De har uppenbarligen aldrig sett Sverige som något hem.

• Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-30 08:01:08 följande:

Pridefestivalen är en tillståndsgiven demonstration och Sd-politiker borde gå ut och uppmana sina anhängare att respektera demokratin!
    Ja. Och samtidigt kan de ju säga åt dem att inte köra på fyllan, inte slå sina fruar, inte skattefuska och inte begå sexuell otukt med renar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?