Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda
    enånittitre skrev 2014-08-14 20:01:36 följande:

Att ge sig in i politiken som en offentlig SD-politiker 2010 krävde ett stort mod. Jag kan mycket väl förstå om det skett många avhopp med tanke på den mobbing som dessa människor fått utstå.

Du skall inte oroa dig "Kunigunda", det är andra tider nu. Sverigedemokraterna är ett av de partier som haft den största tillväxten de senaste åren och det finns fullt av människor som är villiga att ta över de tomma stolarna.

Jag skulle ju inte rösta på SD ens under pistolhot, men det är ju en viktig parameter att väga in om man inte tycker som jag.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-14 22:13:55 följande:

Jag vet inte vaarför jag fortsätter att svara när du ju hela tiden gör ditt bästa för att totalt missförstå.

Jag har inte FÖRESPRÅKAT "smärta som uppfostringsmetod". För mig får väl folk använda sig av de uppfostringsmetoder bäst de gitter.

Det är ju DU som påstår dig veta vilka metoder som är bäst; det är ju DU som förespråkar.

Däremot menar jag att det är absurt att aga är förbjuden. Det är en väsentlig skillnad, men jag hyser inget hopp om att du ska förstå den skillnaden.

Du menar också, gissar jag, att du som ursvensk (?) medborgare har rätt att med hetta ifrågasätta lagar som är avsedda att skydda våra omyndiga medborgare, emedan medborgare vars familjeträd inte i tillräckligt många generationer vuxit i den svenska myllan ska vara tysta, assimilerade och tacksamma? Om så, är du också öppen med att du inte förespråkar en demokrati?
  • Kunigunda
    Bejje skrev 2014-08-15 00:55:28 följande:

Om det är 80st eller 8000st spelar ingen roll i hur illa det är av den enskilde personen. Åker man iväg och stöder terrorism och Sverige vet om det så ska det inte daltas utan man bör i första hand försöka utvisa dom och om det misslyckas av olika skäl bör de hamna på livstid fängelse. 

De svenska nazister som åkte till Ukraina och "hjälpte till" i våras, då? Hur ska vi hantera dem?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-15 10:32:16 följande:

Nu ska jag först säga att jag inte vet vilka de var. Men om de var infödda svenskar så hör de naturligtvis hemma i Sverige oavsett vad de har gjort. Då finns det ju inget hemland att skicka tillbaka dem till, utan Sverige ÄR deras hemland.

Så du tycker att vi ska göra skillnad på medborgare och medborgare? Gäller det alla ursprung? Och hur många generationer ska man ha bott här för att inte riskera att förlora medborgarskapet.

Apropå nazisternas ursprung, så vet jag inte. Typiskt PK-media att inte gå ut med det. Avpixlat hoppade inte på den bollen heller...
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-16 05:14:31 följande:

Jag tycker att vi i första hand ska vara mycket mer restriktiva med att ge ut medborgarskap. Det ska vara en YNNEST som man får efter många år, när man visat att man kan språket, kan reglerna i samhället, är laglydig och hederlig, försörjer sig själv och sin familj, uppfostrar sina ungar till goda och välanpassade svenska medborgare...

Så då tycker du inte att man ska kunna bli av med sitt medborgarskap?
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-16 05:09:14 följande:

Du argumenterar mot/med dig själv, märker jag. Så praktiskt!

Du "hittar på" vad JAG tycker och sen argumenterar du mot det.

Nej. Som jag skrev, och som någon läskunnig kan förklara för dig, så gissade jag och frågade om det var så du menade.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-16 08:14:06 följande:

Kunskap och viljan.

Visst, ingen kanske vet alla siffror exakt.

Men detta är så allvariga saker.

Lite som att det luktar bränt i ett trähus.....nog föredrar jag en som tar det på allvar och verkligen kollar upp det på alla sätt, än de som rycker på axlarna och börjar oja sig om att det är öööverdrivet, det brinner sannolikt inte i huset utan utanför och huur många bränder är det i hus egentligen och åååh vad det överdrivs det är nog någon som grillar.

Bättre med koll än likgiltighet.

Det räcker också att en enda av de våldsglorifierande, paranoida högerextrema som tränger fram ur den svenska, och framförallt den skånska, myllan har den kunskapen och viljan.
  • Kunigunda
    FDFMGA skrev 2014-08-16 09:28:32 följande:

efter vad jag kan förstå finns det ett fullständigt konsensus i riksdagen om detta - inte ens SD lär väl föreslå att man ska avskaffa lagstiftningen mot barnaga.

Vad SD tänker föreslå är svårt att veta. Deras politik och valplattform går ut på att tala om vad man inte tycker om och att misstänkliggöra alla - utlänningar, meningsmotståndare (dvs PK-are), media, "sjuklövern", norska kommunstyrelseordföranden. I mycket ringa utsräckning presenterar de lösningar - turligt nog - med tanke på att det då ofta uppenbarar sig hur dessa inte är finansierade eller helt spåniga.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-16 11:57:40 följande:

Ja, det är ju liksom inte speciellt konstigt att folk med arabiskt utseende kollas extra mycket på flygplatser...

Nej. Det är inte heller konstigt att finnar ofta möts av fördomar om alkoholism. Att kvinnor i åldrarna 25-35 förbises vid vissa rekryteringar utifrån risken för barnafödande. Att svarta unga män skjuts ihjäl av amerikansk polis. Etc. Orsaken stavas djupt rotade fördommar, inte gudomlig insikt och sanningstörst.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?