Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda

Varför hatar folk SD?

Bejje skrev 2014-08-17 01:10:02 följande:

Tja dom satsar stort på kvinnor. Största delen av deras satsningar gynnar mest kvinnor. De satsar på landsbygden, de tänker sänka pensionärernas skatter som idag är högre än arbetande människor. De tänker kraftigt satsa på att öka flyktinghjälpen till UNHCR, minska invandringen, satsa på gruvnäring, kraftigt satsa på polisen, kraftigt satsa mer på försvaret som nästan är obefintligt idag... och mycket mer.

Men det där är ju inga förslag eller åtgärder. Det är ju bara åsikter. Det jag saknar från SD - och nu dig - är en konkretiserad politik. Hur ska de satsa på kvinnor? Jeaninne, ovan, aktiv SD-politiker, har ju precis gett exempel på åtgärder som syftar till att försämra kvinnors villkor och ekonomi.
  • Kunigunda
    Flash Gordon skrev 2014-08-17 07:44:44 följande:

Det får stå för dem.

Läs Jeaninnes svar på ditt inlägg, t.ex. Jag debatterar i tråden, inte bara med dig.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-17 07:55:34 följande:

Vilket talar fär att man inte ska kunna få det så snabbt.

Det ska vara något att jobba sig till, ingen inträdesbiljett som man får på arlanda.

Man ska alltså bevisa sig som nyfödd? Gäller det alla som föds i Sverige eller har det med föräldrarnas ursprung att göra?
  • Kunigunda
    Flash Gordon skrev 2014-08-17 08:01:04 följande:

Hittade den här på youtube:

">

Åkessons tal i Mölndal i sin helhet. Han tar upp jämställdhet och kvinnofrågor kring 5:50. och några minuter framåt.

Inga detaljförslag, vad jag hör, men han nämner ett antal områden som han tycker bör hanteras.

Japp. Som vanligt pekar han ut ett antal områden där han är missnöjd med andra partiers förslag, tilltalar en fördummad publik med "riktiga människor i riktiga Sverige" för att spä på vi-och-de-upplevelsen och ger INGA egna konkreta förslag. Om han sedan är så dum att han tror tt kvotering i bolagsstyrelser bara gynna de kvinnor som kommer in eller att kompensatorisk pedagogik i förskolan bara påverkar barn, eller om han låtsas detta för att han tror att hans publik är så dum, vet jag inte, men i vilket fall är det ju sorgligt.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-17 10:02:25 följande:

Sd står inte för en politik där gruppen kvinnor gynnas specifikt, vilket är bra.

Att gynna människor av ett visst kön, och missgynna människor av det andra, är "vi mot dom"-politik, som inte ser till individen, utan till det kön de förmodas representera.

Nej. Som jag skrev står de för en politik där kvinnor systematiskt missgynnas.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-17 10:53:18 följande:

Givetvis ska ungen jollra på svenska innan den får PUT.

Suck- kan vi hålla oss till realistiska kommentarer nu?

Diskussionen mellan Jeaninne, Flash Gordon och mig - som du gav dig in i - handlade om huruvida en person född i Sverige skulle kunna förlora sitt medlemsskap. Då skrev du att de inte skulle få det automatiskt utan bevisa sig först. Hur ska jag förstå detta? Ska jag utgå från att du inte vet vad du skriver?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-17 20:24:26 följande:

Och angående "sexistiskt" och "nedsättande" så är jag själv kvinna. Det säger väl allt..? Det ÄR inget konstigt - utan helt normalt - att en mamma fokuserar någon annanstans än på arbetet, när hon är gravid samt när barnen är små. Det är bara vi här i Sverige som inte vill erkänna det, eller tillåta det, längre... En normal mamma anser att hennes barn är viktigare än lön och karriär.

Sexist kan man vara oberoende av kön.

Det är bara vi i Sverige som inte vill erkänna det? Landet med den generösaste föräldraledigheten? Och med lagstadgad rätt att gå ner i tjänst när barnen är små.

Det är också fullt normalt att en pappa vill vara delaktig i sina barns liv.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-17 20:40:15 följande:

Det du säger nu, är ju samma sak som att kvinnor inte vet sitt eget bästa. Eller hur..? Kvinnor kan inte själva väga fördelar och nackdelar emot varandra, när det gäller att stanna hemma en längre tid med barnen än den officiella föräldraledigheten medger. Utan samhället måste bestämma detta ÅT dom..?

Med en sådan kvinnosyn undrar jag försynt - tycker du att kvinnor ska ha rösträtt..? Om de inte ens klarar av att bestämma över sina egna liv, så verkar det oansvarigt att låta dem rösta om statsangelägenheter, menar jag...

Du föreslår en politik som ska låsa kvinnor ute från arbetsmarknaden, göra dem beroende av en mans försörjning och skicka dem till livslång fattigdom och ifrågasätter min kvinnosyn!?

Partipolitik bygger på att skapa det samhälle man anser bäst. Det samhälle jag anser vara bäst är det där människor kan göra sina livsval oberoende av kön.

Jag tror inte på förlängd tid hemma med föräldrar. Vi ser, även i PISA, att barn som gått länge i förskolan når bättre kunskaper. Det finns också privatekonomiska och värdegrundsmässiga fördelar med en jämnare fördelad föräldraledighet.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-17 20:42:39 följande:

Ja, exakt! "Kunigunda" skulle nog inte heller tycka det, när det var just hennes barn som hade avlidit i ett kapat plan...

Som övriga Sverigedemokrater kombinerar du exempel på bottenlös okunnighet (tidigare) med exempel på sanslöst dålig smak och stil. Så vansinnigt plumpt och ouppfostrat att skriva ett inlägg om min reaktion vid mina barns våldsamma död. Skäms! Och du har mage att använda ord som "kvinna", "mamma" och "naturligt" i samma mening. Du måste ha en empatisk störning!
  • Kunigunda
    Bejje skrev 2014-08-19 00:05:33 följande:

Den folkpartisten har ju självklart rätt. Att tillåta samma sak att hända i Sverige vore ju att förstöra vårt samhälle. Det kommer inte hända idag eller imorgon eller troligen inte om 10 år heller, men i takt med att vårt samhälle bokstavligt talat sprutar in muslimer varav många gärna vill omvandla vårt samhälle till deras forna samhälle så kommer det förr eller senare innebära sharialagar och annat skit som tillhör 1800-talet som moderna samhällen har kommit förbi för länge sedan, men som muslimer tydligen tycker är modern och inne :)

Jag kanske ska ta tillbaka min senaste smiley, för faktiskt så är det inte så kul, det är inte kul att risken att ens barn-barn får leva under strikta sharia-lagar och dyrka en gud som inte finns och gör dom motstånd så kan det innebära döden.

Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle. Ni som inte tar hotet på allvar borde tänka om. En sådan omvandling går snabbare än man tror och speciellt med ett av världens mest extrema asylprogram.

When daffodils begin to peer. Watch out. Paranoia's round the bend.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?