Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Om någon säger "alla är lika mycket värda" en gång till får jag tuppjuck. Det finns inte en människa som, innerst inne, anser detta - utom möjligen "öppna gränser"-folket.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 12:46:19 följande:
    Jag är inte för helt öppna gränser (inte med nuvarande system i alla fall), men jag menar att alla människor är lika mycket värda.

Men visst, hur skulle du rangordna människor? Efter inkomst? Hudfärg? Kön? Födelsenation? "Renrasighet"? BMI? Vilka är mer värda och vilka är mindre värda, menar du?
    Rangordna och rangordna, så länge vissas asylansökningar får avslag och andras inte är det där med "lika värde" bara tomma ord.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 13:18:08 följande:
    Fast nu blandar du äpplen och atomubåtar. Att bedöma någons validitet för att få stanna är inte en värdering av personens värde, lika litet som ett betyg är en värdering av persons människovärde.
    Men då så. Då kan vi ju vara överens om att SD inte heller sätter olika värden på människor, eller? Om det nu inte är huruvida de tillåts eller inte tillåts stanna i Sverige som är kriteriet alltså.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-10 14:54:41 följande:
    Nästan alla riksdagspartier vill ha reglerad invandring. Har inte hört talas om att någon på allvar har motionerat om fri invandring. Trots att det ofta verkar som om SD gärna vill få det att verka som att de andra partierna vill öppna gränserna på vid gavel, så är det ju inte riktigt sant.

Så, NEJ. Att ett parti vill ha reglerad invandring leder INTE automatiskt till att de blir kallade rasister eller påstås ha tvivelaktig människosyn.

Att ganska många är rädda för SD och för SD:s värderingar handlar inte om det. Det handlar om helt andra saker. Som t.ex.deras skäl till att vilja minska invandringen. Och deras sätt att porträttera ickeeuropéer och folk som inte tycker som de gör.
    Men av någon underlig slump går gränsen precis vid den invandring vi har nu, eller? Att vilja skärpa kriterierna på något enda sätt tycks ju vara rasistiskt menar jag.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 16:43:41 följande:

Och nu fick jag höra att personen som pratat med den nu avhoppade röda kors-medlemmen blivit uthängd med namn och bild på nätet med hätska och hotfulla kommentarer till följd. Vidrigt!
    Absolut. Ungefär lika vidrigt som din flagranta enögdhet. Ger mig fan på att du var en sån där som satt och smålog lite i hemlighet när Kinnunen åkte på spö av tre tjejer i T-banan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 17:11:17 följande:

Eh nej, jag tror på allas lika värde till skillnad från dig som försvarar Sd ständigt. Hur skulle det vara om Sd kunde öppet uppmana sin hatiska och våldsbenägna svans att sluta hota och förfölja? Det gör att man tror att de "uppskattar engagemanget" som Jomshaug skrev på Facebook.
    Du förstår fortfarande ingenting du.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Och Eurabien och det där snacket vete fan, men jag är genuint oroad över hur islam växer i det här landet. Kalla mig foliehatt eller vad fan ni vill, jag kan bara inte med den där bakåtsträvande jävla skitreligionen.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-10 21:26:34 följande:
    Nej  Vad får dig att tro det?
    Det är intrycket man påfallande ofta får i debatten. Att vi skulle vara precis på rätt sida av någon linje mellan att ha en rent rasistisk och en tillräckligt generös invandringspolitik. Gråzoner och sådant lyser med sin frånvaro.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-10 21:47:26 följande:
    Beror din oro på fakta eller magkänsla? . Många är extremt oroliga över den politiska konservativa nationalism som sprider sig över Europa också. Och tittar man på fakta så ser man att de senare tar fler och fler maktpositioner runt om i Europa, medan Islam än så länge är så gott som maktlös?
    Det verkar ändå finnas någon form av tak för hur starka t.ex. SD skulle kunna växa sig i Sverige. Folk är inte heller sena att söka negativa sidor hos dem. Islam däremot är, såsom varandes en religion, något man ska hantera med silkesvantar - kritik mot den avfärdas antingen med standardtillmälen som "jamen vi har faktiskt religionsfrihet i det här landet" alternativt "är du islamofob eller?".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 22:46:16 följande:

Så brukar du och amdra uttrycka er, tex Gert skriver så. Har du kapacitet att förklara då eftersom jag inte förstår?
    Ja. Du missar inte en chans, berättigad eller ej, att länka till något puckat en SD:are eller en SD-sympatisör påstås ha gjort eller sagt medan du däremot ofta och gärna bortser från eller förringar fall där det rakt motsatta skett. Du är inte ett dugg mer objektiv än en sverigedemokrat som försöker förringa järnrörsincidenten, för att ta ett exempel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?